/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Hjælp til navn på en gammel tegnefilmsse~
Fra : Paddykelly
Vist : 3485 gange
20 point
Dato : 13-03-04 10:58

Jeg leder efter navnet på en gammel tegnefilmsserie. Den handlede om nogle skovnisser. Det eneste jeg kan huske er at i starten ser man den mandlige skovnisse ride på en ræv. Ræven dør på et tidspunkt i serien, og den endte vidst nok med at de to skovnisser blev til to træer. Er der nogen der kan hjælpe mig??? evt også til et sted hvor man kan købe serien...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-03-04 11:04

Et antikvariat er et godt sted at søge efter serien,
jeg går ud fra at den også findes i bladudgave.

Kommentar
Fra : Paddykelly

Dato : 13-03-04 11:06

Den kan være fra omkring 1994??? Jeg tror ikke at den findes i bladudgave...

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 13-03-04 12:34

Måske "SMØLFERNE"

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 13-03-04 13:03

Kan du huske hvor du har set den??
Jeg tænker på "Nis Puk" der blev vist på TvSyd engang midt i 90érne...

Kommentar
Fra : Paddykelly

Dato : 13-03-04 15:52

Jeg har søgt på det der "Nis puk" men har ikke kunne få noget frem der ligner det jeg så dengang. Det var sådan nogle små tegnefilmsnisser. Hmm, det er svært at huske mere, men det var en mand og en kone, og de havde vidst grønne huer på. Jeg kan desværre ikke huske mere end det men håber at der er nogen der kan hjælpe da jeg har ledt længe...:-/

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 13-03-04 16:36

Var der også nogle mus, eller var der kun den rev??

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 13-03-04 16:36

ræv - selvfølgelig!!!

Kommentar
Fra : esterlone

Dato : 14-03-04 18:21

jeg kan godt huske tegnefilmen men er ikke helt sikker på navnet tror nok det var noget med skovnisserne eller nisserne i skoven.
der blev også lavet en bog om dem der hed den store nissebog...tror jeg nok, jeg kan ikke finde noget med det.

Kommentar
Fra : dims

Dato : 14-03-04 20:36

Der blev lavet en serie der handlede om to skovnisser ved navn tiske og taske kan det være den

Hilsen Dims

Kommentar
Fra : dims

Dato : 14-03-04 20:37

Der blev lavet en serie der handlede om to skovnisser ved navn tiske og taske kan det være den

Hilsen Dims

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 14-03-04 21:59

jeg syndtes godt jeg kan huske lidt.. det her med nisserne der ridder på en ræv får mig til at tænke på noget dramatisk, de skal ligesom nå noget vigtigt, måske hente hjælp, så er der vist også noget med nogen onde trolde, eller måske en heks, som nisserne kæmper imod, med noget magi og lidt. herrenisserne har alle store skæg og grønne huer på. dyrene er nissernes venner i kampen mod de onde trolde. er jeg galt på den eller kan du kende noget af det jeg har skrevet ? m.v.h. sinius

Kommentar
Fra : Shibagirl

Dato : 24-04-04 20:36

Heii....

Jeg tror godt jeg ved hvad det er for en tengefilm du søger navnet på.
Var den ikke engang i julekalenderen "Trolderik".
Det var noget med at ræven hed svip, og nisse konen hed Lisa.
Men jeg er ikke sikker på at tegnefilmen hed noget.

Kommentar
Fra : peace135

Dato : 03-10-04 22:42

den hedder David de Kabouter
introen til den kan du se her for at være sikker på det er den
http://www.vandegrift.net/evert/retro.html

Kommentar
Fra : peace135

Dato : 03-10-04 22:48

http://www.imusic.dk/page/search?kind=movie&query=David+de+Kabouter&submit=S%F8g
her kan du købe den den men det skal siges at serien er lavet i holland

Accepteret svar
Fra : peace135

Modtaget 20 point
Dato : 03-10-04 22:50

eller på engelsk David The Gnome hvis den skal være i et sprog man kan forstå
kan findes hos www.amazon.com

Godkendelse af svar
Fra : Paddykelly

Dato : 05-10-04 08:02

Tak for svaret peace135. Det var det helt rigtige!!!