/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvordan bliver carbon lavet?
Fra : Viktor_PM
Vist : 379 gange
20 point
Dato : 17-03-04 07:52

Hej alle sammen...

Hvordan bliver carbon lavet. I ved de der skjolde man f.eks kan få til yamaha jog. Kan en aotulaker lave det?

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 30 point
Dato : 17-03-04 08:44

Hej.

Carbon i sig selv betyder blot kul. Men selvfølgelig er skærmen ikke lavet af kun kul, men kulfibre. En autolaker ville ikke selv kunne lave en skærm da skærmen fremstille af kulfibre trykket i en form under et enormt stot tryk.

Noget helt andet havde været glasfibre da glasfibrebåde eksempelvis laves ved konstant at lægge et lag plastic og et væv af glasfibre oven på hinanden.

Konsistensen af de ro materialer er helt forskelligt.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-03-04 08:45
Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-03-04 08:45

ro=to

Godkendelse af svar
Fra : Viktor_PM

Dato : 17-03-04 09:32

Tak for svaret ellebye.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 17-03-04 09:40

her kan du købe karbonfiber og selv lave skjolde til din jog - hvis du er dygtig. -----------------------------------------------

M.S. Glasfiber
Yderlandsvej 1
2300 København S tlf. 23 31 22 17
/nilsg