/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hvorfor er min pc blevet langsom
Fra : rednuf
Vist : 439 gange
100 point
Dato : 12-03-04 21:56

Min pc med xp home er pludselig blevet meget langsom. Antivirus finder intet forkert og det gør spyware progrem heller ikke. Der er masser af diskplads på 2 diske. Kan hukommelse størelse have noget med det at gøre. Er der mon noget man kan gøre/prøve.

Kommentar
Fra : hamish

Dato : 12-03-04 22:02

Har du prøvet at rydde op på disken (alle programmer - tilbehør - systemværktøjer - diskoprydning) og derefter diskdefragmentering (alle programmer - tilbehør - systemværktøjer - diskdefragmentering). Det er den simple mulighed. Jeg tror ikke umiddelbart, at det har noget med hukommelsen at gøre al den stund, at det er noget der pludselig er opstået (forudsat du ikke har foretaget ændringer i den forinden problemet opstod).

M.v.h.

Hamish

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 12-03-04 22:03

Der kommer desværre hele tiden nye vira og trojan horses, så selv om dine programmer ikke finder noget er der stor sandsynlighed for. at du alligevel har fået noget, specielt når det kommer pludseligt.

Hvis du har muligheder for at opgradere dine programmer online bør du nok gøre det nu, for at være helt up to date.

Mvh
ellebye

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-03-04 22:15

Ud over de glimrende råd du allerede har fået bør du nok lige tjekke køleren på din CPU. det er utroligt så meget støv der kan sætte sig der og ydelsen kan blive nedsat så meget ved ophedningen at computeren kan døje med at starte normalt. Barew for en sikkerheds skyld ;.)
Bjarne

Accepteret svar
Fra : ofa

Modtaget 110 point
Dato : 12-03-04 22:15

Først og fremmest,hvis det er pludseligt,gå ind på udbyderens hj side og se om der skulle være probl,dernæst anb www.spywarefri.dk de er så opdaterede som nogen kan være.Brug deres online scanninger

Kommentar
Fra : rednuf

Dato : 13-03-04 10:49

Hej allesammen
Problemet er løst. En "god" ven af mig installerede for et halvt år siden SmileyCentral på min pc. Jeg har ikke brugt Smiley før for et par dage siden da jeg ville se hvad det egentlig var. Til alle derude hold jer langt væk fra SmileyCentral, ved brug efterlader den en homepage/search-hijacker der får dit xp til gå næsten ned. SmileyCentral udbydes af Fun Web Products og tænk, det er de samme som også har den slemme MyWay eller MyWeb der begge er en hijacker. Tak for jeres interesse for problemet
Hej fra leska

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 13-03-04 12:57

Så skal spørgsmålet jo bare lukkes...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-03-04 13:08

Tja, så var det jo en form for trojan eller spy du havde fået ind på din pc.
Husk altid at være helt up to date med antivirusprogrammer og programmer der sporer hijacks, så vil du pc-mæssigt være "godt kørende".

God Weekend.
ellebye

Godkendelse af svar
Fra : rednuf

Dato : 13-03-04 17:12

Tak for svaret ofa.