/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Nero
Fra : notatoy
Vist : 696 gange
100 point
Dato : 14-03-04 13:13

Jeg har eller rettere min pc har haft virus, den er fjernet nu. Men nu kan jeg ikke åbne mit nero, Den skriver neros exe-fil er ændret, at min pc måske er ihar virus. Ja det har de jo ret i, men det har den ikke mere. Hvordan får jeg åbnet min nero igen???

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 14-03-04 13:25

Hvis virussen er væk,kan du prøve en sys gendannelse,men jeg tvivler!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 14-03-04 13:33

Du har valgt at bede antivirusprogrammet om at fjerne, istedet for at rette.
Du skal geninstallere din Nero, men det er en god ide at afinstallere først i tilføj/fjern i kontrolpanelet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-03-04 13:33

Jeg ville nok foretrække at geninstallere nero, men fjern først den "gamle".

Hvilken virus har du haft?, så kan du gå ind på et sted hvor den virus er omtalt og hvilke filer den rammer.

ellebye

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-03-04 13:44

Jeg tror du har ret ellebye, ha ha, prøv at være 3sek hurtigere næste gang.
Nu må vi håbe at notatoy har rettigheder til Nero, er det version 5.5.10.0 ?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 14-03-04 13:50

Afinstaller dit Nero i "Tilføj/fjern Programmer"...
Installer f.eks. den nyeste version fra dette link:

http://httpmirror.nero.com/nve2108.exe

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 14-03-04 13:50

Godt i er så hurtige. Ja jeg har rettigheder, den hedder V5.0, tror jeg kan det ikke passe. Prøver at slette den og geninstallere.

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 14-03-04 13:52

Shit shit shit, nej det gør jeg ikke mit tilføj/fjern programmer ikon i kontrolpanel er væk???? Hallo, det går virkelig bare kanon....

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-03-04 13:56

Hvilken virus har du haft ????????

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 14-03-04 13:57

er der ikke i mappen "NERO" et uninstall ikon,hvis ikke så slet hvad der er i mappen bagefter gå i søg og slet hvad den finder

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 14-03-04 13:59

Ved jeg faktisk ikke , tror det var en af de der 32 orm halløj, pc fik ihvertfald den der advarsel om den ville lukke ned.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-03-04 14:08

Jeg mener der findes en logfil så du kan se hvilken en virus du har haft.
Det lyder i hvert fald ikke godt hvis der er ødelagt noget af dit operationssystem.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-03-04 14:11

Nu tror jeg ikke du skal interessere dig så meget for Nero, men om at gendanne alle de ødelagte Windows ting, feks. tilføj/fjern.
Og for en anden gangs skyld, så have et opdateret antivirusprogram, der også er sat til at beskytte outlook, fremme i hukommelsen.
Først kan du forsøge at tilbagestille til før virusen kom, hvis du da kører med ME eller XP, hvis det ikke hjælper, så CDèn i og tryk find og ret fejl.
Nero kan du jo altid installere igen, evnt. oveni.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-03-04 14:14

>pallebhansen
Hvis ikke gendannelsen også er ødelagt. Det er jo noget af det første man skal slå fra, hvis man opdager en virus.

Vi krydser tommelfingre.
ellebye

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-03-04 16:03

Hejsa Palle

Undskyld jeg lige blander mig

Du skriver lidt længere oppe "så CDèn i og tryk find og ret fejl."

Det forstår jeg ikke en pind af desværre,kan du ikke lige udybe det?

