/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Rengøring
Fra : calista
Vist : 460 gange
50 point
Dato : 13-03-04 13:47

Hvordan får jeg rengjort mine plast- persienner, når jeg ikke ejer et badekar?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 13-03-04 13:59

Du tager dem med i bruseren - Dermed er to ting klaret på en gang

Kommentar
Fra : Sibrijo

Dato : 13-03-04 14:01

Hej calista. Der er jo ikke så mange muligheder. Jeg har 2 tørresnore i haven, som hænger så tæt, så jeg kan hænge dem op i mellem, og så er det bare at gå i gang. Hvis du har mulighed, kan du måske hænge dem op i brusekabinen. Ellers er det nok bare den hårde måde. Buk dig ned og gå i gang med at skrubbe og skylle efter med bruseren.
Hilsen Sibrijo.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 13-03-04 19:15

Jeg plejer at folde dem ud i fuld længde, ttage dem med i bad og bruge sulfovand og en opvaskebørste, derefter grundig afskylning.
For at der ikke skal komme kalkpletter tager jeg en forstøversprøjte med vand og lidt afspændingsmiidel fra opvaskemaskinen i og sprayer dem med det og lader dem tørre udslået. Flot blankt resultat.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 13-03-04 22:49

hej
der findes hjemme service der henter dem renser dem
kan desværre ikke lige finde et tlf. nr her og nu
men jeg sikkert i en helt anden del af landet end du er
mvh
ole

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-03-04 13:01

en sort sæk eller større

Kommentar
Fra : calista

Dato : 14-03-04 15:13

Rotw,
Hvad skal jeg dog med en sort sæk?
Proppe persiennerne ned i den og?

Regner med at de bliver proppet i bruseren, aner ikke hvordan det skal lade sig gøre, da brusekabinen er LILLE, men nu skal de dælme gøres rene

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-04 15:32

Alt efter hvordan din bruser er indrettet......
Læg dem tværs over kabinen eller hvad det er.
Kan det ikke lade sig gøre så på højkant - kan evt hænge på krogen hvor bruseren hænger.

Kommentar
Fra : jtk3

Dato : 14-03-04 21:23

jeg har læst et tip ,hvor det blev foreslået at købe en altankasse i passende længde.

Godkendelse af svar
Fra : calista

Dato : 15-03-04 09:55

Tak for svaret refi.
Det kommer til at kræve en Georg Gearløs opfindelse, men det skal nok lykkes, at få rengjort de sk**e persienner.
Bare man dog kunne holde op med at ryge:p Men det kræver vist et andet spørgsmål et andet sted ;)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-04 10:26

Selv tak.
Og jo - Hvis du finder det gyldne æg med rygningen vil jeg lytte opmærksomt.