/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
bliver ved med at løbe! Normalt?
Fra : Jonn87
Vist : 526 gange
26 point
Dato : 16-03-04 13:19

Er det normalt at når jeg tager benzinslangen af nede ved karburatoren mens knallerten er fuldstændig slukket at benzinen bare bliver ved med at løbe?

Piaggio NRG '00

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 16-03-04 13:20

ja det skulle jeg da mene det er..

Kommentar
Fra : bws16

Dato : 16-03-04 13:53

ja det gør den. hvis du ikke har nogen benzin renser på.... og det har du nok ikke... så det er ganske normalt.. at den gør det. bare sæt en skrue eller noget og i benzins slangensa hul..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-03-04 13:54

Ja, hvis du ikke har lukket for benzintilførslen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-04 14:23

Du kan også bruge en frostposelukker.

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 16-03-04 14:33
Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-04 14:40

ja

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-04 14:49

Den tingest er en vaccum benzinhane der ellers kun skal åbne når der er sug i den slange der går ned til manifoldet så vidt jeg er oplyst
Mvh sune

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 36 point
Dato : 16-03-04 14:53

Hvis du har en scooter med en sådan dåse på, hvor der er en extra slange der går ned til cylindersiden af karburator/studs, skal dåsen (Automatisk benzinlukker), lukke for benzinen, når scooteren standses, da der ikke mere laves vaccum i slangen.
Altså din benzinlukker/dåse er defekt.
Nu er det jo ingen ulykke, at den er defekt, for svømmeren i karburatoren lukker jo for nåleventilen i svømmerhuset, og kun hvis scooteren står skrå, eller nåleventilen er defekt, vil din karburator oversvømmes, og ved startforsøg, vil scooteren drukne.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-04 14:53

Ja men den lukker da - Det var spørgsmålet.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-03-04 17:05

Ja det burde den, men Jonn87`, gør da ikke, når han med en slukket knallert, stadig har benzinhanen løbende
Citat: mens knallerten er fuldstændig slukket at benzinen bare bliver ved med at løbe?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-04 17:16

Nej, men den er nok ikke monteret endnu - han vil vel købe en.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-03-04 17:20

NRG er da født med sådan en.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-04 17:24

Så er den vel defekt siden benzinen løber.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-03-04 17:47

Ja, CITAT: Altså din benzinlukker/dåse er defekt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 16-03-04 23:41

Jeg mister ca. for 5 kr. benzin om dagen som min scooter smider...
Og hvis svømmeren ik' er stillet 100% ordentligt så kan den godt løbe lidt over

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-03-04 23:48

Du kan måske prøve at blæse, og suge i den vaccumslange for at få liv i den igen, ellers må du købe ny benzinhane-dåse.
VH Palle Hansen