/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Kasteration
Fra : Ditze
Vist : 450 gange
60 point
Dato : 01-05-02 11:20

Jeg har en hankat der skal kastereres imorgen torsdag d. 2.5.2002, fordi han er begyndt at tisse overalt i lejligheden.. nu er mine spørgsmål så.. hjælper det overhovedet? Har i noget der evt. kunne hjælpe så han holder op efter kasterationen??
Hvis du/i kan svare viliie det hjælpe mig meget da jeg er nervøs for at han bliver ved, og jeg så derfor ikke kan beholde ham..
På forhånd tak..
Hilsen Ditte.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 01-05-02 11:48

Hej Ditze

Nu skriver du ikke hvor gammel di Mis er, -men en gylden regel er at jo ældre Katten er, jo sværere er det at blive strinteriet kvit. Er det en ung mis (ca 1år) så skulle du ikke få problemer på længere sigt. Men da du skal til Dyrlægen, var det da oplagt at spørge ham til råds omkring dine tanker.
Pøj pøj.

Mvh
Parkenss

Accepteret svar
Fra : nocom

Modtaget 70 point
Dato : 01-05-02 12:35

Hejsa
Jeg har i min tid, fået kastreret både en ungkat og en kat på ca.4 år. Det hjalp på begge 2. De stoppede strinteriet.
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : Katrine_Nederby

Dato : 01-05-02 13:03

Hej Ditte.

Min hankat blev kastreret d. 22. april, fordi han som din var begyndt at markere i hele lejligheden. Han blev et år i feb., men jeg lod ham være fertil så længe som muligt, da jeg gerne ville have killinger efter ham. Men tidligt på foråret kom det første strint, og siden da accellererede det lige så langsomt, så han i de sidste 1-2 uger op til kastrationen strintede 2-4 gange dagligt - overalt

Der går gerne nogle uger efter kastrationen inden alle hormoner er ude af kroppen, så jeg var forberedt på, at strinteriet ville vare ved i nogle uger, men til min store glæde har han ikke leveret en eneste dråbe siden indgrebet (andet end i kattebakken selvfølgelig. Men man skal nok også tage med i betragtningen, at han kun har strintet i forholdsvis kort tid. Hvis en hankat får lov at strinte i længere tid, er der altid en risiko for, at det simpelthen bliver en vane lige så meget som egtl. hankatte-adfærd, og så kan det være svært at komme til livs.

Hvis din hankat hører til dem, der af en eller anden grund stadig tror, de er hankatte efter indgrebet, er der den mulighed at give ham en hormonbehandling (p-piller/p-sprøjte). Det kan nogle gange være nødvendigt, men spørg dyrlægen om ikke du skal give det et par uger inden i evt. bruger den metode.

Mvh.
Katrine.

Godkendelse af svar
Fra : Ditze

Dato : 02-05-02 13:18

Hej igen..
Tak for jeres svar... han er endnu hos dyrelægen, skal hente ham kl. 14.. dyrelægen sagde at han ville holde op, så det håber jeg jo på.. men for en sikkerheds skyld har jeg vasket gulvet godt og grudigt i hele lejligheden, ordnet kattebekken og luftet ud i et par timer nu...
men for lige at svare på jeres spørgsmål så er fylder han 1 år her den 10 maj, og han har strintet i 1½ måske 2 måneder nu...
Men endnu en gang tusind tak for jeres svar.
Hilsen Ditte.

Kommentar
Fra : Ditze

Dato : 02-05-02 13:18

Hej igen..
Tak for jeres svar... han er endnu hos dyrelægen, skal hente ham kl. 14.. dyrelægen sagde at han ville holde op, så det håber jeg jo på.. men for en sikkerheds skyld har jeg vasket gulvet godt og grudigt i hele lejligheden, ordnet kattebekken og luftet ud i et par timer nu...
men for lige at svare på jeres spørgsmål så er fylder han 1 år her den 10 maj, og han har strintet i 1½ måske 2 måneder nu...
Men endnu en gang tusind tak for jeres svar.
Hilsen Ditte.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-05-02 09:33

"Ditze" <Ditze.news@kandu.dk> writes:

Først velkommen til stedet hvor vi alle er kattegale..*ggg*

> Jeg har en hankat der skal kastereres imorgen torsdag d. 2.5.2002, fordi
> han er begyndt at tisse overalt i lejligheden.. nu er mine spørgsmål
> så.. hjælper det overhovedet? Har i noget der evt. kunne hjælpe så han
> holder op efter kasterationen??

Ja som regel holder de helt op med at strinte efter en neutralisering
(fællesbetegnelse for begge køn). Men der vil nok gå indtil en måneds
tid før alle hormoner er ude af kroppen...;-(

Men jeg ved at man kan bruge Feliway til at sprøjte på de steder som
han er glad for at strinte på og det skulle hjælpe, fordi det er som
deres ansigtsferomoner = kindgind..

> Hvis du/i kan svare viliie det hjælpe mig meget da jeg er nervøs for at
> han bliver ved, og jeg så derfor ikke kan beholde ham..

Vi er her jo til det samme ;-D

> På forhånd tak..
> Hilsen Ditte.

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
http://misbamsen.homepage.dk
Denne msg er lavet i & postet med gnus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-05-02 11:14

Hej Henrik og Ditte

Jeg må desværre sige at det kun har haft en begrænset virkning på vores
hankat, Franz. Han blev "snittet" for flere år siden og han kan endnu få
tilbagefald og hvor han pisser hvor han lyster. Specielt har han visse steder
som han holder af og vi har med begrænset held fjernet stanken og lysten til
at pisse med et produkt der hedder Antiodør.

Held og lykke
Kim

Henrik Pedersen wrote:

> "Ditze" <Ditze.news@kandu.dk> writes:
>
> Først velkommen til stedet hvor vi alle er kattegale..*ggg*
>
> > Jeg har en hankat der skal kastereres imorgen torsdag d. 2.5.2002, fordi
> > han er begyndt at tisse overalt i lejligheden.. nu er mine spørgsmål
> > så.. hjælper det overhovedet? Har i noget der evt. kunne hjælpe så han
> > holder op efter kasterationen??
>
> Ja som regel holder de helt op med at strinte efter en neutralisering
> (fællesbetegnelse for begge køn). Men der vil nok gå indtil en måneds
> tid før alle hormoner er ude af kroppen...;-(
>
> Men jeg ved at man kan bruge Feliway til at sprøjte på de steder som
> han er glad for at strinte på og det skulle hjælpe, fordi det er som
> deres ansigtsferomoner = kindgind..
>
> > Hvis du/i kan svare viliie det hjælpe mig meget da jeg er nervøs for at
> > han bliver ved, og jeg så derfor ikke kan beholde ham..
>
> Vi er her jo til det samme ;-D
>
> > På forhånd tak..
> > Hilsen Ditte.
>
> --
> Med venlig hilsen & miauu
> Henrik & Melissa
> http://misbamsen.homepage.dk
> Denne msg er lavet i & postet med gnus

Kommentar
Fra : tinehansen

Dato : 10-07-02 21:11

Jeg har en hankat der er blevet kastereret i dag. Han er 9 mdr. Jeg vil gerne vide hvor længe såret er om at hele. Jeg har givet ham krave på fordi han slikker sig i såret, hvilket han er meget utilfreds med.