/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Stænklap.....
Fra : hms
Vist : 733 gange
50 point
Dato : 16-03-04 19:55

Hej.

Har læst her på kandu.dk , at der er sket ændringer m.h.t. stænklapreglerne på MC.

Er det noget der er veldokumenteret ?

m.v.h.
hms

Kommentar
Fra : rip3

Dato : 17-03-04 09:05

Hej hms

Prøv at gå ind på http://www.dmc-org.dk/Index-aktuel.html
Ca. midt på siden, under overskriften Stænklappen er død, kan du læse lidt om sagen.

Med venlig hilsen Rikke

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 17-03-04 09:13

Hej hms
Det var mig som skrev indlægget,rigtig som Rikke skriver,jeg har det fra dmc.
Men du kan også gå ind på www.færdselsstyrrelsen og gå ind under søgning,skriv hjulafskærmning så kommer der et svar der hedder hvide meddelser og på listen kan du nu læse om hjulafskærmning på mc/knallerter
mvh eskild

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 17-03-04 09:14
Accepteret svar
Fra : eskild8720

Modtaget 50 point
Dato : 17-03-04 09:15

Der skal stå Færdselsstyrelsen

Kommentar
Fra : hms

Dato : 17-03-04 20:12

Tak for svarene.

Men, ud fra dette er det kun sikkert med "døden" for stænklappen på relativt nye cykler.

Nå, men vi får se hvordan det ender når alt er på plads.

Er lidt træt af at høre om den sindsyge stænklap(eller mangel på samme) når man bliver stoppet.

Myndighederne må nu engang acceptere køretøjernes udformning når de forlader fabrikken.I hvertfald sådan designmæssigt.Selvfølgelig kan der være specifikke krav til emmisioner m.m. , men det er jo ikke noget der ændrer udseendet på køretøjet.

m.v.h.
hms
http://home19.inet.tele.dk/kawasaki-zl/

Godkendelse af svar
Fra : hms

Dato : 19-03-04 18:30

Tak for svaret eskild8720.

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 19-03-04 21:51

selv tak ,bare lidt synd at der ikke har været skrevet noget mere om dette emne i pressen.Da mc-folk ofte er blevet stoppet pga. manglende stænklap
mvh eskild