/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Wright, Helsingør
Fra : cschannong
Vist : 2655 gange
50 point
Dato : 13-03-04 20:10

Major Wright og Jensine (Margrethe) Viggoline (Sofie) Beck får 11 børn*
1. Major Henry Charles Wright f. 09/08-1840 døbt 16/09-1840 (Sct. Mariæ, Helsingør)
2. Mathilda Wilhelmine Wright f. 05/05-1842 døbt 25/06-1842 (Sct. Mariæ, Helsingør)
3. Edmund Hans Fransis Wright f. 15/01-1844 døbt 23/04-1844 (Sct. Mariæ, Helsingør)
4. Julie Hansine Helene Frederikke Wright f. 09/09-1845 døbt 02/11-1845 (Sct. Mariæ, Helsingør)
5. Wilhelm Edmund Wigo Wright f. 27/03-1849 døbt xx/06-1849 (Sct. Mariæ, Helsingør)
6. Hedevig Cathrine Julie Mathilda Wright f. 17/04-1850 døbt 28/06-1850 (Sct. Mariæ, Helsingør)
7. Carl Ezechias Beck Wright f. 11/04-1852 døbt 20/06-1852 (Sct. Mariæ, Helsingør)
8. Mary Ann Wright f. 09/10-1853 døbt 23/11-1853 (Sct. Mariæ, Helsingør)
9. Hans Beck Wright f. 29/12-1854 døbt 17/06-1855 (Sct. Olai, Helsingør)
10. Vigo Wright f. døbt 04/07-1857 (Sct. Olai, Helsingør)
11. Albert Wright f. 24/03-1858 døbt 06/06-1858 (Sct. Mariæ, Helsingør)
* fundet på familysearch
Major får også 2 børn med Christiane Hedevig Sophie Unna
1. Fanny Wright f 1832
2. Betzy Wright f 1834
I 1840 bor disse 2 piger hos deres bedstefar (morfar) Abraham Unna og hans kone i Helsingør

Jeg søger
Albert Wright (nr 11) bliver ca 68 år og han er medlem af havnerådet i Helsingør. Han bliver begravet af Pastor Kiærboe (Sct Olai) i ca. 1926. Han bor ved sin død på nordre strandvej ”Ryllen”. Han er købmand, kulhandler og konsul. Han er 2. gang gift med Karen Lund. Hvem er han gift med først? og kan man finde noget om ham nogen steder?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-03-04 20:21

Fra FS.
SentaIGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

ALBERT WRIGHT
Male

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 24 MAR 1858

Christening: 06 JUN 1858 Sct Marie, Helsingor, Frederiksborg, Denmark

Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: MAJOR WRIGHT Family
Mother: JENSENE MARGRETHE WIGOLINE BECK

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Form submitted by a member of the LDS Church. The form lists the submitter's name and address and may include source information. The address may be outdated. Details vary. To find the form, you must know the batch and sheet number.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch Number: 8420752
Sheet: 60
Source Call No.: 1395831 Type: Film

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 26 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-03-04 21:42

Barnebarnet af ALBERT WRIGHT og Karen lund er nævnt her.
Senta

http://www.kvinfo.dk/side/170/bio/1693/

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 14-03-04 09:01

Først skal du finde hans dødsdato. Derefter kan du se, om der er en nekrolog over ham i den lokale avis. Du kan også se i folketællinger, om hans første kone er nævnt i en af dem.

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 14-03-04 09:14

Edmund dør 5 år gl:
22. Aug 25. Aug Edmund Hans Francis Wright Kjøbmand Major Wright 's søn.
Død af skarlagensfeber 5 år
http://home6.inet.tele.dk/flemclar/doedmmari5.html#Døde%20i%20St.%20mariæ
Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 14-03-04 09:17

Ved en vielse er formentlig Wright forlover til et bryllup i 1837:
25 Skibsclarerer Carl Gustav Tausen, 24 år. Jomfru Ane Marie Jeppesen, 22 år. 1837
8. November ?? # I Kirken. #
brygger Jeppesen, kjøbmand Wright,
fuldmægtig i Rentekammeret Johan Imanuel Conrad Eberlin.
http://home6.inet.tele.dk/flemclar/copulmaria1837.html#Maria

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 14-03-04 09:20

Søsteren Sophie bliver viet i 1866:
23 Ungkarl fuldmægtig
Valentin Nicolai Mangor Lundberg - 30 år Frøken Bornemina ?? Sophie Wiggoline Wright 28 år
[ klatter i navnet] 28 Sept. I kirken
skibsclarerer Major Wright
generallieutnant Lundvig 9. Sept
http://home6.inet.tele.dk/flemclar/copulma1866.html#Maria

-------
Måske kan du finde Alberts kone, ved at se efter hans søskendes børns dåb. Måske er hun fadder ved en af barnedåbene?
-----

Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 14-03-04 09:25

Alberts fasters vielse?

