/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
digital camera
Fra : olefabricius
Vist : 481 gange
20 point
Dato : 30-04-02 08:54

Hvad vil andre syntes et digital camera skal kunne mestre, for at være et brugbart
mellemklasse apparat? Er totalt på bar bund m/hensyn til viden om ydeevne.
Evt nogle forslag?? Tak

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 30 point
Dato : 30-04-02 09:22

Mindst 2,3 millioner pixel, så stor display så muligt. Køb et compact flash card på helst 128 Mb. I øjeblikket er HP model 318 på tilbud (udgår?), dog er displayet ikke for stort. Dette kamera ser jeg som et "best buy" hvis du kan finde det til Ca.Kr. 2200,00 . Hertil kommer så et compact flash card til Ca. 4-500,00 Kr. Det er godt nok, til alm. familiebrug, men ikke hvis du dyrke foto som hobby.

MVH
viskinge

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 01-05-02 07:55

Jeg har gode erfaringer med Canon Power Shot G1. Der er mange muligheder og den har rimelig god optik. Ixus er på 2 og G1 på 3 Mp og de kan også lave små videoclips med lyd på.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-05-02 16:35

"olefabricius" <olefabricius.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3iCC8.2618$ek6.85021@news010.worldonline.dk...
> Hvad vil andre syntes et digital camera skal kunne mestre, for at være
> et brugbart
> mellemklasse apparat? Er totalt på bar bund m/hensyn til viden om
> ydeevne.
> Evt nogle forslag?? Tak
>
> --
***************

Jeg har fundet ud af, at valg af printer
er mere afgørende for færdige papirbilleder
end opløsning af camera.

Idag, hvor de fleste bedre camera'er
har mindst 2.3 megapixel, så er der
ingen problemer med 10x15, 13x18 papirbilleder,
og hvor tit printer man fotos i A4 ?
Disse skal som oftest ses på en vis afstand,
og 2.3 eller 3.2 megapixels er ret ligegyldigt..

Men, køb et apparat i ca. 3000-4000 klassen,
så bør du være dækket ind på de fleste punkter.

MVH

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-05-02 17:05

"olefabricius" <olefabricius.news@kandu.dk> wrote in message
news:3iCC8.2618$ek6.85021@news010.worldonline.dk...
> Hvad vil andre syntes et digital camera skal kunne mestre, for at være
> et brugbart
> mellemklasse apparat? Er totalt på bar bund m/hensyn til viden om
> ydeevne.
> Evt nogle forslag?? Tak

Utroligt svært spørgsmål, hvad er mellemklasse ?

Umiddelbart vil jeg mene at minimum er 2 Mega pixel og 2.5x Zoom.
Det er rigeligt med opløsning til billeder som skal bruges på web, og man
kan også få lavet acceptable papirbilleder i almindelig ferie-billede
størrelse (10x15).

Et forslag kunne være Canon A20 eller A40.

Har du brug for at kunne printe i større format i god kvalitet ?
Har du brug for at kunne gå meget tæt på (macro) ?
Har du behov for en lang zoom ?
Fuld manuel indstilling ?
Extern blitz ?
osv.
osv....

Prøb evt. denne 'Buying guide' :
http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp

Her er priser, så kan du ret hurtigt se hvad man kan få for pengene...
www.edbpriser.dk

Og her er nogle reviews :
http://www.dpreview.com/
http://www.imaging-resource.com/
http://www.megapixel.net/html/issueindex.html

mvh/JS