/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Mail-Klient
Fra : Befan
Vist : 490 gange
126 point
Dato : 13-03-04 17:40

Findes der en mail-Klient, som kan filtrere mails fra på mail-serveren, men den må ikke slette dem fra serveren bare ignorere dem.????

MVH Befan

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 13-03-04 20:32

spamassassin Mail filter virker på postfix og sendmail
få mere at vide på www.spamassassin.org

Kommentar
Fra : linuxrules

Dato : 14-03-04 10:56

Filtrer på hvilken måde???

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 14-03-04 16:04

til : linuxrules
altså et filter som ikke kun kan slette mails fra serveren men også kan ignorere dem, ligsom outlook eksprees hvor man kan lave en meddelsesregel hvor man kan skrive en mail ind og vælge at den ikke skal hente de mails hvor der står : til noget@noget.dk fra mail serveren.
Ved godt det kan være lidt svært at forstå, det er bestemt ikke særligt nemt at forklare..

Håber du kan bruge det.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 14-03-04 16:17

Når du skriver sådan lyder det nærmes somom at at den skal filtrere e-mails som er beregnet til bestemte e-mail adresser. Dette kan de fleste mail-klienter. Hvis dette er tilfældet vil jeg anbefale Incredimail som kan hentes på: www.incredimail.com. Men det er selvføgelig nok længere ned i e-mailen - eller hvad? Hvilken del af e-mailen skal den søge i?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 14-03-04 16:19

Undskyld - jeg havde overset at det var et Linux-spørgsmål. Incredimail findes så vidt jeg ved kun til Windows - Undskyld

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 14-03-04 16:34

Det er helt okay.... søger bare efter et program som kan filtrer mails fra.. som du nok snart har fattet
Som skal være til Linux systemet

Accepteret svar
Fra : linuxrules

Modtaget 126 point
Dato : 14-03-04 16:35

Du kan prøve kmail som er en grafisk mailklient til kde, den er ret ned ellers kan du bruge Ximian Evolution som kan hentes på http://www.ximian.com/products/evolution/ der kan købes connector så du kan snakke sammen med bla. exchange.

Kommentar
Fra : linuxrules

Dato : 14-03-04 16:37

Hvilken linux er det?

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 14-03-04 18:21

Det er Linux Red Hat Fedora.... men jeg troede at man kunne bruge den samme mail-klient til alle Linux Versioner.

Kommentar
Fra : linuxrules

Dato : 14-03-04 18:31

Det kan du også,det er kun et spørgsmål om den er installeret på forhånd, jeg ville prøve ximian hvis jeg var dig

Godkendelse af svar
Fra : Befan

Dato : 30-03-04 21:00

Tak for svaret linuxrules.