/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hurtig start win xp
Fra : jej123
Vist : 431 gange
50 point
Dato : 14-03-04 01:32

Hej
Hvordan får jeg win xp til at starte hurtigst,jeg synes det tager alt for lang tid.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 14-03-04 02:01

Ved at slå nogle af alle de programmer fra, som starter op, ved opstart.. Tryk på start/kør/msconfig .. der kan du indstille hvad der skal starte op, ved en opstart.. Samtidigt med skal du i bios "fortælle" bios'en hvad der er for noget hardware der er i din maskine.

Kommentar
Fra : jesper0812

Dato : 14-03-04 08:07

Søg efter bootvis, dette program optimerer opstarten i XP.

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 14-03-04 08:38

Min Win XP starter bl.a. op med et program som hedder "PowerReg Scheduler V3" som ligger i C:\Documents and Settings .... (osv.) - er der nogen der ved om jeg har brug for programmet eller om det kan slås fra??

Desuden startes MS Office - har det nogen væsentlig konsekvens at slå det fra??

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 50 point
Dato : 14-03-04 10:05

http://www.freefiles.dk/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=83 her ligger der forskellige programmer der kan hjælpe dig
Mvh sune
Ps det kan jo også være spy ware Så prøv at onlinescanne her
http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 16-03-04 11:05

Hurtigere opstart i Windows XP: http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=303

/Cooper

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 16-03-04 12:38

Hurtigere opstart i Windows XP: http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=303 - programmet hedder vist "Bootvis.exe", men på den tyske udgave af Windows Update har man advaret imod programmet fornylig fjernet linket dertil ... så ... OBS !!! OBS !!!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-03-04 06:11

Jeg har oplevet,op til flere gange, at Bootvis.exe har lavet mer skade end gavn,så min anbefaling er hold gulerødderne væk fra dette program,man skal have en stor indsigt i programmet for at man kan få noget menings fyldt ud af det,du skal vide nøjaktigt hvad de forskællige funktioner(det er et professionelt værktøj) handler om,derfor kan du få nøjaktigt det modsatte ud af det og brugen af det er forskællig fra pc til pc(dens opsætning,der for svært at give råd om vis man ikke lige sidder hved pc'en),eller ødelægge din boot sekvens,med genindstallation til følge.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-03-04 06:16

det bruges i virkligheden til at optimere boot tiden,på masse producerede maskiner der har den samme hardware/software opsætning,så man kan over føre den samme boot sekvens til de andre maskiner,så man ikke behøver at indstille hver enkelt pc manuelt.

Godkendelse af svar
Fra : jej123

Dato : 17-08-04 21:29

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-08-04 22:27

Selv tak Har du fået styr på maskinen??

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 18-08-04 07:35

Kører bare perfekt

Mvh