/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Bøde for cross på offenlig vej ?
Fra : chris13ml
Vist : 2056 gange
50 point
Dato : 14-03-04 20:39

Hej...vil gerne høre hvad bøden/konsekvenserne er, hvis man er 14 år og bliver taget på en offenlig vej på en 125ccm crosser ? På forhånd, mange tak

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 14-03-04 20:42

Jeg mener man får klippet lillefingeren af..

Kommentar
Fra : chris13ml

Dato : 14-03-04 20:43

NÅ JA OK, det var jo ik så slemt hva....seriøse svar tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-04 20:51

Ja problemet er jo at du kun er 14 - så du får ingen bøde.
Men du får et helvedes problem med dine forældre.

Kommentar
Fra : chris13ml

Dato : 14-03-04 20:53

hva så? får mine forældre en bøde, eller ?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 14-03-04 21:04

DU får en bøde, men det er jo nok dine forældre der kommer ti lat betale den.

Men en helt anden ting er:

Hvorfor i alverden har du lyst til at udfordre skæbnen?

HVIS du blæser rundt på en motorcykel og der sker noget enten med dig eller andre, så er der ikke en forsikring i hele verden der vil dække det... Har DU råd til at betale for de skader der opstår hvis du kører ind i en bil?

Kommentar
Fra : chris13ml

Dato : 14-03-04 21:06

Det er bare fordi at den mark som jeg skal køre på, ligger 2 km fra hvor jeg bor. Og mine forældre kan ik køre mig hver dag. Det er bare de 2 km jeg skal køre for at komme derud hvor jeg skal "køre".

Kommentar
Fra : chris13ml

Dato : 14-03-04 21:08

Og det er ik vej hvor der kører ret mange biler, så det med at køre ind i andre eller andet, det er såmænd ik det der bekymrer mig mest. Kører da også knallert næsten dagligt på de veje, uden forsikring.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 14-03-04 21:11

Det bliver det jo ikke mere lovligt af

Kommentar
Fra : chris13ml

Dato : 14-03-04 21:12

nej nej det gør det ikke, er da også klar over det.....men back to topic, er der nogle der ved hvad man får i bøde ?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 14-03-04 21:14

Sandsynligvis for lidt, men du skal regne med at du ved gentagne overtrædelser kan få konfiskeret motorcyklen samt på forhånd få frataget kørekort i op til 5 år, således kan du i værste tilfælde først få kørekort som 23 årig

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 14-03-04 21:14

Og de 2 km kan du vel trække den

Kommentar
Fra : chris13ml

Dato : 14-03-04 21:17

ja kan godt se at det vil være lidt træls hvis de nakkede min kværv og jeg først kan få mit kørekort...ja kunne trække den, men man er vel altid lidt doven....vejer jo ad helvede til meget sådan en. Men skal da lige have overvejet hvad jeg skal gøre.

Kommentar
Fra : chris13ml

Dato : 14-03-04 21:17

ja kan godt se at det vil være lidt træls hvis de nakkede min kværn og jeg først kan få mit kørekort som 23 årig...ja kunne trække den, men man er vel altid lidt doven....vejer jo ad helvede til meget sådan en. Men skal da lige have overvejet hvad jeg skal gøre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-04 21:22

Hvis dine forældre ikke kan køre dig kan du måske få en andet til det.
Det er under alle omstændigheder bedre en selv at køre.
Ellers må du trække - så får du også den motion.

Kommentar
Fra : chris13ml

Dato : 14-03-04 21:23

hehe....ja det gør jeg jo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-04 21:24

Husk nu at være så fornuftig som du lyder til [hør]

Kommentar
Fra : chris13ml

Dato : 14-03-04 21:26

skal prøve

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 60 point
Dato : 14-03-04 21:41

Når du er under 15 år er du i lovens forstand "under dine forældres væretægt" og kan således ikke "straffes på alm. vilkår", men vil blive overgivet til de "sociale myndigheder" i fald dine forældre ikke kan tage drages til ansvar af den ene eller anden grund ( de er evt. narkomaner, alkoholikere eller i den retning). Det som vil blive skrevet i din straffeattest når du fylder 15 vil blive "slettet" når du fylder 18. Når du fylder 18 vil det stå i din straffeattest i fem år.

Jeg ved godt at der er en masse "finurligheder" ifm med ovenstående, men hvis du er så glad for at køre på din crosser (og det kan jeg godt forstå...det var jeg nemlig selv da jeg var på din alder), så undersøg mulighederne for at melde dig ind i enklub.....det er KANONskægt og så er det LOVLIGT at fræse deruda'. i klubregi.

God fornøjelse

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-03-04 22:20

http://www.familieadvokaten.dk/
søg skriv knallert
Jeg ved godt det hverken er knallert eller motorcykel, men du kan aldrig komme til at få udsat dit kørekort.
Husk dit nyrebælte, hvis du ikke vil have dårlige nyrer resten af livet, og husk støvler og hjælm.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-03-04 00:49

>>refi
Nu så jeg du lige rettede i det andet indlæg.
Her er lidt til dig

Hvis dine forældre ikke kan køre dig(,) kan du måske få en andet(n) til det.
Det er under alle omstændigheder bedre en(d) selv at køre.
Ellers må du trække - så får du også den motion.

Ha´ en god aften refi......

Mordex.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-03-04 16:51

Ja de unge mennesker, Ja de unge mennesker
Ups, nu håber jeg da ikke at refi er 80.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-04 16:57

Naaaa "pallebhansen" Det varer lidt endnu.
Det var bare lidt tastefejl vi kommenterede.
Vi må jo bruge de åbne tråde, så bliver de vel lukket engang.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 13:24

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-10-04 09:48

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : chris13ml

Dato : 03-10-04 20:14

         .

Kommentar
Fra : dennis_700

Dato : 02-11-04 16:19

De tager den med det samme.
Eller først ringer de efter falk og de vil komme og hente din kværn. Og så vil de køre dig hjem til dine forældre.
Og 3-5 dage efter vil du få en bøde på omkring 3900 det kommer an på hvor meget du har tunet din crosser eller prøve på at slippe væk fra dem lige som jeg prøvede på men de kørte in i mig jeg havde ikke nogen hjelm på og kørte de 105km rundt i et sving på min 150cc RM150 Suzuki. jeg brækkede mit venstre ben og venstre hånd led, bøjede tre ribben og fik en stor flænge i hovedt jeg var kun 15 den gang og er 17 nu og køre stadig rundt på offenlig vej du må ikke lade dem få fat i dig uanset hvad hvis du vil beholde din 125cc crosser.