/ Forside/ Teknologi / Administrative / Navision / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Navision
#NavnPoint
Smitty 620
henrikdj 280
jakjoe 210
Rosen97 200
pifo 200
molokyle 200
LeifHansen 150
pedroso 150
CiviC 145
10  refi 138
Udskrift problermer i XAL (tegnsæt)
Fra : c_skytte
Vist : 678 gange
80 point
Dato : 17-03-04 12:31

Hej,

Jeg har et problem med udskrift af styklister i Navision ConcordeXAL!!

Problemet er at alle Æ, Ø og Å'er IKKE udskrives, men erstattes af:

æ = µ
Æ = ┼
ø = °
osv...

Jeg køre programmet fra en server og andre der logger ind med deres password på min PC har ingen problemer med korrekt udskrift!!

Jeg håber der er een eller anden derude der har et svar på ovenstående??!

 
 
Kommentar
Fra : miros


Dato : 02-01-06 21:32

Hejsa

Gammelt spørgsmål du forhåbentlig har fået ordnet ... ellers er der en hjælp her!

Grunden til at du ikke kan bruge ÆØÅ er højst sandsynligt, at din brugerkonto anvender forkert tegnopsætning.

Sikkert codepage 437, som er amerikansk tegnsætning.

Du skal gøre følgende:

Hvis du ikke har administratorrettigheder på din pc, skal du kontakte din systemansvarlige - evt. prøve først selv, hvis du har mod på det.

vælg kør under start
tast regedit

marker "denne computer" så du står øverst
tryk CTRL+B for at søge
Indtast OEMCP i søgefeltet

Når søgefunktionen finder et felt med OEMCP retter du værdien til 865 (dansk tegnsætning som altid viser ÆØÅ korrekt - modsat 850 som nogle gange fejler)

Tryk på Find næste indtil søgningen ikke finder mere.

Dette gentager du indtil søgefunktionen ikke finder flere

Genstart computeren og du skulle have løst problemet.

Hvis du har fået løst problemet inden - hvilket jeg da håber, så luk spørgsmålet

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177425
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407921
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste