/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Daihatsu mister strøm
Fra : moebius25
Vist : 667 gange
450 point
Dato : 15-03-04 22:52

Hej alle,

Jeg har en Daihatsu Charade (1,3-EFI 16V), den er fra 1991.

Jeg kørte hjem fra arbejde, da den lige pludselig begyndte at opføre sig sært..d.v.s. anlæget gik ud, og lyset i uret forsvandt også, 10sek efter stoppede den helt, og ville ikke starte igen (gav bare et lille "klik" fra starteren)!

Ved én af jer, om det er mit batteri den er gal med, eller at den ikke lader?

Det mærkelige er at efter en time kunne jeg starte bilen uden problemer - dog skete samme som ovenstående efter ca 10min.

Håber i kan hjælpe?

/Vh Morten Møbius

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 22:54

Det er sikkert akkumulatoren der er gået ned i en celle Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 22:54

Lyste ladelampen før den gik ned ??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 22:56

Det kan man måle sig frem til om det er akkumulatoren men det er mit bud mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 22:59

Du kan også prøve at tænde lyset og dreje på starteren hvis lyset går ned er det batteriet det kan selvfølgelig også være en lednings forbindelse ptil batteriet der er er ordentlig forbindelse i Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 23:00

Ups der ikke er ordentlig Skulle der have stået
Mvh sune

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-03-04 23:03

Jeg gætter på at stelforbindelsen fra karosseri til motorblok er svag eller løs.
Det kan også være, at klemmerne på batteripolerne har en dårlig forbindelse/løse.
Emesen.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-03-04 23:05

Så er det ikke batteriet, så kan du næppe starte igen efter en time. og den lader da også, hvor er strømmen ellers kommet fra? Der er en eller anden løs forbindelse, Kabelsko er det almindeligste, stelfobindelse er en anden mulighed.
Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 23:09

Det har jeg jo også lige skrevet
Men en celle der en på vej ned kan også opfører sig sådan
mvh Sune

Kommentar
Fra : moebius25

Dato : 15-03-04 23:21

Hej,

Tak for de mange svar!
Jeg har prøvet at sætte startkabler til mit batteri (fra en anden bil), og da jeg gjorde det var der ingen problemer..anlæg spillede med mere, så det er ikke kablerne fra batteriet til selve funktionerne i bilen den er gal med.

Da jeg tog kablerne fra, var den gal igen! - dog kunne den stå i tomgang i 5 min...når jeg gav lidt gas, kom der lys i anlæget....kunne det være at den ikke oplader nok??

/Vh Morten Møbius

P.S: Jeg har tjekkede polerne....tørt dem af, og spændt dem godt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 23:23

Jamen så er svaret en ny akkumulator Mvh Sune

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-03-04 23:25

Der skal være rent metal mod rent metal på kabesko/batteripoler.
Se lige om din kilerem er stram nok.
Emesen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-04 23:30

Bilen går da ikke i stå - fordi der ingen strøm er.

Lyder mere som stel/karosseri forbindelse ikke er iorden.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 23:32

Hvad siger du Refi går den ik i stå uden strøm det var ligegodt hvor får den så tænding mm fra ????

Kommentar
Fra : moebius25

Dato : 15-03-04 23:33

Hej igen,

Det jeg bare ikke fatter (Der er jo så meget , er at den ikke kan holde gang i alle funktionerne i tomgang!! burde den ikke det...også selvom akkumulatoren (batteriet) er deffekt??

/Vh Morten Møbius

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 23:34

Hvis der ikke er noget i vejen hvis man får strøm fra en anden bil er det jo ikke forbindelserne det er galt med

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-03-04 23:37

En bil kan køre uden akkumolator.
Generatoren leverer strøm nok til tænding (meget lidt) og til lygter/udstyr plus overskud til opladning.
Emesen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 23:37

Nej hvis batteriet er gået ned eller på vej kan den jo godt holde lidt tid indtil det er grugt du sir også det hjælper hvis du gasser op så lader den jo mere men feks starteren bruger enormt med ampere så hvis du prøver at tænde lyset og drejer på nøglen og lyset går ned er det akkumulatoren
Mvh Sune

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-04 23:38

"sune"
Akkumulatoren er da kun et strømdepot.
Hvis bilen lader kan den da sagtens holde motoren igang, selvom batteriet er fladt.
Ellers kunne du jo heller ikke skubbe en flad bil igang.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-03-04 23:39

Moebus jo, derfor er det nok en løs forbindelse!

