/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Ændring af regler hos KANDU vedr. lodtræ~
Fra : Bjarne_H
Vist : 526 gange
171 point
Dato : 30-04-02 12:11

Jeg har d.d. skrevet og afsendt efterfølgende e-mail til kandu.dk - Hvad er jeres holdning?

Hej Kandu!

Da jeg første gang stødte på jer i november 2001, synes jeg, at dette lige var noget for mig.

Mulighed for at stille spørgsmål og følge med i forskellige emner / debatter.

Især har jeg været meget glad (og har draget nytte af) for at kunne følge med i debatten vedrørende foto og valg af digitalt kamera.

Idéen med at man optjener point og brug af disse til køb af spørgsmål og for at stille spørgsmål, synes jeg var og er god nok.

P.t. synes jeg bare, at der er alt for megen fnidder, revsen, mundhuggeri m.m. Ja jeg selv er også blevet grebet, idet jeg ikke bryder mig om, at hele tiden at blive rettet eller få at vide - af andre end spørgsmålsstilleren - at svaret ikke er brugbart.

Jeg mener, at megen af dette kunne undgås ved at lave om på reglerne vedrørende lodtrækning af månedens præmie.

En simpel og god måde til at gøre dette kunne være, at betingelsen for at deltage skulle være, at man bare havde svaret på et spørgsmål som ikke behøver at være accepteret eller bare at have givet et tip.

Sådan virker det faktisk også nu; men man deltager i forhold til optjente point, lav dette om til at man deltager med 1 stemme, pr. postadresse og medlem hvis man har svaret på spørgsmål eller skrevet et tip.

Altså at besvare flere spørgsmål og skrive flere tip forøger ikke ens chance for at vinde månedens præmie; men tjener alene til opsparing af flere point.

I kunne også lave om i reglen med hvem præmien tilfalder, til at være, at det enkelte medlem kun kan vinde præmien 1 gang inden for en nærmere fastsat periode (f.eks. 3 mdr.); men dette vil nok kun være aktuelt i meget få tilfælde. Da sandsynligheden for udtrækning til samme medlem vil falde betydeligt, idet der vil blive langt flere deltagere vedrørende månedens præmie.

Håber, at I snarligt vil tage dette op til overvejelse. I kunne jo eventuelt lave en afstemning blandt medlemmerne.

Med venlig hilsen
Bjarne H

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 30-04-02 17:49

På en måde syn's jeg det er fair nok at opnå point, for accepteret svar og for gode tip!

Ideen med at man skal vente 3 mdr. før man kan deltage i lodtrækningen - når man har vundet, kan jeg tilslutte mig ubetinget. Så ville jeg føle, at jeg har en anelse større chance med mine små 70 superpoint!

vh ann-vibeke

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 30-04-02 20:32

Hej Bjarne_H

Jeg vil give dig helt medhold i, at præmien ikke skal kunne tilfalde den samme bruger i en periode,--som du foreslår 3 Mdr.
Det jeg mener skal ændres, er ikke pointordningen for et fint svar og et godt tip,---men derimod skal muligheden for at sætte sit svar som "Formodet Svar" helt væk. Brugeren der stiller spørgsmålet skal vælge hvilken Kommentar der har hjulpet bedst.
Mange af de episoder der har været, er i forbindelse med at en eller anden "sætter" sig på spørgsmålet med et "Formodet Svar",--for derefter at føle sig sikker på point,--mange spørgsmålsstillere ved ikke at de kan vælge en "Kommentar" som Accepteret Svar. På den måde mener jeg også at alle der gerne vil hjælpe med besvarelsen af et given spørgsmål kommer til at føle sig mere ligestillede. Jeg tror også det vil dæmpe sindene lidt --hvis alle har samme muligheder.
Ellers fint af dig at tage sagen op

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 01-05-02 00:57

Hej Parkness!

Det var da et godt forslag til en start og som du skriver, så vil det nok kunne dæmpe sindene lidt.

