/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hvordan ændrer man i en pdf fil?
Fra : haastrup
Vist : 1657 gange
200 point
Dato : 14-03-04 18:01

Det der er tale om er at jeg har fået tilsendt en pdf fil med et oplæg til en brochure. Vedkommende der har sendt mig dette udkast, har lavet det med en gul baggrund, hbilket jo er fjollet, da det er nemmere og langt billigere at printe på gult papir.

Derfor spørger jeg: Hvordan kan jeg ændre denne baggrund til hvid?

Jeg aner altså ikke om det er en baggrund eller om det bare er en farve der er lagt på brochuren. Jeg har downloadet adobe acrobat i en 30 dages trial version fra Adobe, men har ikke helt kunnet hitte ud af hvor man kan ændre på sådan en ting.

Nogen der ved noget?

Accepteret svar
Fra : U_J

Modtaget 210 point
Dato : 14-03-04 18:11

Hej Haastrup

Hvis du har downloadet acrobat standard eller professionel kan du muligvis bruge touch-up-objektværktøjet. Jeg ved ikke om du kan alt i en demo, men det tætteste jeg umiddelbart kan se er dette.
Hvis personen, der har lavet dokumentet har lavet et farvet felt kan det fjernes med touch-up-objektværktøjet, men hvis feltet indeholder andet f.eks. tekst vil det også forsvinde.

Hilsen U_J

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 14-03-04 18:16

Hvis det oprindelige dokument er lavet i f.eks. Illustrator, og gemt med mulighed for senere at redigere i det her, - kan du lukke det op i Illustrator og fjerne baggrunden, for efterfølgende at overskrive .pdf filen.
I modsat fald må du få ophavsmanden/kvinden til at fjerne baggrunden.
Ammitz

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-04 18:16

Alternativt kan du kopiere det hele og lægge i et Word-dokument og redigere der.

Kommentar
Fra : haastrup

Dato : 15-03-04 21:39

hmm, et par rigtigt gode forslag og så selvfølgelig alternativet, jeg ville bare rigtigt gerne prøve at lære lidt om acrobat/reader.

Prøver lige de forskellige ting af og vender så tilbage.

Skulle der komme en person forbi med et andet forslag så vær endelig ikke tilbageholdende, men giv endelig dit besyv med

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-04 21:49

Her kan du downloade en pdf - editor
www.pdf995.com/pdfedit.html

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 16-03-04 21:26

Hej Haastrup

Acrobat reader er en udgave, som navnet lyder, til at læse fra. Acrobat standard er programmet, hvor du har forskellige redigeringsmuligheder. Acrobat proffesionel har endnu flere redigeringsmuligheder.

Hvilket program har du?

Kommentar
Fra : haastrup

Dato : 17-03-04 11:22

U_J: jeg har downloadet acrobat 6.0 professional i en 30 dages tryout version. Kan det gøres derfra?

Godkendelse af svar
Fra : haastrup

Dato : 17-03-04 18:06

Tak for svaret U_J. Det virkede kanon når jeg bare lige fandt ud af at det faktisk var et objekt der kunne markeres og så slettes med den kære lille delete tast

Jeg fik vist ikke nærlæst dit ellers så udemærkede svar 1. gang.
Endnu en gang, tak for hjælpen, du har fortjent pointene til fulde

Til folk der efterfølgende læser dette spørgsmål skal siges at man på http://www.adobe.com kan få lov at downloade deres acrobat i en 30 dages prøve version, ganske gratis, hvilket var hvad jeg gjorde og derfra redigerede i dokumentet som foreskrevet af U_J

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 17-03-04 18:51

Hej Haastrup

Velbekomme, stil endelig spørgsmål en anden gang. Jeg er meget glad, når der er nogen, der deltager i mine spørgsmål og vil naturligvis gerne hjælpe andre, hvis jeg kan.

Fortsat held og lykke med dit projekt.

U_J