/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Fam Rosenkilde SLÆGTSBOG.
Fra : karinaf
Vist : 2013 gange
200 point
Dato : 16-03-04 22:26

Fam Rosenkilde har en gammel slægsbog, er der nogle der kan hjælpe mig med hvor i verden den er hænde? Vi er nogle fra familien der er begyndt at føre den up to date. Er der nogle der har lyst til at deltage i dette store projekt?
mvh

Karina

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-03-04 22:37

Du kan søge i bibliotekets database , det kan være de har en kopi , adressen er denne.
http://bibliotek.dk/vis.php

Jeg fandt en slægtsbog på denne adresse.
http://biblioteksbaserne.dk/sites/WBVBA/pub/search.html

Ved Fredy Jensen og William Rosenkilde.
Indlæser: Grethe Jung.
På mappen: En slægt fra Vejle-egnen og landbefolkningen i 1800-tallet.
Gengivelse af bogenIndlæst efter udgaven: Vejle : Humilitas, 1986.
ISBN Bestil.nr: L575 : kr. 153,70.
Senta

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 16-03-04 22:41

Hej Karina

Er vi i området mellem Mariager og Randers Fjorde (Ommersyssel ) ?

Mvh R.J.S.

Kommentar
Fra : karinaf

Dato : 16-03-04 22:41

Jeg har nok glemt at oplyse at jeg har afskrift at slægstbogen, og vi går tilbage til 1400 tallet. Men tak for den hurtige reaktion.

Karina

Kommentar
Fra : karinaf

Dato : 16-03-04 22:47

Hej Karina

Er vi i området mellem Mariager og Randers Fjorde (Ommersyssel ) ?

Mvh R.J.S.
Både ja og nej, Fam Rosenkilde har jeg fundet ud af, er meget stor. Der er nogle i USA, Japan Jylland Sjælland Norge, ja, jeg kan blive ved. Der du en Rosenkilde?
Karina

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 16-03-04 22:55

Nej Men jeg forsker i min kones familie og der er der Rosenkilder

R.J.S.

Kommentar
Fra : karinaf

Dato : 16-03-04 22:58

Så har jeg måske noget du kan bruge, er der noget du mangler jeg kan bidrage med så dig endelig til,
mvh

Karina

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 17-03-04 00:12

Kan det tænkes at der findes personer med navnet Rosenkilde der ikke er i slægt med slægten Rosenkilde ?
Varla

Kommentar
Fra : Malik

Dato : 18-03-04 12:53

Hej Karina!
Jeg ved ikke om du kan finde noget som kan nærme dig den omtalte "Fam Rosenkilde SLÆGTSBOG." men du kan da prøve en af nedenstående links:

http://www.rosenkilde-roed.dk/

http://www.renrik.dk/Rene/Mor/Forside.htm

http://www.rosenkilde-roed.dk/peter/

http://home.online.no/~terje27/khr/navnet.htm

http://www.rosenkilde.nu/

Venlig hilsen Bjarne Lyngaa

Kommentar
Fra : kafr

Dato : 20-03-04 23:15

HEJ, Jeg kan ikke loggge på med mit eget navn, så jeg har måtte oprette et nyt. Jeg er karinaf!!!

Så vidt jeg ved er dem som har efternavent Rosenkilde, "Rigtige" Rosenkilder og stammer fra Petrus Parvus Rosæfontanus, der er samfader til fam. Rosenkilde året er 1400!! og han stammer igen fra fam. Litle. Fam. har eget våbenskjold, der bla. kan ses i Birkerød kirke. Men det jeg søger er den orginale Stambog. Jeg er i besidelse af en afskrift at stambogen, den er jeg også glad for, men jeg ville gerne glæde min familen med at se den orginale BOG, da jeg ved at det ville betyde meget for dem. Og kære Bjarne de link du har send har jeg prøvet, men mange tak for forsøget, det kunne jo være....

mvh

Karinaf

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 20-03-04 23:45

Hej igen Karina

Har du en Ejner Rosenkilde f. 02 maj 1884 d. 27 dec 1966. Gift med Ingvarda Andersen f. 12 jun 1891 d. 04 dec 1952 i dine optegnelser?

Hvis det er tilfældet må vi lige udveksle E mailadresse

R.J.S.

Kommentar
Fra : kafr

Dato : 21-03-04 22:50

Ja, det tror jeg, hvis at han havde maskinforreting i Havn.. (kan ikke læse resten) og fik 9 børn. Ingvarda er fra Ajstrup. Er det korrekt?

mvh

Karina

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 22-03-04 23:26

BINGO rskelmose@hotmail.com

R.J.S.

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 28-03-04 10:41

Hej Karina

Er du der?

R.J.S.

Kommentar
Fra : karinaf

Dato : 28-03-04 18:17

Jeg er i danne tid uden adgang til nettet, pga kabelfejl hos TDC, derfor ingen svar. Men jeg er her.

Karina