/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
suzuki VX 800
Fra : kattegat
Vist : 4886 gange
20 point
Dato : 17-05-01 22:35

jeg så et spørgsmål om en suzuki vx 800 men fik desværre ikke læst svaret.

Så her er spørgsmålet igen: er der nogen her som kender denne mc
er det en stabil mc er den kvik jeg ved den har omkring 65 hk og at den er med kardantræk (har set et billede af den) jeg ville blive meget glad hvis der var nogen der ville kommentere dette. da jeg syntes at den er vældig flot undre det mig ,at der ikke ses nogen rundt omkring. Til tangkrogentræffet i aarhus med ca 1600 mc er var der heller ikke nogen venligst peter B jensen.

TIl tangkrogen træffet med 1600 mc er var der ikke nogen

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 30 point
Dato : 17-05-01 22:02

"kattegat" <kattegat.news@kandu.dk> wrote in message
news:eCWM6.18220$zv2.2054627@news010.worldonline.dk...
> jeg så et spørgsmål om en suzuki vx 800 men fik desværre ikke læst svaret.
>
> Så her er spørgsmålet igen: er der nogen her som kender denne mc
> er det en stabil mc er den kvik jeg ved den har omkring 65 hk og at den er
med kardantræk (har set et billede af den) jeg ville blive meget glad hvis
der var nogen der ville kommentere dette. da jeg syntes at den er vældig
flot undre det mig ,at der ikke ses nogen rundt omkring. Til
tangkrogentræffet i aarhus med ca 1600 mc er var der heller ikke nogen
venligst peter B jensen.
>

Når man kun hiver 65 hk ud af en 800 ccm motor, er der en hæderlig chance
for at den er rimelig slidstærk. Men kvik?! - det er nok et definitionsspm.

Asger
ZX-10

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-05-01 09:52

Jeg mener at det er motoren fra Intruder 800 der sidder i den. Jeg har set
et par stykker i levende live, og det er en "slank" cykel hvilket skyldes
V-motoren.
Det virker som en solid cykel. 65 HK giver vel en topfart på ca. 190 km/t og
0-100 på 4-5 sekunder.
Når jeg kommer hjem skal jeg se om jeg kan finde lidt mere data til dig hvis
du er interesseret - jeg mener den er i nogle af de gamle MC- Revyen.
Den er vist aldrig blevet solgt som lagervare i DK

Allan
TRX

"kattegat" <kattegat.news@kandu.dk> wrote in message
news:eCWM6.18220$zv2.2054627@news010.worldonline.dk...
> jeg så et spørgsmål om en suzuki vx 800 men fik desværre ikke læst svaret.
>
> Så her er spørgsmålet igen: er der nogen her som kender denne mc
> er det en stabil mc er den kvik jeg ved den har omkring 65 hk og at den er
med kardantræk (har set et billede af den) jeg ville blive meget glad hvis
der var nogen der ville kommentere dette. da jeg syntes at den er vældig
flot undre det mig ,at der ikke ses nogen rundt omkring. Til
tangkrogentræffet i aarhus med ca 1600 mc er var der heller ikke nogen
venligst peter B jensen.
>
> TIl tangkrogen træffet med 1600 mc er var der ikke nogen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-05-01 23:53

kattegat <kattegat.news@kandu.dk> skrev i en
news:eCWM6.18220$zv2.2054627@news010.worldonline.dk...
>
> Så her er spørgsmålet igen: er der nogen her som kender denne mc
> er det en stabil mc er den kvik jeg ved den har omkring 65 hk og at
den er
> med kardantræk (
> ......da jeg syntes at den er vældig flot undre det mig ,at der ikke
ses nogen
> rundt omkring.

VX!?
Vi snakker om "standard-cyklen" ikke?

Den blev kun solgt et enkelt år eller to.
Men ellers er jeg enig i at konceptet med V2'er, vandkøling og kardan på
en "almindelig" mc er fint, og at man er sluppet godt fra designet selv
om den høje costum-motor nok har været en hård nød at knække :-/

--
Armand (der ellers roder rundt iblandt VX, VS og VZ'erne)

Godkendelse af svar
Fra : kattegat

Dato : 18-05-01 15:32

Tak for svaret Asger Steffensen.

