/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
går i stå
Fra : hvidtiger
Vist : 1172 gange
20 point
Dato : 15-03-04 23:19

Hejsa...

Har en pgo hot 50 som pludselig går i stå fra den ene dag til den anden...Så pludselig kan den køre lidt igen og så sker det igen..Det der sker er at når den starter og man giver en smule gas går den i stå, som om den drukner eller sådan noget...Kan næsten heller ikke køre i tomgang, men når den så endelig gør det og man giver gas går den i stå igen..Sådan kan man blive ved indtil den får en god dag og køre..*Gg*...Hvad dælen kan det skyldes????nogen der ved det???...Har tjekket luftfilteret, benzinfilteret og skiftet tændrøret...

Hilsen Tigeren

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 15-03-04 23:24

hej det virker som om den får falsk luft men du har jo kigget på luftfiltret .tror den kan være utæt .

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 15-03-04 23:33

den har engang været stjålet, men vi fandt den igen..heldigvis...Men pointen er at den gjorde det slet ikke før...Først efter vi fandt den igen..Drengene havde skruet lidt i den, men kan det have noget med cdièn at gøre?..De måske har prøvet og få nogle flere omdrejninger på den...
Luftfilteret fejler ikke noget..jeg tænkte lidt på om det måske kunne være den elektronchoker der er på..Måske er den gået i stykker eller periodisk og giver choker hele tiden!?..

Hilsen
hvidtiger

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-03-04 23:48

Har den været væltet på ? så cylinder eller dæksel har en lille revne?
mvh. Valde.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 15-03-04 23:54

tror ikke at den har været væltet, da jeg selv har sat ny udstødning på..Men har taget karburatoren af og der væltede benzinen ud fra slangen som går fra benzinfilteret..mrn så stoppede det pludselig..ikke fordi der ikke er mere benzin i,da der er benzin i filteret.Det undrede mig lidt at benzinen kom ud af slangen eller der kom en del, men det så stopper pludselig..Er det normalt eller kunne det måske have været et tryk der var i tanken, hvilket også kunne skyldes at den ikke kunne gasse op???

tigeren

Kommentar
Fra : fano

Dato : 16-03-04 09:58

Hej jeg har haft det samme problem.Det viste sig at der var ir i strålerøret i karbouratoren,efter det blev fjernet har der ikke været noget problem.benzinen bliver pumpet fra tanken,så der løber kun det ud der er i slangen, når slangen er tom skal der trædes mange rigtig mange gange på kikstarter for at fylde systemet op igen
hilsen fano.

Kommentar
Fra : fano

Dato : 16-03-04 09:58

Hej jeg har haft det samme problem.Det viste sig at der var ir i strålerøret i karbouratoren,efter det blev fjernet har der ikke været noget problem.benzinen bliver pumpet fra tanken,så der løber kun det ud der er i slangen, når slangen er tom skal der trædes mange rigtig mange gange på kikstarter for at fylde systemet op igen
hilsen fano.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 16-03-04 14:46

Hejsa igen...

Oki ja jeg skilte den ad altså karburatoren, men der var der ikke noget specielt..Men efter jeg samlede den igen var der ingenting..Men ved siden af tomgangskruen sidder der en lille skrue..Det er luftskruen..Den var der blevet skruet på og jeg har stilt den tilbage hvor den skulle være...Om de har skruet på dem der har stjålet den ved jeg så ikke, men det er meget muligt de har...Så jeg skruede den ind til der var modstand og 1½ omgang ud igen..fik at vide at det var standartindstillingen..Og nu er der heller ingen problemer..Mon det kunne have været det???

hilsen
Tigeren

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-03-04 15:31

Afgjort.
Keldd

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 16-03-04 18:25

Hmmm ja men fandt lige ud af at det ikke var det..Den gjorde det lige igen i dag her for 1½ time siden...Jeg har fået fortalt at der kan være røget en top eller bundpakning, kan også være membranen som sidder i den som laver vacum under tanken eller også udstødningen..Men hva faen skal man tro på..Man kan jo lede herfra til jule aften..*Gg*

Tigeren

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-03-04 19:11

Det er betingelserne.
Hvis den begynder at drille,må du bruge udelukkelsesystemet.
Tag de nemme ting først,og forsæt indtil du har løst problemet.
Ellers må vi se hvad Palle siger til den her.
Keldd.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 16-03-04 20:38

Ja sådan noget gammelt lort....*G*...

Men det er heldigvis min fars nu...Jeg købte en ny dr.big..Har pillet alle droslingerne af og købt en Giannelli udstødning som den køre rigtig godt på...Godt optræk osv og køre 60-65km/t..Men så købte jeg en malossi multivar og satte den i, da de siger den får lidt mere topfart og bedre bundtræk..Bundtrækket har den fået, men topfarten er der sku ikke mere af..*Gg*...har prøvet med fjeder og ruller, men lige lidt hjælper det...Nogle som har et lille trick eller noget som jeg har glemt siden der ikke er mere topfart???

Hilsen
Tiger

Kommentar
Fra : fano

Dato : 17-03-04 18:06

jeg tror stadig der er ir eller skidt inde i strålerøret, ikke kabouratoren men strålerøret i karbouratoren,det vil blokere for benzinforstøvningen.de periodiske problemer opstår når noget af iren er løs og lukker af.
hilsen fano.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-03-04 19:24

Tiger,har du prøvet som Fano foreslår?
Kig også på din membran,ellers må vi ha`Palle til at rykke ud(du kan godt komme ind fra haven nu Palle).

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-03-04 19:40

Gå over i "knallert"og se "Vil ikke starte Neos"
under indlæg nr.40.
Keldd.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 18-03-04 15:15

Nej jeg er ikke lige ved knallerten nu,så har ikke prøvet og kigge på strålerøret..Men gør det fredag eller i morgen......Etfer den var blevet stjålet og vi fandt den igen, kunne den selvfølgelig ikke køre...Men motoreren var intakt, det var bare alle ledningerne som var rykket ud osv...Så det var rart og have en som kan læse et diagram..Men jeg havde fjernet alle begrænsningerne lige på nær den i topstykket...Det blev først fjernet her efter vi fandt den...Så satte jeg et 45 topstykke på og tak spids...Den blev sku livlig..*G*..Efter det skete der det med at den knap nok kunne køre i tomgang og hev man i håndtaget gik den i stå med det samme...Men som skrevet stod er det periodisk, hvilket er noget pis...Men jeg vil da lige kigge på strålerøret...Men tror i det kan have noget med det topstykke???Ja for den har jo fået nogle flere omdrejninger efter jeg satte det på...

PS:Sku dejligt og være omringet af nogen som kende til det...En herlig ting

Tigeren

Kommentar
Fra : spiti

Dato : 22-03-04 20:07

det lyder som om det er noget med kaporateren på den. det kan også være at du skal prøve at skifte tændrør

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 06-01-05 22:15

Fandt du ikke ud af det??