/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Malawi Cichlide med æg...!
Fra : jacob_waino
Vist : 1321 gange
100 point
Dato : 15-03-04 22:09

Jeg har 1 enkelt Blå Delfin gående med æg i munden.
Jeg ville bare lige høre hvor lang tid hun gør det - og om jeg skal sætte hende over i et akvarie for sig selv.
Hun går sammen med nogen Blå Ahli, "Golden" og nogen maller.

Hvis - og kun hvis det lykkedes - hvordan skal jeg så forholde mig når ungerne kommer?
- Skal de gå sammen med hunnen, eller skal hun strakts fjernes igen?

Håber I kan hjælpe...!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 22:26
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 22:27
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 22:28
Kommentar
Fra : TEXXXAZZ

Dato : 16-03-04 08:56

jeg vil gerne købe nogle af dine unger.....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-03-04 11:41

Var der noget du ku bruge??

Kommentar
Fra : jacob_waino

Dato : 19-03-04 08:06

Jah, sådan da! Jeg læste den igennem fra akva-net om Delfinavl.
Selvom fremgangsmåde ikke helt er den samme som med mine fisk, så skulle der jo gerne komme nogen unger ud.
Jeg synes stadig ikke jeg har fundet ud af, hvordan jeg skal gøre når hun får ungerne.
Lige p.t. (19.03.04) er det stadig æg der ligger i munden på hende - men når ungerne udklækker, skal de så ikke være lidt i munden på hende inden man "tømmer" hende. (Som det så sjovt hedder...!)??

Men nu må vi se hvad der sker - man siger jo af skade blive man klog.

Kommentar
Fra : Nadia_fie

Dato : 21-03-04 14:54

hvordan kan man se den har æg i munden? jeg har også malawi chiclider og den ene vil ikke spise..

Kommentar
Fra : jacob_waino

Dato : 22-03-04 07:35

Ja, det kan ikke altid være helt nemt, men hvis du sætter dig stille og roligt foran akvariet - og sidder helt stille, så kan du være heldig, at de begynder at vise sig i akvariet.
Det du skal kigge efter er bl.a. (i starten af perioden) en slags fråde (hvidt stads) i munden på hende. Senere står hun og "tygger" - hendes mund bevæger sig rigtig meget og hele tiden.
Efterhånden som æggene begynder at vokse, kan man se det under hendes mund - den fungere jo næsten som en lille pose, men æggene vokser.