/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
farve på link når markøren køre hen over~
Fra : plb
Vist : 503 gange
50 point
Dato : 17-03-04 23:49

Hej

Er der nogen der har en kode som kan gøre sådan at når markøren køre hen over et link så bliver det mere og mere rødt?(skriv lige hvis i ikke forstår, men kunne ikke lige forklare det anderledes)

mvh P/lb

Accepteret svar
Fra : poul_from

Modtaget 60 point
Dato : 18-03-04 00:09

prøv det her
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<style type="text/css">
<!--
a {
color: #CCCCCC;
font-family: Verdana, Arial, Helvetica;
font-weight: bold;
}
a:link {
text-decoration: none;
}
a:visited {
text-decoration: none;
}

a:active {
color: #FFFFFF;
}
-->
</style>
<script language="Javascript">
if ((navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer') && (parseInt(navigator.appVersion.substring(0,1)) >= 4))
   var ie4 = 1;
function mouseon(link) {
   if (ie4 == 1) {
      setTimeout("outcolor(" + link.id + ", '#CCCCCC')",120);
      setTimeout("outcolor(" + link.id + ", '#CDCDCD')",320);
      setTimeout("outcolor(" + link.id + ", '#DDDDDD')",620);
      setTimeout("outcolor(" + link.id + ", '#CDCDCD')",820);
      setTimeout("outcolor(" + link.id + ", '#FF0000')",1020);
   }

function outcolor(link, farve) {
//   link.style.color='#CCCCCC';
   link.style.color=farve;
}

function mouseoff(link) {
   if (ie4 == 1) {
      setTimeout("outcolor(" + link.id + ", '#EEEEEE')",120);
      setTimeout("outcolor(" + link.id + ", '#DEDEDE')",220);
      setTimeout("outcolor(" + link.id + ", '#DDDDDD')",320);
      setTimeout("outcolor(" + link.id + ", '#CDCDCD')",420);
      setTimeout("outcolor(" + link.id + ", '#CCCCCC')",520);
   }
</script>

<title>Untitled</title>
</head>
<body>
<a href="" target="main" onmouseover="mouseon(this)" onmouseout="mouseoff(this)" id="menu1">test</a><br>
<a href="" target="main" onmouseover="mouseon(this)" onmouseout="mouseoff(this)" id="menu2">test2</a>
</body>
</html>

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 18-03-04 12:36

<html>
<head>

<style>
A:link { color:blue; text-decoration:none; cursor:hand; }
A:visited { color:blue; text-decoration:none; cursor:hand; }
A:active { color:blue; text-decoration:none; cursor:hand; }
A:hover { color:blue; text-decoration:none; cursor:hand; }
</style>

</head>
<body>

<a href="#">Klik Her</a>

</body>
</html>

Godkendelse af svar
Fra : plb

Dato : 18-03-04 13:37

Mange tak for svaret poul_from.