Kandu må da også have rimeligt nemt ved at lave denne ændring!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 01-05-02 01:26

Hej

Ja,--det skulle man da mene var en nem ændring at foretage for "kandu"

Jeg må synes det er forbavsende, at der ikke er flere brugere der kommer ind med deres meninger omkring dit indlæg !!!!!!! Der er da så mange som har udtrykt en eller anden form for vrede, omkring det du henviser til,--så nu er chancen da til at de forskellige melder ud med deres meninger. Hvorfor mon ??????????????? Det var da det mindste visse personer kunne gøre.

Skriver du igen hvis du hører fra "kandu" ?

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 01-05-02 01:45

Hej igen Parkenss!

Ja, jeg kan kun give dig ret, forbavsende få har foreløbig kommenteret dette indlæg.

Jeg har også fået en mistanke om at nogen opererer med flere identiter, bl.a. på grund af den ringe interesse omkring dette spørgsmål - men jeg forhøjer lige point, så bliver spørgsmålet mere synligt igen.

Noget andet, som jeg også synes er mærkeligt, at flere idenditeter lader være med at svare - selv om man beder dem om det.

Ja og Zonker hører vi måske ikke fra, da jeg nok er sat på hans ignorrer-liste!

Når jeg hører fra KANDU skal jeg nok vende tilbage.

Mvh
Bjarne H

P.S. Du er meget velkommen til at skive igen - her i vores lille chat-gruppe!

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 01-05-02 01:47

Hej alle!

Flere tilkendegivelser ønskes!

På forhånd tak!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : briani

Dato : 01-05-02 10:28

hej Bjarne
Fint du skriver til Kandu med hvad du syntes burde laves om,jeg er helt sikker på at svaret fra kandu vil lyde nogelunde således-Kære Bjarne vi syntes at dit forslag lyder som en god ide,og vi vil tage det med på vores førstkommende møde,og så vender vi tilbage til dig.ja Bjarne,jeg skriver det her til dig fordi jeg selv har prøvet at komme med nogle ændringsforslag for flere måneder siden,som jeg selv syntes var ret gode
For flere måneder siden forslog jeg følgende
Om det ikke var muglig -for dem der stiller spørgsmål -at man kunne lave det sådan at det var muglig at dele de point man har udlovet-med flere brugere-da der mange gange til et stillet spørgsmål-godt kan være flere kommentarer man kan bruge-og derfor godt vil belønne to eller flere med de point man udlover.

Jeg har gennem min tid på Kandu været udsat for at flerer brugere har været i tvivl om hvem de skal give sine udlovede point-og spørger derfor om man ikke kan dele sine point-og det kan man jo ikke.

da jeg foreslog jer dette,fik jeg et svar tilbage,med at man syntes det var en rigtig god ide.og i ville tage det med på jeres næste møde,og så vende tilbage til mig med et svar

Jeg har desværre ikke hørt noget fra jer siden

Har man haft det med på mødet?

Eller hvad?
(Det skal lige sige at overnævnte skrivelse,have jeg sendt til Kandu flere gange)
Nu lysner det de skrev nemlig dette tilbage til mig for nogle dage siden
Hej Brian
Dette problem er prioteret højt på todolisten. Jeg kan desværre ikke oplyse om, hvornår dette er færdig implemteret, for lige i øjeblikket er den største priotet at splitte kandu.dk op på 3 forskellige servere, så vi kan få noget mere hastighed på.Du må meget undskylde, hvis du er blevet lovet en tilbagemeldelse som ikke har holdt stik, men jeg kan fortælle dig, at problemet har været oppe på mange møder nu, og er skam blevet godkendt.