Kommentar
Fra : kattegat

Dato : 18-05-01 15:45

hej trx:det ville jeg blive meget glad for, hvis du ville prøve at skaffe nogle data om denne mc . adressen er peter jensen senneps vangen 44 8900 Randers hilsen peter. "AW på TRX" skrev d. 18-05-01 09:52 dette indlæg :
> Jeg mener at det er motoren fra Intruder 800 der sidder i den. Jeg har set
> et par stykker i levende live, og det er en "slank" cykel hvilket skyldes
> V-motoren.
> Det virker som en solid cykel. 65 HK giver vel en topfart på ca. 190 km/t og
> 0-100 på 4-5 sekunder.
> Når jeg kommer hjem skal jeg se om jeg kan finde lidt mere data til dig hvis
> du er interesseret - jeg mener den er i nogle af de gamle MC- Revyen.
> Den er vist aldrig blevet solgt som lagervare i DK
>
> Allan
> TRX
>
> "kattegat" <kattegat.news@kandu.dk> wrote in message
> news:eCWM6.18220$zv2.2054627@news010.worldonline.dk...
> > jeg så et spørgsmål om en suzuki vx 800 men fik desværre ikke læst svaret.
> >
> > Så her er spørgsmålet igen: er der nogen her som kender denne mc
> > er det en stabil mc er den kvik jeg ved den har omkring 65 hk og at den er
> med kardantræk (har set et billede af den) jeg ville blive meget glad hvis
> der var nogen der ville kommentere dette. da jeg syntes at den er vældig
> flot undre det mig ,at der ikke ses nogen rundt omkring. Til
> tangkrogentræffet i aarhus med ca 1600 mc er var der heller ikke nogen
> venligst peter B jensen.
> >
> > TIl tangkrogen træffet med 1600 mc er var der ikke nogen
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-05-01 15:21

kattegat <kattegat.news@kandu.dk> skrev i en
news:tI9N6.18698$zv2.2186965@news010.worldonline.dk...
> hej trx:det ville jeg blive meget glad for, hvis du ville prøve at skaffe
nogle data om denne mc . adressen er peter jensen senneps vangen 44 8900
Randers hilsen peter.

Hej Peter.

Kik her : news:dk.binaer.motor har lagt et scan ( 2 ) fra MC-Revyen årg. 92
& 95 under Sub. Suzuki VX 800.

--
Hilsen
Dennis Pedersen
Moto Guzzi Nevada 750 Club

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-05-01 15:31

Har smidt billede fra mc revyen 90 på dk.binaer.motor

M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-05-01 15:33

kattegat <kattegat.news@kandu.dk> skrev i en
news:eCWM6.18220$zv2.2054627@news010.worldonline.dk...
> Så her er spørgsmålet igen: er der nogen her som kender denne mc

Magasinet Motorcyklen(alt om mc) har testet den i nr 2/91.

suzuki VX800
pris. 69.940 kr
213 kg tør
tank 9 liter.
63 hk ved 6500 rpm.
0-100 på 4,8
tophast. 168kmt siddende
---I I-- 183kmt liggende
forbrug :
ved 80 kmt 25km/l
ved 100kmt 21,9km/l
testforbrug 14,9 km/l

Allan(fzr600us)som desværre ikke har en scanner, for så havde testen ligget
på binaer.motor

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-05-01 15:38

Kim Hansen <ksh@webnet.dk> skrev i en
news:bccagtgm81frn27ofcldt9r3aokmh2vtbu@4ax.com...
> Har smidt billede fra mc revyen 90 på dk.binaer.motor
>
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Så har han da lidt og vælge i mellem

--
Hilsen
Dennis Pedersen
Moto Guzzi Nevada 750 Club

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-05-01 21:26

kattegat <kattegat.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:eCWM6.18220$zv2.2054627@news010.worldonline.dk...
> jeg så et spørgsmål om en suzuki vx 800 men fik desværre ikke læst svaret.
>
> Så her er spørgsmålet igen: er der nogen her som kender denne mc
> er det en stabil mc er den kvik jeg ved den har omkring 65 hk og at den er
med kardantræk (har set et billede af den) jeg ville blive meget glad hvis
der var nogen der ville kommentere dette. da jeg syntes at den er vældig
flot undre det mig ,at der ikke ses nogen rundt omkring. Til
tangkrogentræffet i aarhus med ca 1600 mc er var der heller ikke nogen
venligst peter B jensen.
>
> TIl tangkrogen træffet med 1600 mc er var der ikke nogen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
VX800 er testet i Touring nyt 5/90
Har lagt testen på dk.binaer.motor.
--
Flemming
TRX

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-05-01 23:02

Hej Kattegat,

Jeg er den heldige ejer af en mørkeblå vx800 fra 90'. Jeg købte den for en
måneds tid siden, og er utroligt tilfreds med den. Nu skal det lige siges at
mit sammenlignings grundlag er utroligt minimalt, idet det er min først
cykel. Men de ting jeg sætter meget pris på er at selv om det er en "stor"
cykel er den utroligt let at køre og så er der virkeligt buuuuuuuundtræk
helt nede fra kælderen, hvilket passer mig fint :)) Af andre kvaliteter kan
nævnes at den efter sigende skulle kræve et minimum af reperationer. Men som
det er blevet nævnt her i gruppen er det ikke nogen racer, men efter hvad
jeg har læst kommer den til de 100 på 4.15 sec., det stemmer godt nok ikke
helt overens med tallene i mc-revyen kan jeg se, men det går pænt stærkt.