Mvh Og en forsat god søndag

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-03-04 18:50

Ellebye, det er rigtigt at "Norton", som standard skriver under næsten alle forklaringer af fjernelsen af virus, at systemgendannelsen skal slåes fra, andre steder skriver de at man kan prøve at tilbagestille. Grunden til den skal slåes fra, er at undgå at windows skal gemme "virusindstillingen og dens henvisninger i systemdatabasen", når noget vigtigt fjernes.
Men her hvor virusen ikke er længere, og åbenbart heller ikke andre vigtige indstillinger, skulle der ikke være nogen fare ved en tilbagestilling.
briani: Ja det er en funktion der ligger på XP CDèn.
Men vi ved jo ikke hvilket styresystem notatoy kører med, så vi må vente til han er på banen.
NB. Det er altid bedst at skrive ned hvad for en virus antivirusprogrammet fortæller der er, for så at hente et specielt antivirusprogram (hvis det findes), til denne virus, da det er specielt rettet mod virusen, og sjældent sletter andet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-03-04 19:14

Det er rigtigt, men det ville nu også være rart at høre hvad det er for et styresystem hyn har.
Mens vi venter.

Har du en god ide til hvordan man fjerner virusbefængte .CPY - filer ??
Jeg kan ikke lige huske om 95 har dem, men i 98 og 98se består backupsystemet af cpy-filer.

ellebye

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-03-04 20:14

ellebye
Hvis antivirusprogrammet stilles til at skanne alle typer filer, kan den vel også skanne dem, ligesom Zip mm.
Men jeg mener nu ikke det er CPY-filer, mener du ikke de pakkede filer der ligger på win98 CDèn, der hedder Cab.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-03-04 20:45

Nej det backup filerne på harddisken der hedder et eller andet tal xxxxxx.cpy, og hvis man prøver blot at slette dem meddeler systemet at det kan man ikke fordi disse er i brug.
Antivirusprogrammer kan godt scanne filerne men filerne kan ikke repareres, så de forbliver virusbefængte.

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-03-04 20:48

OK, jeg kunne selvfølgelig selv læse mig til det her:

http://newz.dk/forum/item/19561/

ellebye

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-03-04 21:06

Ellebye: Som du kan se nederst på siden gælder det kun for ME, og ikke 98, som jo ikke har den funktion at kunne tilbagestille.
Så det siden snakker om er ME`s tilbagestilling (restore), og det er nærmest kun registerindstillinger og systemdatabasen, og det du måske snakker om er at du har lavet en backup af din harddisk, og der i denne backup, findes virus.
Er det ikke forstået rigtigt?
Kan man ikke højreklikke på dem, omdøbe, eller i egenskaber, fjerne skrivebeskyttelsen, for derefter at fjerne dem (Cpy-filerne)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fredison

Dato : 15-03-04 14:30

Hej

Jeg har haft præcis det samme problem, jeg fandt desværre aldrig fejlen, jeg valgte at geninstallere windows, ikke nogen nem løsning men det virkede..
du skal bare huske at nero skal være et af de første programmer du installerer efter din geninstallering af windows!

#12

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-03-04 16:45

>pallebhansen
Nu jeg tænker mig om, har jeg 2 harddiske med me, den der sidder i i dag er clean, men den anden er der virus i cpy-fileren.
Man kan hverken omdøbe dem eller gøre noget ved dem overhovedet. Man får meddelelsen "Kan ikke fjernes da de bruges af systemet".

mv
ellebye

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 15-03-04 16:56

Sikke en lang smøre der kom ud af det, det halve forstod jeg ikke en meter af. Vil bare lige slutte dette, jeg installerede nero som om den ikke var der i forvejen, og det hjalp. Har så stadig ikke det der tilføj/fjern programmer i kontrolpanel, men det må jeg finde ud af. Tak for hjælpen allesammen.

Godkendelse af svar
Fra : notatoy

Dato : 15-03-04 16:57

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-03-04 17:04

Ellebye: Ja så kan du jo formatere den anden, eller starte op med den inficerede, og:
To completely and immediately remove the infected file or files in the data store, disable and re-enable the System Restore feature.
For så tømmes alle gendannelsespunkter, hvis det er dem der er inficerede, og ikke en backupfunktion, hvor der vist komprimeres i Cpy.

notatoy: Hvis du ikke har kommentarer, skal du jo lukke spørgsmålet.
VH Palle Hansen