Og så til det du forslår Bjarne
Jeg syntes at det nuværende pointsystem fungerer udmærket,har man skrevet et godt tip,så får man point for det
og har man hjulpet en brugere med at løse et proplem,så bliver man belønnet med point,det syntes jeg er fair nok
Ideen med at har man først vundet,så må man pænt vente tre måneder før man har en chance til-lyder som en god ide-men som alle ved,er det for tiden muglig at oprette flere profiler herinde(det er en ting jeg gerne ser afskaffet)så har man vundet månedens præmie,kan man bare næste månede bruge en anden profil,og så vinde igen(Jeg nævner ingen navne)Har man flere profiler oprettet herinde-så har man også flere chancer for at vinde(har man 5 profiler oprettet,og hver profil svarer rigtig på et spørgsmål,eller skriver et tip,ja så optræder man 5 gange på lodtrækningslisten-det syntes jeg ikke er fair)
Men til det Parkenss forslår-vil jeg sige,det er bare en supergod forslag,afskaf alt hvad der hedder et formodet svar.
Til slut vil jeg bare sige at jeg ikke forstår at Kandu vil finde sig i den måde som deres udmærket side kører på for tiden
Ligegyldige tips
en meget rå tone
rette på hinanden
tilsvine hinanden
og meget meget mere
Det er da nok til at skræmme en masse trofaste brugere væk herinde fra
der er mange af de gamle som jeg ikke har set i længe herinde hvorfor?
For tiden holder jeg mig meget i baggrunden,og dukker kun op med en kommentar her og der-og ønsker kun at komme tilbage på fuld styrke når stormen har lagt sig.
Ja det blev næsten en hel roman
MVH og en forsat god Onsdag
Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 01-05-02 11:06

Hej Brian

Ideen med at kunne opdele sine point til flere kommentarer lyder rigtig fin.

Jeg har lagt mærke til, at de sidste Måneder har kandu ikke oplyst hvilken præmie der blev udlovet,-før et par dage inden udtrækningen, mon ikke det har været et forsøg fra deres side omkring at dæmpe gemytterne lidt ???
Når man ser tingene i et bredere perespektiv, så er det vel i bund og grund Månedens Præmie der laver "kampstemningen" herinde ??? Ville det ikke være en ide at den blev fjernet ???

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 01-05-02 11:54

Hej igen!

Brian - det med at kunne dele sine point op til flere personer, det synes jeg lyder meget godt. Jeg har også en mistanke om, at nogen har registreret sig flere gange; men de må da have et problem hvis de f.eks. vinder månedens præmie, den sendes jo som jeg ser det til den adresse man har registreret med. Så det må KANDU da nemt kunne tjekke.

Parkenss - Du skriver, at man evt. helt skal afskaffe månedens præmie, det kan jeg tilslutte mig, hvis der ikke laves om på nuværende. Det er da garanteret muligheden for at vinde en præmie, der får det til at kortslutte ind imellem. Derfor bør det heller ikke have en så stor vægtning at svare på spørgsmål og komme med alle mulige tip og om et tip er relevant eller brugbart kommer jo meget an på den aktuelle situation.

Men det er da altid dejligt at kunne vinde noget.

En betingelse for deltagelse i lodtrækninmgen kunne jo også bare være om man havde været aktiv eks. ved at man bare skulle have logget på et hvis antal gange i løbet af måneden.

Pakenss forslag om at fjerne "Formodentligt svar" tror jeg vil dæmpe gemytterne meget og er kun en lille ændring for KANDU.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : dk

Dato : 01-05-02 11:58

Hejsa

Da jeg engang i sin tid oprettede mig som bruger på kandu.dk, syntes jeg det var et udemærket forum og er det stadig, og mener det er udmærket med point system,
ideen med at afskaffe "svar" muligheden lyder som en god ide.
man kunne også ændre point systemet på den måde at når man opretter et spørgsmål
sætter et givent point, og hvis det er et tilfredsstilende svar man har fået, give det flere points. Som systemet er lige nu tør man jo dårligt nok at svare/kommetere på noget. Jeg mener også kandu.dk burde følge noget mere med i de indlæg som kommer, således de kan gribe ind når/hvis der er nogle brugere, som direkte sviner andre til,
eller på anden måde er til gene for dette forum.
Det som briani skriver om point fordeling, lyder som en rigtig god ide.
parkenss du skriver "det er forbasvsende få der skriver...." jeg har først set indlægget her til formiddag!! så det må vist være den med øjenlægen...

