/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brænding af CD cover
Fra : 2100
Vist : 859 gange
150 point
Dato : 17-03-04 12:09

Der skulle vel ikke være nogen som kender til hvordan man kan brænde en cover på sin CDer og hvilken program kan evnt. gøre dette.

Kommentar
Fra : legind

Dato : 17-03-04 12:20

du brænder det ikke det er et klister mærke du skal bruge som du kan købe i en bog handel
der følger som regl software med

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-03-04 12:20

Brænde et cover??

Er det ikke nemmere at fot o kopiere det??

Ellers kan du på www.avery.dk downloade et progream der kan lave alle mulige former for udskrift også cd cover

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-03-04 12:21

Eller er det som det ovenstående slet ikke et cover men en label du skal bruge?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-04 12:29

Hvis du vuil lave labels direkte på din CD (og det er vel det du mener) kræver det en printer der kan gøre dette.
De findes men det kræver samtidig at du køber medier der ikke har fortrykt noget på CDen, de findes også.
Det har ikke noget med programmer at gøre. Det er Hardware.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 17-03-04 12:30

HP har lanceret et nyt medie med en overflade der gør man efter brænding af f eks audio,vender cdén om og brænder etiketten/billede ned på,men det er vist nok ikke i handelen endnu

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 17-03-04 12:35

Det er ikke med labels. Fandt i går en artikkel på nettet vedr. brænding af cd cover, direkte på CDen, godt nok kun med en farve endnu. Er lige ved om jeg kan finde den igen.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-03-04 12:37

Nu er der noget jeg ikke helt er med på.

Et cover er det du har udenom cd'en altså det indlæg der findes i plasticæsken.

Det andet er en label

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-04 12:39

Det er stadigvæk HARDWARE og ikke software.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 17-03-04 12:39

Det er selve CDen som du vender om for at brænde en cover direkte på denne.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 17-03-04 12:42

sorry - labels

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-03-04 12:42

Et cover er stadigvæk noget du pakker cd'en ind i
og som refi skriver.... og det gør du egentlig også selv:

Det er selve cd'en der er forberedt på det, og dermed er det jo ikke et program du skal bruge men en speciel cd og selvfølgelig også en printer der ka nhåndtere det... Dit spørgsmåler blevet besvaret af ofa længere oppe, og du gentager faktisk selv svaret i dit sidste indlæg

Kommentar
Fra : zibas

Dato : 17-03-04 12:48

Hey, der findes en TDK label printer der skriver direkte på cd'en i flere farver..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-04 12:49

Korrekt.

"ofa" forslag er en ny brænder hvor man vender cden i brænderen og BRÆNDER en label.
Mit er en printer der printer label direkte på CDen.

Så hvilken er det du mener.

PS Begge dele er HARDWARE

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 17-03-04 12:52

Sorry det med cover og labels, der har jeg udtrykt mig forkert. Vi holder lige printeren udenfor og snakker kun om brænderen eks. Nero. Ved en eller anden måde skulle man så kunne brænde et direkte synligt tryk på CDen, godt nok kun i en farve, men bestemmer selv hvad der skal stå på CDen. Håber jeg har udtrykt mig lidt bedre.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-03-04 12:55

Det er jo stadig ikke et program der udstyrer din cd brænder med et printhoved, der er du nok nødt ti lat anskaffe dig noget nyt hardware.

Uanset hvilket program du installerer vil det ikke kunne få blæk ud af maskinen

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-03-04 12:57

Jeg har også på et tidspunkt set den omtalt som en nyhed.
Det kræver specielle medier, brænder og tilsvarende SW.

Pt. kan jeg ikke huske hvem producenten var.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-04 12:59

Du skal ud og investere i en ny CDrom der har indbykket brænder til den opgave.
De findes og rigtigt, kun i en farve. De printer menlig ikke de brænder teksten ned i cden

Kommentar
Fra : technet

Dato : 17-03-04 12:59

Fleksibel, digital fotoudskrivning
De fantastiske udskrifter opnås let og med imponerende fart på en række forskellige papirtyper - fra 10 x 15 fotos til kant til forstørrelser i A4-format. Du kan desuden lave dine egne designs af indlæg til CD-omslag eller printe direkte på CD'en** - via den nemt tilgængelige CD-print-bakke. Og det kan alt samme gøres, uden at printeren er sluttet til en computer.

http://www.epson.dk/products/printers/inkjet/styphor300/

ELLER denne som

http://www.meistrup.com/pop_info/colorprint.htm

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 17-03-04 13:06

refi: du er inde på det rigtige nu, det som jeg mener, men viste ikke at der skulle speciel CDer.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-03-04 13:08

Her er et link til omtalte artikel: http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=22445

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-04 13:09
Kommentar
Fra : 2100

Dato : 17-03-04 13:10

IBM760: det var den artikkel som jeg havde læst.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-03-04 13:19

Jeg tvivler på, at produktet kan købes på nuværende tidspunkt.
Men hvis du er interesse er der yderligere på HP's side:
http://www.hp.com/hpinfo/newsroom/press_kits/2004/ces/bg_lightScribe_technology.pdf
http://www.hp.com/hpinfo/newsroom/press_kits/2004/ces/prodserv.html

Accepteret svar
Fra : dscoop80

Modtaget 160 point
Dato : 17-03-04 13:19

Du finder ikke et bedre program end "NERO"...
ftp://ftp.ahead.de/philips/Nero6306c.exe

Først brænder du, bagefter kan du lave cover!!!

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-03-04 13:35
Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 17-03-04 14:12

Hej

I it-avisen http://www.itavisen.dk/index.php/news/ kan du læse om et hjemmebrænderi som blev omtalt d. 16.marts
Artiklen kommer vist oprindelig fra ALT OM DATA. Der er billede af dyret - omtalen følger her >>>>
Bravo II har nu set lyset. Da den blev lanceret på CeBIT første gang, sidste år, var det noget af en sensation. Pris og ydelse passede godt sammen. Nu er den så både blevet hurtigere og laver bedre farveprint.

Det drejer sig slet og ret om en brænder, der kan klare op til 50 cd/dvd medier ad gangen. Hele processen er automatiseret, så det er blot at trykke på knappen og så starter brænderiet.

Bravo II kommer i to udgaver: En Bravo II CD Publisher og en DVD Publisher, hvor førstnævnte klare cd-r med op til x52, mens DVD Publisher klarer dvd +/- r/cd-r 4x/16x.

Der kan printes i flere opløsninger (4800 x 1200, 2400 x 1200, 1200 x 1200 og 600 x 600 dpi), hvilket er med til at gøre Bravo II til et fleksibelt stykke værktøj.

Der kan hentes flere informationer om multibrænderen på www.primeradenmark.dk, hvor også nærmeste forhandler er opgivet.

Af Lau Dybbro - Alt om DATA
<<<<<<<<<<<<

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 17-03-04 15:21

2100 læs du linket fra IBM ,det er det du spurgte om

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 18-03-04 16:19

Tak for svaret dscoop80.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-04 16:27

Hmmm
Hvordan kan man acceptere et svar der ikke har noget med spørgsmålet at gøre og med et link der ikke virker.

Jeg spørger bare.................................

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 18-03-04 16:31

Kom til at trykke på et forkert svar, det var IBM som skulle havde haft disse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-04 16:39

Ja - Det er jo synd for ham.
Men det kan jo være "dscoop80" vil give ham dem.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 18-03-04 16:43

Prøver om han vil.
dscoop80 hvis du læser dette var det en fejl du fik disse point, det var IMB760 som skulle havde dem. Dit svar var jo intet vær.