/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvordan kommenterer man tips?
Fra : Bjarne_H
Vist : 414 gange
40 point
Dato : 02-05-02 11:24

Jeg efterspørger en måde til at kunne kommentere et tips.

Jeg har selv haft brug for det ved et af mine tidligere tips, hvor jeg gjorde det, at jeg oprettede et nyt tips med henvisning til tidligere.

Her på det sidste er der endvidere kommet en del tips, hvor jeg synes det var en meget dårlig ide at følge dem.

Derfor har jeg et forslag til KANDU - lav en mulighed for at kunne kommentere et tips direkte og således, at man kan se, om der er nogle kommentarer til det pågældende tips.

Et af de seneste tips, om hvor man skal lade være at køre scandisk, er jeg ikke enig med vedkommende - dette ville jeg gerne have mulighed for at kommentere!

Hvordan gør jeg det p.t. på den bedst mulige måde og uden at skulle oprette et modtip?
Der efter min mening virker lidt for provokerende.

Mvh
Bjarne H

P.S. Det burde faktisk være mig, der skulle have point for at stille dette spørgsmål!

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 50 point
Dato : 02-05-02 11:37

Hej Bjarne
Har prøvet at foreslå Kandu for længe siden,om det ikke var muglig,at når man var inde og læse et tip
og gerne vil komme med en kommentar til tippet(hvis man ikke var enig-eller noget der ikke duede-eller bare var noget der skulle rettes i tippet)at der var en rubrik under tippet-hvor man kunne skrive diverse ting om tippet.
kandu syntes dengang at det var en god ide-og lovede at kikke på det
men der er ikke sket noget siden.
men nu har vi da heldigvis fået denne gruppe-så må vi jo håbe at de læser dette
MVH Brian

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 02-05-02 11:44

Jeg har tidligere spurgt kandu om dette. Og de skrev til mig, at de er på vej med meget store ændringer og forbedringer, og der ville dette være en af dem. Det vil også blive muligt at dele sine point op på flere svargivere, det har jeg nemlig også været træt af, at nogle folk kommer til at trykke "Accepter svar", hvor det skulle have været afvist.

Det er ca. 1 måned siden nu, jeg skrev til dem, og jeg ved ikke hvornår de forventer at være færdige.

Jeg er selv programmør og ved godt, hvad ændringer vil sige, man skal altid gange forventet sluttid med PI (3.14), så jeg venter stadigvæk med længsel.

Gandalf

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 02-05-02 11:50

Hej Brian!

Jeg var i tvivl om jeg skulle skrive direkte til KANDU; men som du skriver at når vi nu har fået denne gruppe, så det er jeg enig med dig om.

Så KANDU læser selvfølgelig alt i denne gruppe og tager imod det med KYSHÅND, ellers kan jeg ikke se meningen med denne gruppe.

Efter min mening bør vi først skrive direkte til KANDU med mailfunktionen når det er noget som man synes ikke vedrører andre.

Undskyld, at jeg vedr. billeder, kom til at sætte dig i en svær situation. For mit vedkommende, så tror jeg lige jeg vil holde en pause, jeg kommenterer og giver ikke råd for at skabe splid.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 02-05-02 11:57

Hej Brian og Gandalf m.fl!

Så må vi bare håbe at KANDU prioterer disse punkter højt, fordi det s..for træls som systemet er p.t. - Jeg gider s.. ikke mere - kan bruge tiden til noget mere fornuftigt.

Så at kunne DELE POINT og KOMMENTERE TIPS er et must, ellers tror jeg, der er flere end mig der ikke gider mere - eller vil vente med at svare til efter nogle TIMER / DAGE.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 02-05-02 14:18

Hej ... m.fl.!
Jeg kan helt tilslutte mig jeres kommentarer for jeg savner også især muligheden for at kommentere nogle "mærkelige" tips, der nok især er dukket op den senere tid.
Jeg ser frem til at KANDU i den nærmeste fremtid giver denne mulighed.
Mvh
Catbody

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 02-05-02 14:18

Hej Alle

Ja,---dethar faktisk også mange gange være til stor irritation for mig, at man ikke kan kommentere et Tip,---uden at virke provokerende,--og optage plads det forkerte sted med et modsvar !!!!!!!

