/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Maxi males Krom
Fra : Viktor_PM
Vist : 447 gange
75 point
Dato : 14-03-04 11:58

Hej alle sammen...

Jeg kunne godt tænke mig at male min Maxi krom, for det kunne være noget blæret. Men jeg ved ikke om jeg bare skal give den noget grunder, og så bagefter noget krom spray (f. thansen). Hvis der er nogen der har en nemmere og billigere måde, eller bare ved hvordan det skal gøres, vil jeg gerne have lidt hjælp, for det krom spray fra thansen, det koster det vide ud af øjnene. Det haster...

På forhånd tak!!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-03-04 12:46

Det kommer an på hvilke overflader du tænker på, men alt skal være fedtfri og slebet.
Og du vil aldrig få maling til at se ud som rigtig crom, det kan du godt glemme.
Du vil heller ikke kunne opnå samme flotte overflade som en autolakerer.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 85 point
Dato : 14-03-04 12:56

Du skal købe maling i biltema det koster 30 kr pr dåse og det er ganske udemærket hvis du vil have en stærkere overflade en normalt skal du give malingen klarlak oven på når du har malet og det er godt tørt jo flere lag nu dybere maling og så vil jeg også sige som palle du får det aldrig til at ligne rigtig krom men derfor kan det jo godt se godt ud

Hav en solrig dag Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : Viktor_PM

Dato : 14-03-04 17:20

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 14-03-04 19:00

Syntes du bør overveje en højglanspolering i stedet for ! Det er nemt, og meget billigt!

Kommentar
Fra : Viktor_PM

Dato : 15-03-04 15:03

>>jon

Hmmm ved ikke helt hvad det er... Men kan du ikke forklare det... Og er det dyrt?

På forhånd tak...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 15-03-04 15:21

Det går ud på at du ikek skal male noget, du skal bare have slebet dit stel helt ned til det rene metal, og have slebet det meget fint glat... Så skal du have fat i et poler sæt (ca. 200 kr i et byggemarked) og så går man ellers bare i krig, det tager et stykke tid, men det bliver også virkeligt lækkert! Så kan du jo afslutte med et lag klar lak for at beskytte mod rust osv. (ca. 100kr.) ...

Sådan ville jeg gøre!

Kommentar
Fra : Viktor_PM

Dato : 15-03-04 19:39

>>Jon

JA har tænkt på det samme som du er inde på der. Men jeg vil jo gerne have den fokromet. Og det bliver da ikke helt fokromet af at slibe, og give klarlak, gør det?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 15-03-04 22:48

Nej, men jeg kan love dig at det efter min mening bliver flottere!

Jeg fandt engang en rigtig lækker guide på MG, skrevet af en gut der hedder Silver_Zip, du kan hente den her: http://www.moped.dk/Hoejglanspolering.doc håber du kan bruge den!

Jon - Moped.dk