/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
har jeg brænder i min cpu?
Fra : Naturterapi.dk
Vist : 315 gange
155 point
Dato : 16-03-04 00:06

Jeg vil gerne finde ud af om jeg har brænder i min computer.
Det er en halvt år gammel Pentium 4, 2200 Mhz, 512 MB ram. Og der står DVD på den ene af 2 skuffer til cd rom´er.

Jeg sidder desuden med AIDA 32 programmet foran mig, hvis det hjælper (hvis man kan få oplysnigen derfra)?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-04 00:07

Kig på drev

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-04 00:08

Har du feks nero brændeprogram på den ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-03-04 00:09

højreklik på drevet under Denne computer og gå ind under egenskaber

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-04 00:10

Står der rw på drevets forside ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-04 00:11

Hvis der står Rw nogle steder har du brænder Mvh sune

Kommentar
Fra : Naturterapi.dk

Dato : 16-03-04 00:17

Der står ikke rw på drevets forside.

Hvad skal jeg kigge efter under egenskaber?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-04 00:19

Du svarede mig ikke på om du havde et brænderprogram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-03-04 00:19

Om der står noget med Indspilning, hvis du bruger XP

Kommentar
Fra : Naturterapi.dk

Dato : 16-03-04 00:22

Men skal man ikke selv installerer et brænderprogfram? Eller er det der automatisk hvis man har brænder?
Der var en der fortalte mig at man selv skulle sownloade et program til at bruge sin brænder.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-04 00:26

Hvis man har en brænder på sin pc fra den er ny altså der er på når man køber den så burde der joi også være et program så man kan bruge den eller en cd med til det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-04 00:36

At der står DVD på dit drev betyder ikke du har brænder. Det betyder blot du kan afspille DVDer.
Hvis du har en brænder er det nærmere det andet drev.
Hvis det var DVDen der var brænder var der jo ingen grund til at have det andet drev.
Så hvis den er født med 2 drev er det ene sikkert brænder.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-04 00:38

Refi hvor står der at dvdeen er brænder ?? du sku ik så kvik i dag øhh nat som du plejer

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 165 point
Dato : 16-03-04 00:41

Prøv at åbne Aida og gå ind under PC og opsumering, derefter Lager og optisk disk, så kan du se på det blå link, hvad dine drev hedder! Så skal vi hurtigt få opklaret det her!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-04 00:41

"sune"
Jo jeg er kvik.
Spørgeren pointerede at der stod DVD på det ene og derfor siger jeg at hvis der er en brænder så er det det andet.
Og det er der sikkert hvis maskiner er født med 2 drev.
HVAD FANDEN SKULLE DER ELLERS VÆRE 2 DREV FOR.

Det er da ikke svært at forstå - er det?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-03-04 00:44

Gå i start og højreklik på "Denne computer" vælg egenskaber herefter vælger du fanebladet "Hardware" Klik på "Enhedshåndtering" og gå ned og åben hvor der står DVD/CD-rom-drev.

Hvis der her står noget med CDRW har du brænder.

Kommentar
Fra : Naturterapi.dk

Dato : 16-03-04 00:53

Bentjuul ->der står ikke noget med CDRW nogen steder.

tedd -> Jo der står sørme CD-RW ved den ene af de optiske drev

Godkendelse af svar
Fra : Naturterapi.dk

Dato : 16-03-04 00:54

Tak for svaret allesammen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-03-04 01:02

Nu har du jo fået det løst problemet, men det står også i enhedshåndtering under drevene.

Kommentar
Fra : Naturterapi.dk

Dato : 16-03-04 01:12

Der står en masse under enhedshåndtering om mine drev, men dog ikke CDRW...