Mvh
Dk

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 01-05-02 12:38

Hej igen!

Med mulighed for flere gnidninger, viser jeg lige et eksempel på, hvor nemt for dem, der kender svaret, at tjene ret så mange point med et snuptag - ja hele 486 point.

Ja nu er det jo p.t. således, at man selv kan bestemme hvad man vil bruge sine point til.
Men det får mig til at tænke på en mulighed for misbrug af nuværende system. Jeg ringer lige til en af mine venner, der også er medlem i KANDU og giver ham svaret på et spørgsmål jeg vil stille. Spørgsmålet jeg efterfølgende vil stille, er selvfølgelig konstrueret på en sådan måde, at muligheden for at svare korrekt kun er teoretisk og usandsynlig hvis ikke man da lige har talt med mig. Derefter aftaler jeg, at min ven også på et tidspunkt skal stille et spørgsmål som kun jeg kan besvare korrekt.

Jeg påstår selvfølgelig ikke at efterfølgende ikke er et ærligt og korrekt spørgsmål; men jeg har valgt at vise efterfølgende for at belyse nuværende problematik!

Så undskyld til de berørte personer!

Mvh
Bjarne H

Fra : Elbarto Dato : 16-04-02 14:30

Prøv www.mopedgallery.com der er masser af tunede scoots og knallerter
Forum m.m.m

Erik Elbarto
Suzuki street magic @90kmt
"Suzuki own the racetrack"

"Mr.Stock" <Mr.Stock.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:5twu8.26163$567.1081328@news000.worldonline.dk...
> hvor er der et billed af en sonic med tp powered potte monteret OG en
> med TP nardo monteret??.dk' and Active = 1"
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : briani

Dato : 01-05-02 13:12

Hej Parkenss
Kan kun give dig ret i af det er kampen om månedens præmie-der laver kampstemning
vi kan bare tage den der har været imellem os to,den har ikke altid været lige behagelig hverken for dig mig eller andre bruger herinde
men ligefrem fjerne Månedens præmie-er det ikke den der gør det hele spændende?
jeg tror personlig at fjerner man den muglighed for at vinde en præmie-vil flere brugere nok falde fra-og jeg tror heller ikke at dem der stiller spørgsmål herinde får så hurtige svar som de nu gør-og måske så heller ikke seriøse svar,da der jo gøres et umage forsøg på at finde en god løsning på proplemet,netop for at få de point.hvis du foreksempel går ind på eksperten.dk,som også er et sted hvor man kan oprette spørgsmål(men uden præmie)er der mange useriøse svar-og meget mere tilsvining af andre(næsten som det kan opleves på Kandu for tiden).
Præmier er en god ting på kandu(har selv været meget meget heldig at vinde den 2 gange)
men måden den kan vindes på-skal måske gøres på en helt anden måde-jeg ved bare ikke hvilken måde det skulle gøres på.
Til Bjarne
Når man som jeg har været heldig at vinde to gange,får man en email fra Kandu,som ønsker en tillykke med præmien,og at man straks skal gå ind og se om den adresse man har opgivet,er den rigtige man skal have præmien tilsendt til-Så er det jo meget meget nemt at ændre adressen til foreksempel en i familien eller ens nabo,og så bare hente præmien hos en af dem.
Men som tidligere skrevet,er det lovlig at oprette sig selv under flere profiler bare man ikke snyder med point
og har man brugt den samme profil hele måneden-og så er der jo ikke noget der forhindre at man bruger den samme adresse som man har opgivet under ens profil.
Til DK
Det du skriver-jeg kopierer

Som systemet er lige nu tør man jo dårligt nok at svare/kommetere på noget. Jeg mener også kandu.dk burde følge noget mere med i de indlæg som kommer, således de kan gribe ind når/hvis der er nogle brugere, som direkte sviner andre til,
eller på anden måde er til gene for dette forum.