Skibsclarerer og lieutnant wed Helsingør borgerlige artillericorps, William Gordon Norrie, 24 år # Frøken Fanny Thea Marie Wright, 19 år 1852
18. Februar Hjemme.
Skibsclarerer Major Wright
Gordon Norrie

http://home6.inet.tele.dk/flemclar/copulmaria1852.html#Maria

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 14-03-04 09:30

Enten er Fanny Alberts faster eller (halv?)søster:
Konfirmation 1848:
Fanny Thea Maria Wright. Kjøbmand, Major Wright og hustru Sophie Christiane Hedevig Unna. Født
30. Aug. 1832 Ug. 7. Sept. 1832
af Møller IIIp: 367
No.25

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 14-03-04 09:43

Fanny døbt:
27: Født 28. Juni 1832 Fanny Thea Maria Wright. Døbt 30. Aug. 1832 i kirken. Kjøbmand Major Wright og hustru Sophie Christiane Hedevig Unna. Fadd: Fru H. Schander, frøken Chr. Gedde, justitsraad Prosch, cancelliraad Spies, consul Clark, contorist G. Wright, kjøbmand Abr. Unna, skibscapit. G. Wilson.

Fødte drenge 1828:14: Født 20. Marts 1828 Theodor Major Wreight. Døbt 6. April 1828 i kirken. Pigen Ellen Susanne Simonsen der selv angiver som barnefader kjøbmand Major Wreight*. Faddere: Md. Nygreen, jomfru Olsen, ungkarlene And. Bradmberg ?? [Meget utydelig skrift, navnet må være forkert!] Peter Schrøder, glarmester og contorist Mø . . .?? Anmærkning "Uægte".
[ Præsten beklager at data i denn post er byttet rundt under indskrivningen i kirkebogen! - NB: * Der er her tale om købmand Wright søn af Henry Wright født i Hull UK.]
http://home6.inet.tele.dk/flemclar/foeddr1828.html#Kirkebogen
En anden? aktiv Wright-mand:
1825 Maj 30. I hjemmet:
53. 1825 April 15.Født: Henrich Theodor Moritz Wright. Forældrene: Jomfru Anne Sophie Johansen der har angivet som barnefader kjøbmand Henrick Wreight. Faddere: Mdm. Urban.
1825 Maj 30. hjemmedøbt af jordemoderen og dåben publiceret i kirken 1826 Oct. 2.

Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 14-03-04 10:04

Der findes en bog, som beskriver Helsingørs historie, bl.a. "Wright og Svendsen"
http://hebeweb.helsbib.dk/is/wdlb/query-sh.asp?base=dlb&ccl=lem%3DWright%20og%20Svendsen

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 14-03-04 10:13

Major Wright havde i 1914 en lejekontrakt (på det tidligere værftsområde?)
Se bemærkningerne i lokalplanen:
http://www.helsingorkommune.dk/forside/tekster/lkp1102.pdf

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : Selholmen

Dato : 01-02-05 21:34

Hej Jeannie, jkrjk2 og senta!

Jeg er netop begyndt at interessere mig for slægtsforskning og vil derfor godt give mig til kende.
Mit navn er Carl Frans Bech, jeg bor på Nationernes alle i Helsingør.
Min far hedder Frank Wright Bech, født i 1924, stadig i live men syg.
Frank Wright Bech er søn af Mary Wright som er født i 1882, hun døde lige før hun ville være blevet 102 år.
Mary Wright er datter af Carl Ezedhias Beck Wright, født i 1852 som er søn af Major Wright der tilsyneladende har 13 børn.
Venlig hilsen Frans Bech

Kommentar
Fra : cschannong

Dato : 01-02-05 23:17

Hej Selholmen
Kunne du ikke kontakte mig på mail, så kan du få de oplysninger jeg har...

Christina

Kommentar
Fra : cschannong

Dato : 01-02-05 23:19

P.S min mail er dsl66012@vip.cybercity.dk

Christina

Kommentar
Fra : bohnsommergreen

Dato : 13-06-06 08:27

Hej,

Jeg ved ikke om du stadig er interesseret i Albert Wright, men han er nævnt i et brev min tiptipoldefar har skrevet til sin datter i 1883. Du kan kontakte mig på malene@bohnsommergreen.dk

Hilsen Malene