/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
hjælp hvis i kan
Fra : tronddk
Vist : 267 gange
22 point
Dato : 14-03-04 16:11

hvordan overførger man filer over lan eller en anden måde som ftp over lan ?

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 14-03-04 16:45

Den ene af jer opsætter en ftp server, og den anden connecter til den via lan adressen...

i finder jeres LAN adresse ved at trykke på start -> kør og skriv command (eller cmd hvis i kører XP)

Derefter skriver i ipconfig og noterer hvad der står ved ip adresse

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-03-04 16:45

Ondsvag titel på dit indlæg.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 14-03-04 16:53

ja og hva så "ostemanden"

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 14-03-04 16:53

kan nemlig ikke opsætte en ftp

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 14-03-04 16:54

kan nemlig ikke opsætte en ftp

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-03-04 17:12

Hvis du har LAN forbindelse til den anden comp (i et netværk) kan det gøres med alm. fildeling hvor du tillader de andre comp at læse og skrive i din delemappe.
Hvilket styresystem har computerne.
Kan du "se" de andre comp
Emesen

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 14-03-04 17:20

Angelface: Hvis du ikke kan bidrage med hjælp til dette indlæg, så lad være med at skrive noget... Det eneste det gør er at det fylder i kandu.dk's allerede overbelastede database, så det er til stor irritation for os andre...

Emesen: Ja, fildeling er også nemt, men hvis man ikke er inde i det, men inde i ftp (som tronddk selv foreslår), så er det lidt nemmere...

Tronddk: Har du et ftp program? Hvis ja, hvilket et er det så?
Hvis du ikke har et, så kan jeg anbefale bulletproof ( http://download.com.com/redir?pid=10161816&merid=54493&mfgid=54493&edId=3&siteId=4&oId=3002-20-10161816&ontId=20<ype=dl_dlnow&lop=link&destUrl=http%3A%2F%2Farchive.digitalcandle.com%2Fbpftp243_upgrade.exe )

Hent det, og installer det, og skriv så hvis du har brug for hjælp...

MVH Ostemanden

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 14-03-04 17:36

kan ikke starte den der bullet proof ftp op hvordan for man den til og starte

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 14-03-04 17:43

den siger bare Error 11001 (Host not found) finding address for host

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 14-03-04 18:08

altså kan du ikke downloade den, eller ikke installere den?

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 14-03-04 18:31

har den inde men kan ikke starte den op
den siger bare Error 11001 (Host not found) finding address for host når jeg prøver og conecet

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 14-03-04 19:46

ok, hvad skriver den når du trykker på start -> kør og skriver cmd eller command og trykker enter og derefter skriver ipconfig?

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 14-03-04 19:47

cmd

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 14-03-04 19:50

ja, det kommer an på din operativ system, men hvad står der når du skriver ipconfig i din ms-dos consol?

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 14-03-04 20:55

windows ip-konfig........
ethernet-netværkskort lan-forbindelse 3:
forbindelseless....... dns-suffiks webspeed.dk
ip-adresse 80.xxx.xx.170
undernetmaske 225.225.225.0
standardgateway 80.xxx.xx.1

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 14-03-04 20:55

mer står der ik

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 14-03-04 20:56

xxxxxx er også tal men vel ikke ud med dem for der er mange af dem jeg har givet min ip ud til nogle der har hacket mig med de er stoppet efter jeg har fåget et antivirus program ind

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 14-03-04 21:33

ok, det behøver vi heller ikke at vide her... jeg sku bare sikre mig at du havde en ordentlig ip...

men jeg forstår ikke helt hvorfor den siger det... Kan du ikke tage et screen-shot af det og enten maile det til mig eller sende det til en internet side, så vi kan se det?

MVH Ostemanden!

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 15-03-04 18:35

hva er din mail da ?

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 22 point
Dato : 15-03-04 21:29

ostemanden@sutiglu.dk

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 19-03-04 14:45

kan ikke bruge det til noget for har fåget det forklaret af min store søster som er i lære som data ing..... men du få sku aligevel the point