Nu der er tale om omlægning af kandu,--så håber jeg også at følgende vil blive taget op: " Når en bruger har stillet et spørgsmål,--og har fået god respons på dette,-sker det at spøørgsmålsstilleren selv finder en løsning og afviser alle kommentarer samt formodet svar. Spørgsmålet hænger nu der og "dingler"---Spørgsmålsstilleren har ikke mulighed for at lukke spørgsmålet selv ,--hvad så ??? Det kunne selvfølgelig også blive misbrugt, -men kan der ikke laves en eller anden ordning på dette område ???????????

Ellers tror jeg nu, at der kommer til at gå en rum tid før systemet bliver ændret.
Men uanset er det da yderst positivt at denne gruppe er blevet dannet

Mvh
Parkenss

Bjarne_H.............sant at fjerne "FORMODET SVAR"

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-05-02 14:24

Hej Bjarne
Jeg syntes personlig-at har man noget der ikke vedr. andre så skal man da helt klart skrive til Kandu,og ikke her.
i denne gruppe som nu er oprettet
er for mig et sted man kan skrive til hvis man får en god ide-som man gerne vil dele og høre andres meninger om
ris ros eller hvad der nu måtte komme
kandu følger jo løbende med på denne side-og er der noget der giver mening-så tager de helt klart det op
Så denne gruppe er bare supergod-både for os brugere og Kandu,da det helt klart drejer sig om,at få en så god forum som muglig(så derfor vil alle indlæg blive taget med kyshånd fra kandu side)hvad enten man skriver her eller sender dem en personlig email (det er jeg da helt sikker på)
Så må vi jo bare håbe at maj månede bliver meget mere anderledes end April har været
så Kandu igen bliver et sted hvor man kan tillade at komme med et svar eller kommentar,uden at blive svinet til.
Så til slut vil jeg bare opfordre Kandu til at skride ind-lige så snart de opdager der er noget galt,da tonen jo helst skal blive ved med at være god herinde.
PS-Du behøves ikke undskylde det med billederne,men i dette tilfælde ville det have været rart at jeg kunne dele mine point(håber snart det bliver mulig)
der skal være jo være plads til at komme med en kommentar-og så længe de kommer på en behagelig måde,er det helt fint
MVH Brian

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 04-05-02 02:27

Hej Catbody og Harlekin - givet som tips!

Tak for jeres bemærkninger vedrørende tips, det ville være rart hvis KANDU kunne samle dem, som tidligere beskrevet.

Man burde måske og sætte et maks. på hvormange tips den samme bruger måtte komme med i den samme måned, så kunne man muligvis undgå en masse af de mere eller mindre brugbare tips, der strømmer ind p.t.

Hvad med et maks. på eks. 5 om måneden pr bruger?

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 04-05-02 13:31

Hvem skal vurdere om et tip er brugbart ?
Er det ikke at fjerne ideen bag hvordan www.kandu.dk fungerer hvis man sætter en
grænse for tip ?
Er det ikke ligeså meget et spørgsmål om, at når man har en site og udbygger den er
mere lydhør overfor de brugere man har ??
Og når man så får oplæg ind, gør brugerne opmærksom på hvilke tanker og ideer man går
og barsler med ??
At når man modtager emails er venlig og imødekommende og har en fastsat deadline for
hvornår disse skal være besvaret, istedet for at lade dem ligge ubesvaret hen ?
Altså en så offentlig og åben site som mulig, hvor man sætter en dialog med ens
brugere i højsædet ??
For mig at se er det styrkerne og forcerne i at et site kører optimalt.....
Mht. til de spørgsmål som bare ligger i luften og flyver... kan man ikke sætte en deadline
på 7 dage og har spørgeren ikke været inde og kommentere det svar, som han afviser
lukker man spørgsmålet og giver de udlovede point til det sidst indkomne formodede
svar.....?

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 04-05-02 20:28

Lige et pa kommentarer fra mig:

1) Når man bliver bedt om/får mulighed for at vurdere tips, er der jo flere valgmuligheder angående egnethed/brugbarhed - 0 stjerner = ubrugeligt .... 5 stjerner = uhyre brugbart og nyttigt (skide godt tip). Vi sølle stakler, der er inde for kun at læse et tip, kan jo gøre os den ulejlighed at se på antallet af stjerner, tippet har opnået, og så må vi jo selv prøve at vurdere, om det er noget for os.
Meeeennnn!!!

2) Jeg kan også godt både forstå og sympatisere og vil selv gerne have muligheden for at kommentere et godt eller dårligt tip og evt. suplere med gode og dårlige erfaringer med netop "dette" tip.

