/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
formatering af DVD
Fra : cccf
Vist : 320 gange
50 point
Dato : 15-03-04 12:26

Når jeg har formateret mim DVD skive
ligger der stadig noget og fylder på den , den er ikke tom.
Hvordan får jeg det sidste væk. så den er hel blank.
Venligst cccf

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-04 12:29

Hvorfor tror du der ligger noget på den?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-04 12:33

En DVD skive kan ikke, selvom det står på den , indeholde 4,7 GB men kun 4,5 GB.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 15-03-04 12:34

Det kan jeg se når jeg laver en DIR så står der hvor meget plads der er ledigt og hvor meget der er brugt (rød og blå markering.) det er kun ganske lidt der ligger tilbage
men der skulle jo være 0 bit på den når jeg har formateret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-04 12:36

Den bruger noget selv til at lave filstruktur.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 15-03-04 12:37

1 MB = 1024 KB...

/Cooper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-04 12:45

Ja
og 1 Kb = 1024 Bytes

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-03-04 12:48

Ja
og i byte er 8 bits.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-04 12:51

Så er det vist på plads

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-04 12:52

Så er der bare om "cccf" kan bruge det til noget.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 15-03-04 13:10

Mit problem er at jeg ikke kan kopiere en film på en brugt DVD+ RW
den melder kopieringsfejl efter et stykke tid. Så er det jeg ikke kan forstå at når både en ny og brugt DVD bliver formateret må de vel blive opfattet som ens skiver når jeg skriver på dem. ??? nero formatere jo også den nye inden brændingen.
og det er også nero der formaterer den brugte.
fik I den
Hilsen cccf.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-04 13:15

Ja fik den gjorde vi.
For det første skal du ikke kopiere film på RW-skiver. De virker ikke altid.
For det andet er den nye sikkert ikke en RW.
Fik DU den.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 15-03-04 13:30

Det er en skive magen til . Jeg har kun de samme skiver.
Jeg har kopieret mange film på disse skiver uden problemer.
Problemet opstår kun ved skiver der har været brugt før.
Men en formatering på en ny og en formatering på en brugt skulle da alt andet lige svare til to ens skiver ved brænding, indtil der er nogen der kan giver en fornuftig forklaring på dette.
cccf

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-04 13:35

Den fornuftige forklaring er at den selv laver en filstruktur.
Den fylder sikkert mere på en brugt (det kunne jo være du fortrød sletningen)

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 15-03-04 13:40

Hvis man har formateret sin disk troede jeg den slettede alle data på dette drev det skriver win da at den gør.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-04 13:46

Tja - virkeligheden er en anden.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 15-03-04 13:56

Så vil jeg gerne spørge om:
Når man nu har lavet en dvd film på PC på en DVD+RW kan den så afspilles både på en
+DVD og en -DVD afspiller ???
cccf

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 15-03-04 14:00

Næ kun på +

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 15-03-04 14:13

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-04 14:18

selv tak

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 22-03-04 00:03

Når jeg formaterer mine dvd+rw i nero6 (INCD) lang formatering (med bekræft)
kan jeg bruge dem igen uden problemer. Så mit problem er løst.
hilsen cccf.