Kommentar
Fra : moebius25

Dato : 15-03-04 23:40

Hej igen, igen,

Mange tak for alle svarene! Emesen: tror du har ret, det er sq nok min generator,eller laderelæ den er gal med så - når den ikke engang kan have lyset tændt i tomgang?

Vh Morten Møbius

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 23:43

refi du kan heller ikke skubbe en helt flad bil igang Laderen fylder hele tiden på akkumulatoren til der ikke kan være mere så løber det overskydende ud i stel indtil der er forbrug igen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 23:45

Jeg spurte i mit andet spørgsmål om der var lys i ladelampen før den gik i stå men har ikke fået svar på det Moebius
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 23:46

Venter spændt på at du får tjekket den er det i morgen ????

Kommentar
Fra : moebius25

Dato : 15-03-04 23:48

Bare for at være HELT sikker!

Hvad er dèr så størst sandsynlighed for fejlen kan skyldes??

/Vh Morten

Kommentar
Fra : moebius25

Dato : 15-03-04 23:50

Ladelampen har ikke lyst...kan selvfølgelig være pæren er er "død"??

/Vh Morten

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 460 point
Dato : 15-03-04 23:55

Det sku jo lige være mærkeligt at pæren lige ikke skulle virke kvis Remmen er løs giver den hylelyde fra sig hvis den ikke lader lyser lampen Hvis det er en løs forbindelse kan du ikke bruge strøm fra en anden bil Konklution DET er akkumulatoren der er gået og som er en slidting der skal skiften sådan ca hvert 3 die år Mvh Sune og Godnat herfra

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-04 23:56

Stelforbindelse (det tykke kabel) er mit bud.

Godkendelse af svar
Fra : moebius25

Dato : 15-03-04 23:57

Tak for svaret Sunowich......Rart med god hurtig hjælp fra jer alle!

Sov godt

Vh Morten Møbius

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-04 00:04

Takke og Bukker Og tak for kampen til alle andre
Sov godt

Kommentar
Fra : geu

Dato : 16-03-04 00:29

Tja... Det med din lade lampe ikke har lyst er ikke ensbetydende med din generator ikke er færdig.

Hvis en bil dør når den kør er det forde den bruger alt strømmen fra batteriet pga. den ikke lade.

Jeg vil gætte på du skal ud og have en ny generator ca 25 km efter du har sat et nyt batteri på.

Kommentar
Fra : moebius25

Dato : 16-03-04 07:44

Jeg har lige snakket med Daihatsu, de mente bestemt det var et nyt batteri der skulle til! Men som nogle af jer andre også skriver, er det da mærkeligt at generatoren ikke kan holde liv i bilen...også selvom batteriet er dødt!

/Vh Morten Møbius

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-04 08:21

Som jeg glemte at skrive i går så kan man ikke sådan bare tage akkumulatoren af som en sagde da der så vil være stor sandsynlighed for at noget i generatoren ville brænde af og for at en generator kan lade skal den også bruge strøm: Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-04 09:35

Hvis Generatoren kunne klarer alt det elektriske i bilen uden batteri nærmer vi os jo en evighedsmaskine
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-03-04 11:08

Hvad så har du fået nyt batteri???
Mvh sune

Kommentar
Fra : moebius25

Dato : 18-03-04 15:35

Hej Alle,

Det var generatoren den var gal med...min mekaniker målte hele bilen igennem.....og det var der fejlen lå.

Men tak til jeg alle for rigtig god hjælp!

/Vh Morten Møbius