/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Hjælp til min skærm
Fra : tbayj
Vist : 502 gange
20 point
Dato : 15-03-04 11:34

Jeg har fået installeret Mandrake og det er fedt. En helt ny verden. Men det gør ondt i længden at kigge på min skærm. Jeg har været inde og justere, men jeg kan ikke finde ud af det. jeg har Nvidia grafikkort. Er detfordi man skal hente en driver til den for at få det til at virke?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-04 11:38

Hverken Mandrake eller dit grafikkort har ret meget at gøre med at du får ondt i øjnene.
Det er din skærm.
Hvad er det for en skærm?

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 15-03-04 11:39
Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 15-03-04 11:40

PS: Når du har installeret den opdaterede driver, kan du stille "Skærm Frekvens" til en højere rate...

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 30 point
Dato : 15-03-04 12:51

Ondt i øjnene - Det får man af for megen kontrast og for meget lys. Skru ned for begge dele på din skærm. Hvis du har mulighed for det, kan du også vælge en lavere værdi i 'Gamma - correction' i indstillingerne for dit skærmkort.

http://www.cgsd.com/papers/gamma_intro.html
http://research.microsoft.com/~hollasch/cgindex/color/gamma.html
http://freespace.virgin.net/hugo.elias/graphics/x_gamma.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 15-03-04 18:24

Hej min skærn er en Fujitsu Siemens C779/172E vidst nok. Vil lige tjekke de andre link.

Godkendelse af svar
Fra : tbayj

Dato : 15-03-04 20:47

Tak for jeres svar!