/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Børnesikrede persienner...
Fra : brinkloev
Vist : 546 gange
200 point
Dato : 16-03-04 20:47

Hej
Med tvillinger på 18 mdr. i huset, er jeg nu begyndt, at børnesikre ting i "voksenhøjde"! Men er der nogle tricks til, hvordan man evt. kan børnesikre persienne-snoren? (Ja, ved at klippe den kort, men hvad så, når persiennen er foldet helt sammen? Så er snoren jo lang igen...
Mvh. Brinkloev

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-04 20:52

Ja du slår bare en stor knude langt oppe
Ligesom et snørrebånd.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-04 20:52

Selvfølgelig en løs knude der er nem at få op.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 210 point
Dato : 16-03-04 20:53

Lav en lille krog som snoren kan kvejles op på i en højde hvor de ikke kan nå
Mvh Sune

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-04 20:53

Det lyder forkert men det er et ½ snørrebånd

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-04 20:56

Ellers kan du også bruge et lille stykke Burrebånd til at låse en opkvejlning på så den hænger uden at kunne falde ned og så undgå en krog Mvh sune

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-03-04 20:56

Skru en krog i karmen (i voksenhøjde), der kan du så vikle snoren om. Hvis tvillingerne river i snoren, sker der ikke noget. Det er samme system, der bruges til foldegardiner.

mvh ans

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-04 21:22

Ans prøv lie at læse svar nr 3
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : brinkloev

Dato : 21-03-04 12:14

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-04 12:22

Takker og bukker
Hav en god omend stormfuld Søndag
Mvh Sune