Jeg mener også at det er NU at kandu skal begynde at følge lidt mere med i de forskellige indlæg herinde-og skride ind hvis der er noget galt.
Til slut vil jeg bare sige at jeg håber at kandu i den månede vi lige er gået ind i,bliver bedre end den vi har gået ud af
Så Kandu igen bliver en god side som man har lyst til at være på,uden at mange herinde føler sig generet i alt hvad der bliver skrevet herinde
MVH og god Kampdag
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 01-05-02 13:32

Til Bjarne
VEDR:din sidste kommentar
Ja så nemt kan det gøres.
Jeg har igennem min tid på Kandu afsløret nogle enkelte der snød sig til Superpoint
jeg have helt klare beviser på at der blev snydt,og fremlagde det for Kandu
Kandu gav mig ret i snyderiet
og mere sker der ikke i sagen
snyderen får måske en lille advarsel
men de POINT der er blevet snydt med,dem får man lov til at beholde
FAIR-bedøm selv
Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 01-05-02 13:53

Til Bjarne> Ja det er da en mulighed at snyde den vej også. Men de mest oplagte tilfælde ser man bla. der hvor et Spørgsmål kommer ind på kandu lad os sige kl.12.00 ,- for derefter at blive besvaret Kl.12.01 eller 12.03. Det er ikke muligt at gentage det gang efter gang.
DK> Undskyld --jeg var måske også for tidligt ude :-=

>Briani>> Ja,---vi har bestemt ikke været Guds bedste børn her på kandu,---men af skade bliver man klog. Derfor føler jeg mig også lidt dobbeltmoralsk i denne diskussion,--det eneste jeg kan have det i, er at advare andre så de ikke begår de fejltagelser og mudderkastninger der foregik i vores "kampperiode"

Det med pointtildeling er en sag for sig,--men når tingene udvikler sig til, at de kommentarer der bliver givet bliver "jordet" af en anden bruger,--eller nedgjort,-det er faktisk det mest sørgelige.

Mvh
Parkenss

PS: Det undre mig at de 2 mest aktive brugere i April ikke kommer med deres mening omkring denne sag !!!!!!!!!
Men måske har de ikke lige set Spørgsmålet !

Kommentar
Fra : Kandu.dk

Dato : 02-05-02 00:10

Dette spørgsmål er flyttet til den nyoprettede emnegruppe "Kandu.dk"

mvh.
Team Kandu.dk

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 02-05-02 01:46

Hej alle!

Noget er da kommet ud af den sidste tids polemik - nu mangler vi bare nogle flere tilkendegivelser!

Kom nu ud af busken! Det her er da alletiders mulighed for at få renset luften og give sin mening til kende, der i igen kan hjælpe os alle og KANDU med gøre KANDU bedre!

Til Parkenss - det er da dejligt, at man selv kan se, at man begår dumheder, det lærer man allermest af - så tak for din ærlighed!

Ti dem - som jeg har trådt lidt på, er jeg da villig til at starte på en frisk - der skal jo helst være plads til os alle.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 02-05-02 08:16

Ups...........Nu vi er ved det at revse andre,-----------Jeg faldt i ,--:http://www.kandu.dk/dk/spg/3578
Bekender her i "vores" gruppe mit fejltrin,......sikke noget !!!!

Ja,--det er da et skridt på vejen, at kandu har oprettet denne nye gruppe,--så tak til dig Bjarne_H og andre der har været medvirkende til denne "fødsel".

Som du skriver, så kunne det være rart med nogle indlæg fra andre personer, der også har været involveret i at tonen på kandu har været temmelig rå,--enten uforskyldt eller på anden vis.