Et par xv800 links:

http://www.vx800.org.uk/
http://www.rottieweb.com/vx800/

Hvis du skulle ha' yderligere spørgsmål, så skal endelig smide mig mail,

mvh

Michael
Suzuki vx-800

"kattegat" <kattegat.news@kandu.dk> wrote in message
news:eCWM6.18220$zv2.2054627@news010.worldonline.dk...
> jeg så et spørgsmål om en suzuki vx 800 men fik desværre ikke læst svaret.
>
> Så her er spørgsmålet igen: er der nogen her som kender denne mc
> er det en stabil mc er den kvik jeg ved den har omkring 65 hk og at den er
med kardantræk (har set et billede af den) jeg ville blive meget glad hvis
der var nogen der ville kommentere dette. da jeg syntes at den er vældig
flot undre det mig ,at der ikke ses nogen rundt omkring. Til
tangkrogentræffet i aarhus med ca 1600 mc er var der heller ikke nogen
venligst peter B jensen.
>
> TIl tangkrogen træffet med 1600 mc er var der ikke nogen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-05-01 00:24

Dennis Hellan Pedersen <dhp(fjern dette)@image.dk> skrev i en
news:6faN6.18740$zv2.2192461@news010.worldonline.dk...
>
> Kik her : news:dk.binaer.motor har lagt et scan ( 2 ) fra MC-Revyen
årg. 92
> & 95 under Sub. Suzuki VX 800.

Hov!

Jeg sov vist i timen deromkring

Check op på: www.mcpoolen.se hvor den også er at finde med spec.'s!

--
Armand.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-05-01 01:33

Michael Hansen <curse@dr.com> skrev i en
news:ZZgN6.19415$zv2.2313865@news010.worldonline.dk...
>
> Jeg er den heldige ejer af en mørkeblå vx800 fra 90'. Jeg købte den
> for en måneds tid siden, og er utroligt tilfreds med den.

Pris???

--
Armand.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-05-01 09:57

/michael
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:9e4ftg$l7q$12@news.cybercity.dk...
>
> Michael Hansen <curse@dr.com> skrev i en
> news:ZZgN6.19415$zv2.2313865@news010.worldonline.dk...
> >
> > Jeg er den heldige ejer af en mørkeblå vx800 fra 90'. Jeg købte den
> > for en måneds tid siden, og er utroligt tilfreds med den.
>
> Pris???
>
> --
> Armand.
>

Kommentar
Fra : kattegat

Dato : 28-05-01 20:29

"Michael Hansen" skrev d. 18-05-01 23:02 dette indlæg :
> Hej Kattegat,
>
> Jeg er den heldige ejer af en mørkeblå vx800 fra 90'. Jeg købte den for en
> måneds tid siden, og er utroligt tilfreds med den. Nu skal det lige siges at
> mit sammenlignings grundlag er utroligt minimalt, idet det er min først
> cykel. Men de ting jeg sætter meget pris på er at selv om det er en "stor"
> cykel er den utroligt let at køre og så er der virkeligt buuuuuuuundtræk
> helt nede fra kælderen, hvilket passer mig fint :)) Af andre kvaliteter kan
> nævnes at den efter sigende skulle kræve et minimum af reperationer. Men som
> det er blevet nævnt her i gruppen er det ikke nogen racer, men efter hvad
> jeg har læst kommer den til de 100 på 4.15 sec., det stemmer godt nok ikke
> helt overens med tallene i mc-revyen kan jeg se, men det går pænt stærkt.
>
> Et par xv800 links:
>
> http://www.vx800.org.uk/
> http://www.rottieweb.com/vx800/
>
> Hvis du skulle ha' yderligere spørgsmål, så skal endelig smide mig mail,
>
> mvh
>
> Michael
> Suzuki vx-800
>
> "kattegat" <kattegat.news@kandu.dk> wrote in message
> news:eCWM6.18220$zv2.2054627@news010.worldonline.dk...
> > jeg så et spørgsmål om en suzuki vx 800 men fik desværre ikke læst svaret.
> >
> > Så her er spørgsmålet igen: er der nogen her som kender denne mc
> > er det en stabil mc er den kvik jeg ved den har omkring 65 hk og at den er
> med kardantræk (har set et billede af den) jeg ville blive meget glad hvis
> der var nogen der ville kommentere dette. da jeg syntes at den er vældig
> flot undre det mig ,at der ikke ses nogen rundt omkring. Til
> tangkrogentræffet i aarhus med ca 1600 mc er var der heller ikke nogen
> venligst peter B jensen.
> >
> > TIl tangkrogen træffet med 1600 mc er var der ikke nogen
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : kattegat

