/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
IP Adresse ved tyveri af pcer
Fra : popper
Vist : 382 gange
100 point
Dato : 17-03-04 00:15

Jeg er ikke helt klar over om det er her dette spørgsmål skal postes men jeg prøver alligevel. I forbindelse med tyveri af vores arbejds pcer vil jeg gerne vide om hvorvidt IP adressen forbliver den samme hvis pcen en dag igen kommer på nettet.Eller om der sker det at netudbyderen tildeler en ny IP adresse. Jeg tænker her på om den evt ville kunne spores hvis IP adressen forblev den samme.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-04 00:22

En evt. tyv eller hæler vil da nemt kunne sørge for en anden ip.

Kommentar
Fra : popper

Dato : 17-03-04 00:24

Vil det sige at ip adressen ikke følger pceren

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-04 00:27

Det er da netudbyderen der giver dig en ip

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-03-04 00:27

Hvis computeren bliver opstillet hos mig er det min IP adr. den vil komme til at bruge, og nej jeres IP adr. følger ikke computeren.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-03-04 00:51

popper du kan læse om IP adresser her
http://www.esenet.dk/produkter/ip-adresser.htm

//bentjuul

Kommentar
Fra : technet

Dato : 17-03-04 01:04

bentjuul >>> og dog for jeg har da været ude og installere netværk hos nogle firmaer som havde deres opkobling hos
arrownet og som også deler ud af fast ip men her gør de det at det er netkortet´s mac adresse de bruger og som du sikkert ved er mac adressen unikt
for lige dette kort , så det det er mac adressen man skal have fat på

popper >>>> jeg er ked af at sige det men du ser måske aldrig din maskine igen , og nu håber jeg at i har taget backup af diverse ting
men du kunne måske give et fingerpeg om i hvilken landsdel det er taget fra (det kunne jo være at det kun er et par fjolser der har været på spil og ikke nogle prof .

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-03-04 01:14

Hej technet

Jeg var overbevist om at det var ens udbyder jævnf. det link jeg skrev tidligere.
Jeg må tilstå at jeg ikke kendte mac adresse.

//bentjuul

Kommentar
Fra : technet

Dato : 17-03-04 01:26

bentjuul > ja det synes jeg nok at jeg kunne fornemme ,

feks. arrownet bruger mac adresse på kortet som oplysning som de så sætter deres cisco router op efter og der har du så fast ip ( dvs kortet har )
men kun på arrownet .. og dvs at hvis du så skifter om til et andet net kort uden at sende oplysninger til arrownet om at du har skiftet så får du en ny ip og den ligger bag arrownet´s NAT dvs at du får en ipadresse som er magen til din nabo hvis han også køre arrownet og ikke har fast ip

dette var bare en lille oplysning som du måske kunne bruge fremover , man lære jo hele tiden

Accepteret svar
Fra : dscoop80

Modtaget 100 point
Dato : 17-03-04 08:34

Hej popper...

Når tyven starter computeren op med din IP (om den er statisk eller dynamisk) ville personen ikke kunne gå på internettet med den alligevel, så nej du kan desværre ikke spore tyven på denne måde! Tyven får via ADSL tildelt en dynamisk (ny) ip-adresse fra udbyder! det er kun hvis det er f.eks. opkaldsmodem som bliver brugt at den er statisk! Men chancerne er MEGET lille for at tyven ville kunne bruge din ip!

Mvh. Cooper

Godkendelse af svar
Fra : popper

Dato : 17-03-04 09:26

Tak for svaret dscoop80.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 17-03-04 09:56

dscoop80>>>> det er da noget være sludder du der siger :

Når tyven starter computeren op med din IP (om den er statisk eller dynamisk) ville personen ikke kunne gå på internettet med den alligevel

hvordan dælen tror du vi rep andre folks computer /netværk når de er brudt ned , skal vi til at lave det hele om så det passer ind i vores udbyder ???

give mig en hvilken som helst pcér som du har sat op så skal jeg gå nettet med den uden at lave de store ændringer. så
derfor sluder og vrøvl

Kommentar
Fra : popper

Dato : 17-03-04 10:04

Nu er jeg forvirret kan man stjæle en pcer fra en virksomhed bruge den på nettet uden at den kan spores får man en ny ip adresse når man tilmelder sig som bruger eller hva, eller følger ip adressen med den pcer der er stjålet, i dette tilfælde er det en pcer der er stjålet fra et sygehus hvor der er netværk internt eksternt og denne pcer er tilmeldt begge netværk.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 17-03-04 10:18

man får sikkert en ny ip for det er ikke det der er det afgørende om man kan gå på nettet
men det er sin egen opkobling i sit hjem der er det afgørende
D.V.S at der var netkort i den maskine der er stjålet og så kobler jeg den på hjemme hos mig og vupti så er jeg på nettet men med min egen ip eller den ip min udbyder giver mig...

men en tyv ville da formatere den harddisk og sætte maskinen op efter sit behov

det korte af det lange ja du kan stjæle en pcer og bruge den hjemme hos dig selv uden at det bliver opdaget hvis du holder mund og ikke siger til nogen at du har stjålet den

Kommentar
Fra : popper

Dato : 17-03-04 11:04

Jeg takker mange gange for svarene og er nu blevet så meget klogere