/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Datafejl: Cyklisk Redundanscheck
Fra : nullerfras
Vist : 2402 gange
150 point
Dato : 14-03-04 09:23

hej ved ikke om der er nogen som kan hjælpe mig her, jeg kopiere dvd film mappen video_ts fra mit dvd-drev "NEC DVD_RW ND 1300A" men får denne fejl ( Datafejl: Cyklisk Redundanscheck ) jeg har lagt den nye firmware ind, og stadig når der er ca 45 sec, tilbage af kopiering kommer denne fejl, jeg har også prøvet at lave et immage direkte men heller ikke med succes,,,, WEEEEEEE er sku ved at få GRÅ hår på hovedet, PLZ hjææææælp hvis du ved noget som jeg ikke ved

Kommentar
Fra : Luxman

Dato : 14-03-04 09:32

Hej
Du kan ikke bare kopiere en DVD.
Brug Smartripper, det vil lægge de ting du vil have over på din harddisk:
http://www.afterdawn.com/software/top_downloads/
Mvh

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 160 point
Dato : 14-03-04 10:23

Her kan du læse lidt mere om dit problem.

http://www.eksperten.dk/spm/413930

Det er ikke let at forklare, men problemet kan opstå under forskellige former for kopiering og efterfølgende læsning.

Et lille eksempel.
Jeg skulle bruge en diskette til at overbringe data fra een pc til en anden. Jeg bruger xp til at formatere disketten med, men lægger i første omgang ikke mærke til at den kun formateres i ren fat-format. Da jeg efterfølgende skal læse disketten på den anden pc får jeg samme meddelelse, og det viser sig så at den kan ikke læses da disketten ikke er formateret i fat32-format.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Luxman

Dato : 14-03-04 11:06

Oplysning:
Man bruger ikke fat32 på disketter

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-03-04 11:10

Nej det ved jeg godt, men pointen var at xp under ntfs ikke kunne formatere disketten i det rigtige format, hvilket winme kunne.
(Måske fordi me er dosbaseret).

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-03-04 18:55

Der er simpelthen en datafejl og du er ikke alene : http://club.cdfreaks.com/showthread.php?s=&threadid=75744

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : nullerfras

Dato : 15-03-04 07:59

Tak for svaret ellebye. bare jeg ikke er den eneste med de fejl,,dvd kopiering er ski ikke for mænd med grå hår

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-03-04 08:47

Nej du er bestemt ikke den eneste der kan få den fejl, det har du nok læst dig frem til.
Er det sådan, at du skal lave en kopi af en film?
Det bedste program jeg selv mener er et der hedder clone DVD/CD, det har for mig været det mest pålidelige program.

Pøj, pøj.

Mvh
ellebye

Kommentar
Fra : nullerfras

Dato : 15-03-04 09:09

jaa det er problemet for ungerne kan ikke passe på dvd filmne og det er for dyrt, så derfor laver jeg backup af mine og giver ungerne,,
clone dvd / cd har jeg også prøvet og mange andre,, og til pøj pøj siger jeg tak tak hehe

Kommentar
Fra : Mat_Jillam

Dato : 12-07-04 15:09

Jeg har en problem med at installere et godt computerspil... Under installationen kommer der en besked om "Datafejl (cyklisk redundanscheck)", og at den derfor ikke kan installere lyden i spillet ordentligt... Da det er ret irriterende at spille et spil uden lyd, ville jeg høre om der er nogen, der har en ide om hvad der ku hjælpe? Så ville jeg være meget Taknemmelig :)

Kommentar
Fra : sheetopia

Dato : 28-10-05 18:26

Er der slet ikke noget man kan gøre ved denne fejlmeddelelse?
Jeg har to CD´er af samme spil, og efter jeg fik ny computer, vil spillet ikke med vold og magt installeres.
Jeg har forsøgt at opdatere ikernel exe enginen, da det var fejlen på den første CD-den anden gør præcis som ovenfor beskrevet. Ved 93% nægter den at fortsætte.
Det undrer mig, eftersom der aldrig før har været problemer med spillet...Øv!

M.Vh.
Liva