Dato : 28-05-01 20:38

Hej Michael hansen mange tak for det fine indlæg, jeg vil også spørge om hvor meget benzin tanken indeholder, et sted skrver de 9liter et andet sted skriver de 19 liter, jeg håber du ved det ? på for hånd tak peter " kattegat""Michael Hansen" skrev d. 18-05-01 23:02 dette indlæg :
> Hej Kattegat,
>
> Jeg er den heldige ejer af en mørkeblå vx800 fra 90'. Jeg købte den for en
> måneds tid siden, og er utroligt tilfreds med den. Nu skal det lige siges at
> mit sammenlignings grundlag er utroligt minimalt, idet det er min først
> cykel. Men de ting jeg sætter meget pris på er at selv om det er en "stor"
> cykel er den utroligt let at køre og så er der virkeligt buuuuuuuundtræk
> helt nede fra kælderen, hvilket passer mig fint :)) Af andre kvaliteter kan
> nævnes at den efter sigende skulle kræve et minimum af reperationer. Men som
> det er blevet nævnt her i gruppen er det ikke nogen racer, men efter hvad
> jeg har læst kommer den til de 100 på 4.15 sec., det stemmer godt nok ikke
> helt overens med tallene i mc-revyen kan jeg se, men det går pænt stærkt.
>
> Et par xv800 links:
>
> http://www.vx800.org.uk/
> http://www.rottieweb.com/vx800/
>
> Hvis du skulle ha' yderligere spørgsmål, så skal endelig smide mig mail,
>
> mvh
>
> Michael
> Suzuki vx-800
>
> "kattegat" <kattegat.news@kandu.dk> wrote in message
> news:eCWM6.18220$zv2.2054627@news010.worldonline.dk...
> > jeg så et spørgsmål om en suzuki vx 800 men fik desværre ikke læst svaret.
> >
> > Så her er spørgsmålet igen: er der nogen her som kender denne mc
> > er det en stabil mc er den kvik jeg ved den har omkring 65 hk og at den er
> med kardantræk (har set et billede af den) jeg ville blive meget glad hvis
> der var nogen der ville kommentere dette. da jeg syntes at den er vældig
> flot undre det mig ,at der ikke ses nogen rundt omkring. Til
> tangkrogentræffet i aarhus med ca 1600 mc er var der heller ikke nogen
> venligst peter B jensen.
> >
> > TIl tangkrogen træffet med 1600 mc er var der ikke nogen
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : torsten

Dato : 13-07-01 16:28

Jeg har en VX 800 med Pichler kåbe og Krauser sæt på, og er meget tilfreds. Jeg har haft den i fem år, og har kørt MC i 12 år i alt.

Den er letkørt, dog med et stort efterløb så det i starten kan virke som om den 'falder' ind i svingene, men det er en vanesag. Der er tilpas med kræfter i til mit behov, jeg kan stadig køre mig ud af situationer på motorvej mm. efter behov (læs: bremse eller køre fra idioten).

Grunden til at der ikke er ret mange cykler på gaden er at den faldt lidt mellem forskellige interessegrupper da den kom frem, den var for dyr for begynderne, og naked-bike bølgen var ikke sket endnu. Den blev i øvrigt solgt i 1990 - 95, så vidt jeg husker. Priserne startede på omkring 70 kkr., og den kostede 130 kkr til sidst.

Den har været anmeldt i MC Touring Nyt, og der er beskrivelse af den i MC Revyen fra alle årene.

Kommentar
Fra : kattegat

Dato : 13-07-01 20:54

hej Asger tak for dit indlæg. Men jeg er nød til at spørge, hvad du har givet for din VXer? hvor gammel er den? er den købt hos forhandler? hvor meget havde den kørt da du købte den? hvad skal en 95er evt koste hos en forhandler? og til sidst hvilken olie bruger du, altså om det er 5/40 10/40eller 20/50

på for hånd tak peter B jensen