/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
codec til Mediaplayer 7.10
Fra : Mettemaria
Vist : 390 gange
50 point
Dato : 14-03-04 19:20

Hej kandubrugere.
Kan nogen hjælpe med denne her:

Hvis du har installeret Windows Media Player 7 eller 8 og har
problemer med at se billedet, skal du acceptere og igangsætte
den automatiske installation af nyt codec (program til billed-
behandling). Dette kræver at du har rettighed til at opgradere
på din PC.

Mit problem er at jeg ville afspille en snads fra TV2 - indlæser fint i bufferen, afventer
codec - starter forfra med at indlæse i buffer - og afspiller så med lyd - intet billede.

Hvad skal jeg gøre ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-03-04 19:25

Hente codek pack på denne side http://www.freefiles.dk/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=83
Mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-03-04 19:26
Kommentar
Fra : Mettemaria

Dato : 14-03-04 19:30

Hej Sunowich,
Jeg har Win 98 - er det den øverste download (DivX5.11 free)jeg skal bruge ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-04 19:31

Først er det nok en god ide at hente nyeste MediaPlayer
http://www.microsoft.com/downloads/search.aspx?displaylang=da&categoryid=4

Kommentar
Fra : Mettemaria

Dato : 14-03-04 19:32

Hej refi,

Som nævnt har jeg Win 98 - og kan ikke "komme" højere end Mediaplayer 7.1

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-03-04 19:41

Det er den nederste der har de fleste Mette

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-04 19:41

Ja da - der er også en 9er til 98 - kig selv

Kommentar
Fra : Mettemaria

Dato : 14-03-04 19:42

Hej refi - det er vist kun en version til Win 98 SE ???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-03-04 19:43

Men du kan også tage den første og syntes du ikke om den kan du jo bare slette den og tage den anden og hvis du ikke sku syntes om nogle af dem kan du bare skrive codek pack i en søger så vælter de frem
Mvh sune

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-04 19:44

Nå okay - er den så gammel.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 60 point
Dato : 14-03-04 19:44

Prøv bare codek med den version mediaplayer du har du skal jo nok finde ud af om det virker

Kommentar
Fra : Mettemaria

Dato : 14-03-04 20:10

Hej igen - okay, nu prøvede jeg først den "lille" udgave - virkede ikke
derefter er jeg i gang med at prøve Nimo codec 5.0 - får følgende fejlmeddelse:
Error for file opening:C:\Windows\system\mgp4ds32.as

Hva' nu ?

Godkendelse af svar
Fra : Mettemaria

Dato : 14-03-04 20:40

Tak for svaret Sunowich. Ku ikke rigtig bruge den - men downloadede mediaplayer een gang til - nu virker den .....

Kommentar
Fra : technet

Dato : 14-03-04 20:40

hvilken codec er det den vil have ????? det kommer ca 30 sek efter efter at den prøver at hente fra nettet
er det vm111??? eller dit og dat ???

for så kan du jo søge efter lige efter dennne codec

det korte af det lange er at hent en codec der passer lige til den type film som er packet med den codec og hvis det er mpg4
så prøv at kigge her
http://www.divx.com/divx/

og hvis nu du laver en total update til win 98 via microsoft til din win 98 , her tænker jeg på ie 6.0 som dt første og så gå videre med updates og så hente diverse upodates
ja det er langsomligt men det lønner sig i sidste ende..

Kommentar
Fra : technet

Dato : 14-03-04 20:43

oke jeg kan nu se på tiden på kandu at dit problem er løst så pleace luk dette spg og give point til Sunowich

14-03-04 20:40 contra 14-03-04 20:40

Kommentar
Fra : Mettemaria

Dato : 14-03-04 20:51

Hej technet - har taget den langsommelige sti - det validt af en ørkenvandring.

Problemet var at den lokale TV2, havde opdateret sine codecs - uden at give mig besked.....