/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Udskriftsknap på webpage
Fra : CLAN
Vist : 511 gange
100 point
Dato : 16-03-04 13:04

Hejsa
Hvordan laver man en udskriftsknap i Frontpage (på en hjemmeside), således den aktive side udskrives direkte på printeren?
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 16-03-04 13:25
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-03-04 14:24

Hej Cooper
Det er ikke navigationsstrukturen jeg er ude efter.
Jeg ønsker at lave en udskriftsknap på en udgivet hjemmeside. Når knappen aktiveres udskrives den side hvorpå knappen er. Jeg kan sagtens lave det med Java, men er ude efter hvordan pokker det laves i Frontpage (HTML).
Søren

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 16-03-04 14:42

Du vælger fanebladet HTML i Frontpage og kopierer linien ind der hvor du vil have udskriftsknappen

Kode
<input type="button" value="Udskriv" onclick="javascript:window.print()">

//bentjuul

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-03-04 14:44

Bent... det er jo det jeg siger, jeg kan sagtens med Java... men er det ikke også muligt med HTML ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-03-04 15:04

Hej CLAN
Jeg havde ikke set det var dig der var spørgeren, så var jeg ikke kommet med det svar, jeg blev først klar over det, da du morede dig !!

Men det virker da godt nok, hvorfor kan du ikke bruge java og sætte koden ind i HTML?

//bentjuul

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-03-04 15:07

Bent... jeg er en nysgerrig og stædig rad Det må ka'ku i HTML også... men "holey smoke" om jeg ka' hitte ud af det.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-03-04 15:22

Jeg har prøvet at lede i HTML, men kan umiddelbart ikke finde noget, du får lige dette link, selvom du måske kender det, her står faktisk alt om HTML koder.
http://www.w3.org/TR/REC-html40/cover.html#minitoc
Jeg skal lige i byen, men er spændt på, om det kan lykkes i HTML.

//bent

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-04 15:32

Udprintning af Web sider er altid et stort problem. Her er hvad 'The Mother Of The Internet' skriver : http://www.w3.org/Printing/iiprnt.html

..lidt mere om problemerne her : http://www.useit.com/alertbox/990124.html

..man kan dog styre sagerne lidt med CSS : http://www.w3schools.com/css/css_ref_print.asp

Du kan IKKE skrive print kode i html. Det er din browser og dit system i det hele taget, der bestemmer hvordan HTML sider bliver printet ud !

Normalt vil man gøre som bentjuul skriver.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-03-04 21:52

Hej til jer alle sammen (havde lige lidt travlt)
Tjahhh! Jeg kan heller ikke finde nogen løsning på HTML udskrift. Molo fik også belyst den side af sagen
Som bentjuul er inde på, så java... og den kendte jeg godt, men det lader åbentbart til at være den letteste og mest fornuftige løsning på "min nysgerrighed" (problemet), så derfor smutter points til bentjuul (synd man ikke kan dele, molo fortjener også en slat... men han overlever nok).
Hygge... og tak for hjælpen
Søren

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 17-03-04 21:53

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-03-04 09:22

Selv tak CLAN, vi blev begge klogere af molo's svar!

//bent