Bedste Hilsener
Parkenss

Kommentar
Fra : als

Dato : 02-05-02 09:47

Hvorfor skriver jeg først nu: Har set spørgsmål/svar her til morgen (2.5) på jobbet. Kan ikke følge debatten hver dag, da jeg har et job som ledende konsulent i en af Danmarks største virksomheder. Derfor mit svar nu og kort
Pointsfordelingsmåde: Efter min mening så brug samme fremgangsmåde som hos Eksperten.
Præmie: Set fra mit eget synspunkt kunne den godt afskaffes.
Points: Jeg er ligeglad med points, blot jeg altid har tilstrækkeligt til at kunne stille spørgsmål.
Kandu: Man kan vel godt tillade sig at gøre dem opmærksom på når noget ikke virker, som eks. zonker og også jeg har gjort. Give et tip points virkede ikke hos mig. Der var hvergang error. Jeg har givet zonker ret i et indlæg omkring dette. Men det mener åbenbart nogle at man ikke kan tillade sig over for Kandu.
Kandu: Alletiders side. Noget af det bedste på nettet.
Og så har jeg desværre ikke mere tid.
mvh als
(jeg har kun en eneste identitet på Kandu. Flere identiteter kan Kandu vel kontrolere)

NB! Jeg har ingen BAD FEELINGS for nogen herinde.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 02-05-02 12:50

Hej alle!

Jeg har d.d. (2.05.2002 kl. ca. 12:25) modtaget efterfølgende svar fra KANDU - tak for det!

Som KANDU skriver vil denne gruppe blive læst og fulgt nøje, så det er bare med at kommentere, stille forslag m.v.

Efterfølgende er ordret citeret.

Hej Bjarne

Det er godt at se, at der er så mange af vores brugere som vil være med til at gøre kandu.dk bedre. Vi takker for dit forslag, som nu er skrevet ind på vores liste over forslag.

Vi er i gang med en stor omlægning af kandu.dk, så inden sommerferien, skulle der meget gerne ligge en helt ny kandu.dk på nettet, hvor vi har ændret design, og splittet kandu op over flere servere så hastigheden bliver også meget bedre. Derudover er der taget højde for en masse af brugernes ønsker, og vi prøver så vidt som muligt at efterleve dem alle sammen.

Der er kommet rigtig mange gode forslag fra brugerne, som vi er i fuld sving med at udvikle, men ting tager tid, og vi håber du vil bære over med os indtil da.

Nu har vi lavet en ny gruppe ”kandu.dk”, som brugerne kan lægge forslag og mangler ind i. Denne gruppe læser vi løbende, og vil derved udtage de forslag som der er stor enighed om. Vi vil ikke selv deltage i debatterne, på grund af vores politik her hos kandu.dk, men indlæggende vil blive læst og modtaget med åbne arme.

Med venlig hilsen

Søren Jensen

(Servicemedarbejder)

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 03-05-02 19:59

Hej
Bjarne_H>>
Pænt af dig at videregive kandu`s svar til os andre,- Tak

Hvordan får man så en vis person til at begribe, at han skal lade være med sine udtalelser :http://www.kandu.dk/dk/spg/3582 at pågældende svar eller kommentar er total ubrugelig og lign ?????????
Vedkommende har desværre ikke endnu "haft tid" eller lyst til at bidrage med sine meninger i denne nye gruppe !!

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 04-05-02 02:12

Hej Parkenss m.fl!

Du har endnu en gang ret, det er ubegribeligt, at man ikke kan finde en bedre måde, at fortælle at man ikke er enig.

Jeg synes også det er helt utroligt hvad der kommer af nye tips for tiden, det er ligesom om nogen tror vi brugere her i Kandu ikke selv kan finde ud af noget.