Så min konklusion må nok være, at jeg foretrækker punkt 2 med kommentering af tips osv.

mvh
Catbody

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-05-02 01:59

Hej alle.

Zonker >> Hvem skal vurdere om et tip er brugbart ?>> Andre brugere. Den der har skrevet et tip må så acceptere det antal stjerner der bliver. Du har selv været inde og korrigere på nogle tip som andre har skrevet,--dermed er du vel selvsagt også interesseret i, at ideen men at kunne kommentere indkomne tip forhåbenlig bliver en realitet den dag det nye KANDU kommer på benene.

>>Er det ikke at fjerne ideen bag hvordan www.kandu.dk fungerer hvis man sætter en
grænse for tip ? << Jo,---det kan du have fukstændig ret i,--KANDU er et yderst frit forum,- hvor de ansvarlige meget nødigt går ind og "blander sig",-det er opbygget til "voksne" mennesker, der burde kunne finde en grænse selv.
Jeg mener ikke det er relevant at skrive 10 tip på en Time,--men det er jo op til hver enkelt at bedømme værdien af indholdet.

Jeg mener, at i kraft af KANDU har oprettet denne gruppe, netop viser at de er lydhøre overfor brugerne. KANDU oplyser jo også, at de arbejder på at siten noget hurtigere,--samt at de er ved at gennemgå alle de Mail`s de har modtaget, vedr. brugernes ønsker om ændringer -læs :http://www.kandu.dk/dk/spg/3550

Med hensyn til ikke lukkede spørgsmål,- så er jeg enig med dig i, at det er irriterende ikke at vide om de kommentarer og svar der er kommet på Spørgsmålet fungerer eller ikke. På nuværende tidspunkt er reglerne jo sådan, at hvis der ikke er afgivet et accepteret svar inden 3 Mdr,--så bliver spørgsmålet lukket og evt point tilfalder det Formodede Svar. Nu er der så bare de spørgsmål hvor der ikke er et formodet svar, eller at det formodede svar ikke er blevet accepteret, der hænger og blæser rundt på KANDU,---det har jeg ikke lige en ide til at få afsluttet.

Bjarne_H >> Fint nok for mit vedkommende

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 05-05-02 10:33

Vedrørende lukning af ubesvarede spørgsmål!

Når KANDU laver ændringen med at fjerne formodet svar, så kan de samtidig vedtage, at et spørgsmål bliver lukket efter eks. 1 måned eller gerne kortere efter den dato hvor sidste kommentar er fremført.

Point kunne man så vælge, at dele ud blandt de involverede, eller bare nøjes med at tage point fra spørgsmålsstilleren.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 05-05-02 11:25

Vedrørende lukning af ubesvarede spørgsmål!

Bjarne_H:
>>Når KANDU laver ændringen med at fjerne formodet svar, så kan de samtidig vedtage, at et spørgsmål bliver lukket efter eks. 1 måned eller gerne kortere efter den dato hvor sidste kommentar er fremført.

Point kunne man så vælge, at dele ud blandt de involverede, eller bare nøjes med at tage point fra spørgsmålsstilleren.<<

HELT ENIG.

mvh
Catbody

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 05-05-02 19:52

Jeg er SÅ TRÆT af alle de ubrugelige tip, som det ikke er muligt at kommentere uden at sende et nyt tip. Derfor er jeg her næsten ikke mere.
Jeannie

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 05-05-02 20:03

Jeg mener også der er mange ubrugelige tips hos kandu.dk, så det burde være muligt at, fremover når en tipsgiver får vurderet sit tip så skal hans tjerner have indflydelse på bedømmelsen, og så skulle personens stjerner følge brugernavnet, så alle kan se hvor stor kvalitet han/hun har.
Derudover ville det være godt hvis, et tip bliver bedømt til 0-1 af 5 brugere, så skulle tippet automatisk fjernes, og tipsgiveren mister 50 point for et dårligt tip.

Jeg ved godt dette kunne skræmme nogle brugere fra at skrive tips, men kvaliteten ville blive bedre.

Hvad mener i????

Gandalf

Godkendelse af svar
Fra : Bjarne_H

Dato : 13-05-02 09:51

Hej alle!

Tak for de mange gode indlæg, så må vi jo håbe at KANDU snart vil komme med en mulighed for at kommentere tips m.m.

Jeg har valgt at give Brian point, idet han tidligere har rejst dette spørgsmål til KANDU.

Mvh
Bjarne H