/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Countdown i php
Fra : joniaya
Vist : 555 gange
100 point
Dato : 15-03-04 08:29

Hej med jer.

Jeg mangler noget hjælp til at lave en count-down i php fra man trykker på en bestemt knap.

Det er til en test vi bruger på mit arbejde i forbindelse med at teste vores medarbejderes engelskkundskaber.

Det skal fungere således:

Der trykkes på knappen og testen sættes igang.

efter 60 minutter skal vinduet automatisk lukkes ned og der skal sendes en email til en angivet email-adresse.

Foruden det skal muligheden for at bryde pauser vha at højreklikke fjernes.

En sidste ting; tiden skal være ukendt for personen der tager testen, så den skal køre i baggrunden.

//Joniaya

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 15-03-04 09:49
Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 15-03-04 12:10

det er ikke det jeg leder efter desværre.

et eksempel på noget kode der kan sætte mig i gang ville derimod være interessant.

Accepteret svar
Fra : Jin2k

Modtaget 100 point
Dato : 17-03-04 01:13

Hejsa

Umiddelbart bliver du nok nød til at bruge noget client-side scripting for at få det til at virke. PHP bliver jo eksekveret på serveren og bliver derfor først behandlet når der sendes et request til serveren. Derfor vil det nok ikke kunne lade sig gøre på fordelagtig vis kun ved brug af PHP. Jeg ville foreslå at du brugte javascript til at styre tiden eventuelt i en fram eller ligende. Problemet med server-side scripting og tid er at tiden, det tager at loade siden ikke kan medregnes og derfor mistes der tid, som forårsager fejl beregninger. Et client-side script kan sættes til først at starte når siden er loaded.

Et eksempel på et script der efter 10 min. skifter til en anden side (side_2.html):
<kode>
<html>
<head>
<script>
function timer(min){
var min;
if(min==0){
window.location='side_2.html';
}
else{
min--;
setTimeout('timer('+min+')',1000);
}
</script>
</head>
<body onload="timer(600);">
Indhold....
</body>
</html>
</kode>

Dette script kan nemt tilpasses til at køre i frames m.m.
Hvis du ønsker mere uddybende svar eller har spørgsmål skriver du bare :D
/Jin2k

Godkendelse af svar
Fra : joniaya

Dato : 04-05-05 08:53

Tak for svaret Jin2k.