Jeg håber bare, at dem der nu får muligheden for at vurdere tippene, prøver at give point med hensyn til almen viden og brug af edb.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : als

Dato : 04-05-02 09:17

Hej parkenns og Bjarne! I de første indlæg opfordrer i os til at komme med indlæg til Bjarnes
spørgsmål (ja, jeg ville have skrevet "råber højt" om at få os til at skrive.) Så kommer jeg
med en kommentar og så er der ingen af jer (da havde jeg næsten skrevet højtråbende igen)
der gider kommentere mit indlæg. Nå pyt med det.
Til din kommentar lige herover Bjarne: Ja man bør selvfølgelig altid svare med et ordentlig
sprog og ikke nedvurdere nogen, men jeg er jo ikke helt ung mere og har lært at der er nogen
som hedder suck, fuck osv. Det er vel blevet hverdagssprog ik' sandt? Jeg bruger det aldrig,
og på mit job ville jeg fyre de personer der ikke kan snakke ordentlig til mig.
Vedr. tips: Alle skal have lov til at indsende et tip de mener er godt, men jeg giver jer da ret
i at der er nogle værdiløse ind imellem. Jeg selv er kommet med tre tip som jeg mener er
virkelig relevante og gode (håber andre også synes det). Et tip om billig ferie i Spanien: 4 personer
i industriferien for 8.000 til 9.000 kr på Mallorca på hotel/m morgenmad. Et tip om en søgemaskine
der kan finde ældre sider. Se eks. hvordan jubii så ud for adskillige år siden. Et tip og at
sælge bil på nettet. Det er virkeligt godt og her kan tjenes penge. Jeg har dog nok svært ved
at overbevise om at det virkeligt er fakta og der kan spares penge på både bil og ferie.Her
er de:
http://www.kandu.dk/dk/tip/1220
http://www.kandu.dk/dk/tip/1180
http://www.kandu.dk/dk/tip/1129
Jeg er komplet ligeglad med om jeg får nogen points for de tips, men jeg mener de kan
bruges.
I må ha' en rigtig god weekend.
mvh
als

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 04-05-02 10:00

Hej als

Gode relevante tip du er kommet med.
Din mening omkring Pointtildelingen her på kandu, ja--det er vist hvad de fleste her i denne gruppe mener er rigtig,-samt håber på kandu vil følge op på.
Hvad angår error på pointtildeling af tip,--selvfølgelig skal kanu have besked hvis noget på siden ikke fungerer,--derfor er det jo alletiders at de netop har oprettet dette nye forum--beregnet til at gøre opmærksom på evt. fejl og mangler,-samt gode ideer.

God Weekend til dig også

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 04-05-02 11:37

Hej Als!

Tak for dine indlæg og gode tips. De nævnte tips, som du er kommet med, er da gode, og man skal selvfølgelig, kunne skrive et tips også uden at skulle bruge søgefunkuonen om de eventuelt har været brugt tidligere. Men at fye 5-10 tips af i løbet af en 10-20 minutter er ikke seriøst og er da kun for at tjene point.

Hvis jeg havde haft mulighed for at kommentere de enkelte tips, så havde de da heller ikke fået nogen kommentarer fra mig. Se også lige dette spørgsmål vedrørende tips
http://www.kandu.dk/dk/spg/3584

Til din kommentar, om ingen gider kommentere dit indlæg, så havde jeg læst og set det, så tak for indlægget, så må vi jo håbe, at også KANDU vil prøve at kigge på hvordan det bl.a. kører ved Eksperten.

Meningen med dette spørgsmål, er ikke at jeg eller andre behøver at kommentere hvert enkelt spørgsmål; men at alle kan give deres mening til kende, så KANDU får holdninger fra mange personer.

Så her er plads til mange flere meninger og kommentarer.

