/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
opdræt af guppyer i 64l akvarie...
Fra : soedetulle
Vist : 1686 gange
20 point
Dato : 17-03-04 01:10

Som i kan se i overskriften har jeg et 64 l akvarie, og jeg vil opdrætte guppyer... indtil videre har jeg 7 guppyer deri, 3 hanner og 5 hunner... jeg har også to sorte spenopser deri, er det et problem? detil har jeg et 12l akvarie hvor jeg har tænkt mig at have guppy unger i, når de bliver født... hvad skal jeg proppe deri? planter? pumpe-->>vilken slags? og hvor mange unger ka jeg ha deri ad gangen?

Et andet spørgsmål er: hvor mange guppyer vil ianbefale jeg har deri? og skal spenopserne fjernes? hvor mange hanner og hunner vil i mene var passende til opdræt?

M.v.h Sødetulle

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-03-04 09:29

http://www.bossman.dk/art.php?art_id=324
http://akva-net.hjem.orangenet.dk/guppystart.htm
http://www.akvariesiden.dk/links/danske.php3?vis=blandet
http://www.aquaforum.dk/start/
Så er da et og andet at kigge på og dine spørgsmål kan besvares når du har studeret alle disse sider
Mvh sune

Kommentar
Fra : soedetulle

Dato : 17-03-04 12:38

Hej sunowich:D

Tusind tak for alle de links.. håber de hjælper på mine spørgsmål :D

Kommentar
Fra : graph

Dato : 18-03-04 19:26

Hejsa tulle

hvis du bare lader alle fiskene gå sammen(kan du jo lige så godt) så ta hunnen og put hende hen i et fødenet (ca. 29 kr alt efter hvor sød din favorit dyrehandel er) når hun er blevet godt tyk og lad hende gå der til ungerne kommer (kom lidt "fimrehår" eller som det hedder oneblade, i så der er noget ungerne kan gemme sig i.. )

når hun har født tager du hende ud og flytter de MEGET små unger hen i det andet akvarie.. der skal være varme og pumpe i.. bare husk at pumpen skal stilles forholdsvis lavt.. men ikke for lavt.. og ellers godt med planter i så de kan gemme sig (plus det ser bedre ud)..

Jeg har selv lidt over 100 unger i forskellige aldre der alle her været igennem denne tur.

(husk at hunnen kan gemme hannens sæd i tror det er 10-11 måneder.. og kan allerede blive gravid igen 3 dage efter fødslen) - Ja jeg har rent faktisk læst en bog *GG*

Kommentar
Fra : Kuhliaal

Dato : 18-03-04 22:25

Hej Graph

Jeg synes det var en glimrende ide... det tror jeg at jeg vil prøve med mine platyer;)

De unger du har fået, de 100 skal du sælge nogen af dem? så kan det da godt være jeg måske er interesseret.. eller måske en af mine venner som er 2tal guppy-freak;) *ss*

Kommentar
Fra : graph

Dato : 19-03-04 13:55

Hejsa Kuhliaal (har forresten selv 8 ål af slagsen *G*)

Tjae ved ikke helt har lige haft sygdom i vores 128L akvarie ( en masse døde fisk).. og så er det 3 forskellige aldersgrupper af unger *G*.. har en hun der bare blir ved og ved med at poppe dem ud *G* (nej klager ikke).... men kan da godt være.. hvor bor man?... bor selv i Aalborg...

(jibiiiee skal ud og hente et 600L akvarie i dag.. til 400 kr... glæder mig *GGG*)

Hilsen Graph

Kommentar
Fra : Kuhliaal

Dato : 19-03-04 14:26

Hey Graph

Træls med alt den sygdom... jeg bor i Fr.havn og går i skole i Ålborg... så måske ku vi finde ud af noget? held og lykke med dit 600 l. akvarie-->>snyd du fik det gode tilbud;) *ss* hvor store er de forskellige guppy unger du har? har du evt nogen billeder?

Hilsen Kuhliaal

Kommentar
Fra : graph

Dato : 19-03-04 17:38

Hejsa Kuhliaal

Tjae nogle af dem er da 1½ cm ca... men der er kun en der har ville fortælle mig at han blir til en rigtig flot han...

Skriver lige mere i morgen og så må vi lige finde ud af noget med billeder... de er bare svære at ta billeder af.. guramierne er nemmere *GG*

Hilsen Graps (som skal ud og hente akvarie nu )

Kommentar
Fra : Kuhliaal

Dato : 19-03-04 18:33

cool nok... glæder mig til imorgen så;)

Kommentar
Fra : graph

Dato : 19-03-04 20:43

weeeeee 600L *GG* HOLD DA KÆFT hvor var det bare TUNGT!!!!!.. vi skubbede det op af trappen *GG*.. og skubbede det på et tæppe hen af trægulvet *GG*.. det kommer aldrig nogen siden ud af den her lejlighed igen *GG*..

Kuhliaal<< skriv til Graph@ofir.dk så får du min e-mail hjem til

Hilsen Graph

Kommentar
Fra : graph

Dato : 21-03-04 18:14

undrer mig over om soedetulle overhovedet har kigget herind siden sidst??...