/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Lav lige stavekontrol for mig!
Fra : webcam
Vist : 478 gange
36 point
Dato : 15-03-04 00:22

Er der ikke en der gider læse min profil igennem og se om der er stave/grammatiske eller komma fejl osv..?
------
Gennem livet møder man et vis antal piger (Eller fyre for pigernes vedkommende).
Og kun en brøkdel af dem har "det der" ved sig, der simpelthen slår benene væk under dig.
Når du så har mødt ham/hende, ja så skal det jo også være gengældt.
Og det sker sjældent.
Det tror jeg er definitionen på den såkaldte "eneste ene".
Og ja, så er der jo straks mere end den ene chance for at møde "den eneste ene".

Og så er vi kommet frem til hvorfor jeg har fundet herind.
Netop for at finde den såkaldte "eneste ene".
For det er vel i bund og grund det de fleste går og leder efter, enten på et diskotek, en arbejdsplads, eller på internettet.

Jeg ved du er derude. Så du kan ligeså godt skrive til mig nu, så vi kan mødes inden længe i stedet for at udskyde det uundgåelige.

Jeg svarer alle breve, med og uden billede. Dog ville det være rart at se hvem man skriver med.
Men intet krav. Det kan jo være du ikke har en scanner

Det er min søster der er skåret ud af billedet.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 00:28

Definationen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 00:29

Og så hedder det et vist antal piger ellers ser det ski da ok ud

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 15-03-04 00:29

sunovich....

Hvad er en defination?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 00:31

Ka du ikke beskærer det billede så du kan unlade den bemærkning med din søster den falder sku ikke i så god jord
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 00:34

Det noget med et land Fnis Nej det er vist sengetid nu Undskyld Webcam jeg er ved at lokke dig til at lave fejl
Godnat

Mvh Sune

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-03-04 00:35

Det ser helt fornuftigt ud! Og definitionen er altså korrekt Suno! Personlig ville jeg nok sætte nogle flere kommaer, men det er vist en smagssag i dag!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-03-04 00:36

Har jeg misforstået? Jeg opfattede da indlægget som et frieri! Kommer du til min fødselsdag? jeg bliver 76 inden længe, men når nu jeg er den eneste ene!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-03-04 00:39

Jeg tror ikke Sune er den bedst valgte til stavekontrol.

Kommentar
Fra : webcam

Dato : 15-03-04 00:39

Valde
76 er da ok. Jeg er selv 30 så det går nok...

Kommentar
Fra : webcam

Dato : 15-03-04 00:40

Hedder så et vis antal, eller et vist antal?

Kommentar
Fra : webcam

Dato : 15-03-04 00:40

vis ikke?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 15-03-04 00:41

Et vist antal

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 00:41

Vist nå

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 00:42

Og husk lige det med din søster
Sov Godt

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 46 point
Dato : 15-03-04 00:43

Mit bud på rettelser sat i ()

Gennem livet møder man et vis(t) antal piger (Eller fyre for pigernes vedkommende).
Og kun en brøkdel af dem har "det der" , der simpelthen slår benene væk under dig.
Når du så har mødt ham/hende, ja så skal det jo også være gengældt.
Og det sker sjældent.
Det tror jeg er definitionen på den såkaldte "eneste ene".
Og ja, så er der jo straks mere end den ene chance for at møde "den eneste ene".

Og så er vi kommet frem til hvorfor jeg har fundet herind.
Netop for at finde den(ne) såkaldte "eneste ene".
For det er vel i bund og grund det de fleste går og leder efter, enten på et diskotek, en arbejdsplads, eller på internettet.

Jeg ved du er derude. Så du kan ligeså godt skrive til mig nu, så vi kan mødes inden længe i stedet for at udskyde det uundgåelige.

Jeg (be)svarer alle breve, med og uden billede. Dog ville det være rart at se hvem man skriver med.
Men intet krav. Det kan jo være du ikke har en scanner

Det er min søster der er skåret ud af billedet.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-03-04 00:44

>webcam

Det hele er ok, som tedd anfører er vi nogle der syntes at der skulle være flere kommaer, men retskrivningen er ændret og hermed kommasætningen, så lad det stå som det gør.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-03-04 01:01

Det er så en aftale Webcam- Ja i min tid skulle man skrive et vist antal

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-03-04 01:09

For os ældre personer, er det komplet umuligt at følge med i den nymodens retskrivning, blot et ord som majonæse, det lyder umiddelbart uspiseligt.

For slet ikke at tale om kommasætning, de regler vi andre brugte, er "forkerte" i dag.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-04 01:14

Korrekt - Idag er næsten alt tilladt - bare man forstår meningen.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 15-03-04 06:59

Nej, nej. I er bare slet ikke med ellebye og refi. Man har jo netop afskaffet den kommatering igen, Nu skal vi tilbage til den gamle.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 15-03-04 07:00

Hovsa, der røg vist et komma i stedet for et punktum. ,,,,,,.... Her er lidt at tage af efter behov.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 15-03-04 07:09

Men tilbage til spørgsmålet.

Hvad med at slå stavekontrollen til når du skriver, webcam.

Du skal blot skrive det så godt som muligt. At få os andre til at gøre det, bliver jo falsk varebetegnelse.

Finder du een, som kun har øje for dine fejl, vil det alligevel ikke være det rigtige.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 15-03-04 08:15

Jeg er helt enig med qfha.
Også med Sune ang. billedet.
Ellers synes jeg, det er en fin profil (grammatiske kommaer .

Held og lykke

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 15-03-04 08:16

Komma. Der var kun ét.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-03-04 08:51

ER man gået tilbage til den "gamle" kommasætning? Det var vel fordi selv lærerne ikke kunne finde ud ad det.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 15-03-04 08:53

Lærere har altid været imod det nye komma.
Det er meget sværere end grammatisk komma.

Kommentar
Fra : webcam

Dato : 15-03-04 09:56

Ok tak for hjælpen allesammen. Jeg fjerner det med min søster, og retter lige lidt til

Godkendelse af svar
Fra : webcam

Dato : 15-03-04 09:56

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-04 10:23

Lige lidt til stavekontrollen.
Den er da super men retter IKKE fejl som er stavet rigtigt.
F. eks. Kan Kat, Båd Bod osv.
Men den giver da en hjælp.
Men bortset fra det er en stor del af stavefejl i trykt materiale hovedsagelig slåfejl.