Også god weekend til Als og øvrige!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : als

Dato : 04-05-02 17:19

Jeg kan næsten ikke være mere enig med dig. Tips skal ikke afgives blot for at få points. Man skal virkelig have noget af værdi for andre, men som det også er sagt så kan det ind imellem være svært at afgøre. Et tip som jeg synes er dårligt kan en anden måske synes er godt. OK! Jeg synes ligesom dig Bjarne at der har været en del dårlige tips på det sidste. Lad os alle prøve på at højne standarden.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 04-05-02 20:40

til Bjarne H - Parkness - Briani o.s.v.
Jeg tilslutter mig helt og holdent jeres bemærkninger.
Vundet måned 1 - væk fra lodtrækning de næste 2 eller 3.
Væk med "formodet svar"
Der SKAL være mulighed for at kommentere tips. For nogle at de tips der er kommet i den sidste tid er decideret ubrugelige eller i bedste fald overflødige. Og det kommer fra en på 50 år der overhovedet ikke vidste hvad en PC'er var for under 3 år siden.
Points SKAL bibeholdes, da jeg synes det er en ekstra spore/sport der kan give mulighed for en lille anerkendelse (eller kald det hvad I vil). Uden pointsystemet kan vi vel lige så godt benytte nyhedsgrupperne.
Jeg har bare en lille anke: Hvad gør man med de points man har optjent i den periode man ikke kunne deltage i lodtrækning? skal de overføres til man igen kan deltage eller skal man helt nulstilles til man er "aktiv" igen?

mvh
Catbody

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 04-05-02 20:54

Ja så er jeg her igen.
I og med at det var Bjarne H der startede denne diskussion, burde det jo i bund og grund også være ham der fik pointene. Hvordan klarer vi det?? Der er gud ske tak og lov ingen der har afgivet er "formodet svar" som så automatisk efter et stykke tid risikerer at blive "accepteret" som svar. Igen en grund til at "formodet svar" bør smides helt væk.
Skal Bjarne H_
1) i første omgang acceptere en kommentar som svar og så bagefter modtage returpoints på et ja/nej spørgsmål.
2) lade det hele stå åbent til det måske efter lang tid bliver lukket.
3) eller noget helt andet??

Jeg har rigeligt med points at give af. Og I fortjener vel alle en del af pointene, så kom med et forslag.
mvh
Catbody

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 171 point
Dato : 05-05-02 01:24

Hej alle

catboy>> Jeg mener absolut No 2. Måske barsler KANDu med et helt nyt pointsystem, der giver (forhåbentlig) meget bredere muligheder indenfor dette område.
Helt enig,--Bjarne_H fortjener at få sine point retur
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>>Hvad gør man med de points man har optjent i den periode man ikke kunne deltage i lodtrækning? skal de overføres til man igen kan deltage eller skal man helt nulstilles til man er "aktiv" igen?>> Kan vedkommende der vinder ikke bare fortsætte som sædvanligt,--bare med det "men"- at hans/hendes brugernr. er udelukket i de efterfølgende 3 Mdr ??

50 År er jo ingen alder,--det er jo der der virkelig kommer gang i tingene

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 05-05-02 10:56

Hej alle!

Det med at få point retur, er mig ligemeget, men pænt af jer. Jeg har jo selv forhøjet point for at få lidt mere gang i kommentarerne.

M.h.t. point man optjener i den periode hvor man ikke kan deltage i lodtrækning. Ingen ændring, man kan bare ikke vinde månedens lodtrækning.

M.h.t. til point. Her er et tydeligt eksempel på, at det ville være dejligt, at kunne dele point ud til flere. Men I mangel på samme, har jeg besluttet, at Parkenss skal have dem (og jeg skal ikke have den retur) for hans mange gode kommentarer hvad I andre også er kommet med, men man skal jo vælge.

Jeg lukker spørgsmålet om lidt, idet jeg mener at KANDU har fået nogle virkelige gode kommentarer og forslag at arbejde videre med.

Mvh
Bjarne H

Godkendelse af svar
Fra : Bjarne_H

Dato : 05-05-02 11:03

Til alle - tak for kommentarerne!

Hvis nogen synes der mangler noget, er man meget velkommen til at oprette et nyt spørgsmål.

Mvh
Bjarne H