/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Maxi kaburator virker ikke
Fra : Viktor_PM
Vist : 286 gange
49 point
Dato : 17-03-04 13:54

Hej alle sammen...

Jeg har fået taget mig sammen til at købe en af mine venners 15mm bing (firkantet) kabu. Men den har problemer med at starte. Jeg har haft den startet, ved at holde en hånd for luftfilteret, men da jeg dagen efter ville prøve den samme metode, gad den sgu ikke. SHIT!!! Jeg prøvede at skille den ad, og sætte den på igen, men det hjalp ikke. Ud over 15mm'eren, har jeg 45mm eurocylinder m. racer stempel, 5,5hk udst og 38t bagtandhjul. Før havde jeg bare lovlig kabu på, men jeg fik at hvide at den skulle være større, for det kunne gøre skade på mit stempel/cylinder. I 15mm kabuen har jeg kun 48 dyse, men hvor stor/lille skal den være? Og kan dysen have været problemet ved at jeg ikke kunne starte? Hjælp mig!!!!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-03-04 14:08

jae du skal opad i dyse så vidt jeg husker op på en 52 54 stykker det passer også med at du kan få lidt gang i den ved at lukke af for luften da den ikke får benz nok Og så går jeg selvfølgelig ud fra at den ellers er tæt i studs mm
Hav en god solrig dag mvh sune

Kommentar
Fra : Viktor_PM

Dato : 17-03-04 14:17

>>sune

OK... Men skal jeg ikke højere op i dyse str.? Helt op i de 80-90 stykker? Jeg har lige kigget på nogle af dem der ligger inde på mopedgallery, og de har ca. 85 dyse i... Hmmm...

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 17-03-04 14:31

Det kunne også tyde på at den måske får falsk luft?! Det med at sætte en hånd på luftfilter/indsugning og den så starter er STORE tegn på at den suger falsk luft.
Det mest sandsynlige sted er ved manifolden. Sørg for at den er 100% tæt netop dér. Demonter karb'en og manifolden, læg begge (anlægs)flader mod en glasplade/spejl og mærk/se om de slutter helt ned mod glasset. Gør de ikke, tager du et stykke meget fint stykke smergellærred allerhelst noget vandslibepapir korn >450 og læg på glaspladen. Kør nu meget præcist både karb og manifold hen over slibepapiret...det er nok bedst hvis I er to til dette: én til at holde papiret stramt mod glaspladen og én til at slibe.
Monter delene igen med nye pakninger (+evt) lidt flydende pakning og spænd det FORSIGTIGT sammen.

God fornøjelse

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Viktor_PM

Dato : 17-03-04 16:25

>>Palle

Jeg har tjekket at den ikke suger falsk luft fra manifolden. Men det er sådan at der ikke var nogen top med til kabuen da jeg købte den. Og den jeg har fra min gamle (lovlige), der sidder choker hullet i den anden side. Så der er ingen choker på, og der er et hul, lige ned i kabuen. Måske kunne det være det. Så jeg kører over til ham jeg købte den af imorgen, og hvis han selv har en top, som passer, så er det jo bare fint. Men hvis han ikke har det, så tror jeg han har en 15mm rundmodel, og er de ikke også meget bedre?

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 49 point
Dato : 17-03-04 18:13

Hvis han har en af de GODE gamle modeller er der OVERHOVEDET ikke noget at betænke sig på: skynd dig at bytte den til én sådan!

hvis ikke så skriver du blot igen...det kan godt drille lidt med karbureringen.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-03-04 18:17

Det er klart at den er svær at starte.
Det er nærmest ligemeget om det er den 4-kantede, eller den runde, bare den er 15mm.
Ellers kan det være at toppen fra THansen passer?
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Viktor_PM

Dato : 17-03-04 21:49

Tak for svaret pallenoc.

Jeg regner med at når du siger "en af de GODE gamle modeller", at du så mener den runde model. For den synes jeg klart bedst om. Og jeg tager derud i morgen, og får den firkantede byttet til en rund. Den er også meget nemmere at skaffe reservedele til, synes jeg.....

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 17-03-04 22:02

Helt enig!!!

God fornøjelse...du kan jo lige give en melding hvad du får den op på!?..og TAK for pointene!

Mvh
Palle Jensen