/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl i Zip og Iso filer
Fra : dipping
Vist : 516 gange
100 point
Dato : 14-03-04 13:01

Hej

HJÆLP!
Jeg har nogen problemer med nogle Zip og Iso filer, som meddeler at filerne har fejl og kan ikke åbnes.
Er filerne ødelagt eller kan man rede filerne på en eller anden måde.?

Når jeg åbner Zip filen med programmet WinAce kommer følgende:

Error
This Zip file is damaged or incomplete.....m.m.

og Iso filen melder følgende fejl når man prøver at åbne filen med programmet WinISO....
"STOP - Cannot open file: it appears to be a invalid format image!"

Kan filerne redes eller er de lige til at putte i skaldespanden???

mvh. dipping

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-03-04 13:05

Der er helt sikkert sket en fejl under komprimeringen så ja, skraldespanden, desværre.

mvh
ellebye

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 110 point
Dato : 14-03-04 13:18

Du kan prøve og hente dette program og prøve og reperare dine Zip fil(gratis)når du har indstalleret,så gå op i tools>Zip Repair
ISO filen skal du nok ud at finde igen eller sø på iso repair i google
Manse9933
http://www.ultimatezip.com

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-03-04 13:20

filer, søg,og og og og

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-03-04 13:26

og herefter skraldespanden. iso repair ??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-03-04 13:30

Hvem ved,ja iso repair,det har jeg hørt om,men har ikke prøvet,søger du på google så får du fat i franske og andre volepyk sidenmed et sådant tool.
Men til gendgæld har jeg repareret masser af zip filer.
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : dipping

Dato : 14-03-04 13:36

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-03-04 13:38

iso er ofte en fil der genereres når man skal til at "brænde" en fil til en skive.
Selv om det måtte lykkes at redde noget af den, er det spg. hvad man redder og hvor meget. Alt andet lige er det hurtigere at lave en ny.
Og så på fransk.

En regel siger, jo større filer. des mindre chance for at redde dem.

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-03-04 13:41

Det spørgsmål blev da endog meget hurtig lukket ikke Manse ???

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-03-04 13:44

og af en superbruger uden point.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-03-04 13:45

Det har du ret i, men alt kan lade sig gøre,rettelse vis man ikke prøver kan alt selvfølig ikke lade sig gøre store filer er svære at reparere,men det kan lade sig gøre,men iso filer er et kringlet format at lege med.
Manse9933

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-03-04 13:46

og normalt først når man har prøver om det virker ikke ?

Kommentar
Fra : fqbjs

Dato : 14-03-04 13:51

Det kan godt være at det ikke hjælper - men jeg har prøvet at få samme fejlmedd. når jeg ville brænde min downloadede ISO.-fil.
Jeg løste problemet ved at OMBØBE filen - og jeg har ingen forklaring på miraklet, men det hjalp.

mvh Bjarne

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-03-04 13:51

rede hvad redes kan. Er det ikke sådan man siger??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-03-04 13:54

jep.

selv tak
Manse9933