/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Svag lyd fra lydkort
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 635 gange
100 point
Dato : 17-03-04 21:17

Jeg har formateret mine svigerforældres Compaq 5676, installeret win ME og Office 2000. Og så har jeg sat et nyt lydkort i (soundblaster 4.1). Jeg har også brugt den medfølgende software. Der kommer lyd ud, bevares, men det er dæleme ikke meget, selv om der er skruet helt op.

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 17-03-04 21:24

Først skruet helt, er det på volumen på kortet eller i softwaren. Check lige kontrolpanel- instillinger for lyd, og se om det står rigtigt.
Check lige driverne til kortet. Denne comp-egenskaber-enhedshåndtering. Prøv evt at opdatere driverne. Der kan være "smuttet" noget under installation. Forsøg med andre højtalere/headset, der kan være et defekt stik/kabel.
Hjælper det ikke, så få kortet byttet

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 17-03-04 21:26

Så vidt jeg ved er der integreret lydk i compaq ,jeg kunne forestille mig at du skulle fjerne driveren
Enhånd-lydk - fjern.mon ikke der er markeret to.Der er som regel bøvl med samspillet mellem færdig PCére
og ny installationer

Accepteret svar
Fra : peace135

Modtaget 100 point
Dato : 30-03-04 13:44

Hvis dit lydkort er sat på digital output er lyden svage.
prøve at tjekke efter det.

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 25-09-04 08:33

Tak for svaret peace135.