/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
hjemmeside
Fra : e94jp
Vist : 512 gange
25 point
Dato : 17-03-04 21:08

Jeg er selvstændig, og jeg fik en hjemmeside-designer til at lave min hjemmeside.

Da det koster rimelig meget hver gang siden skal opdateres, vil jeg nu selv opdatere hjemmesiden m. billeder osv.

hvordan opdaterer jeg hjemmesiden selv???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-04 21:10

Ved hjælp af et ftp program.
Men det kræver jo du selv har mulighed for at redigere den.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-03-04 21:11

Hvad er hjemmesiden lavet i?

Kommentar
Fra : e94jp

Dato : 17-03-04 21:15

jeg ved ikke hvad den er lavet i desværre

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-03-04 21:17

Derer jo mange måder at lave en hjemmeside, og hvis den eksempelvis er lavet i Flash, så kræver det en smule kendskab, men smid et link og lad os se hvad det er for en bandit

Kommentar
Fra : e94jp

Dato : 17-03-04 21:18
Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-03-04 21:23

Ok, den er jo ikke frygtelig avanceret.

Hvis du har Frontpage installeret på din computer kan du bruge det til at redigere i siden, ellers findes der en masse forskellige programmer der kan klare opgaven.

Eksempelvis (GRATIS) Stone's webwriter www.stones.dk

Eller hvis du vil have den mere forchromede løsning og betale for et superprogram, så kan Macromedia Dreamweaver anbefales.

Det sidstnævnte er et professionelt program, men er ganske simpelt at anvende.

Med et af de ovennævnte programmer kan du redigere din hjemmeside direkte på din computer og uploade rettelserne uden de store kunstgreb

PS: Jeg håber ikke du har betalt ret meget for den side, den kan ikke have taget mere end 2 timer at producere for en prof.

Kommentar
Fra : e94jp

Dato : 17-03-04 21:28

jeg har nogle adgangskoder...

bla. Ftp-konto... skal den bruges når jeg uploader

mange tak "Better_performance

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 35 point
Dato : 17-03-04 21:33

Ja du skal bruge dine koder.

Har du Frontpage, så er det klart det nemmeste at bruge

Du starter simpelthen med at importere hele dit site i Frontpage, laver dine rettelser og uploade ved hjælp af dine koder

Godkendelse af svar
Fra : e94jp

Dato : 17-03-04 21:35

Tak for svaret Better_Performance.

det hjalp.. så må vi jo se om jeg kan finde ud af det

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 18-03-04 07:45

Bare en lille kommentar:

På forsiden står det syer - heter det ikke syr på dansk?

Kommentar
Fra : secret

Dato : 02-04-04 18:18

Ockendon : "syr" er noget andet, f.eks. "eddikkesyr", men "syer" stammer fra "at sy" (datid), f.eks. "at sy gardiner". Du kan slå ordet op i en dansk ordbog.

Men til gengæld synes jeg "uden forbindende" skal rettes til "ikke bindende", det er mere dansk.

e94jp : Inden du selv begynder at lave rettelse til hjemmesiden, jeg synes, at du skal tage et par dages kursus i hjemmeside-design. Det bliver ikke billigt, men bagefter får du ikke brug for en webdesinger. F.eks. "Caslon IT" og "Future.com" sælger korte kurser for 2-3 tusind kroner.