/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Tur i bilen
Fra : snusi
Vist : 1081 gange
150 point
Dato : 12-03-04 14:32

Hej.

Jeg har en cairnterrier, som de fleste ved, er den race ikke ret stor. Når vi kører i bilen, vil min hund ikke gerne blive siddende ned på bagsædet, fordi den ikke kan se noget derfra. Hunden står op ved døren, så den kan se ud af vinduet.
Er der nogen der har samme problem og evt. fundet en idè til hvad der kan gøres?

Snusi

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 12-03-04 14:37
Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 12-03-04 14:39

Hej Snusi.

Vi bruger sikkerhedsseler til vores 2 hunde. De kan købes i de fleste dyrehandlere og kobles nemt til den alm. sikkerhedssele. På den måde undgår du også at hunden eller du selv kommer til skade hvis du må lave en hård opbremsning e.l.

MVH
ksgp

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-03-04 14:42

Hunden skal da op og kigge, de fleste hunde nyder jo sådan en tur, kan i ikke arrangere et eller andet, med en kasse eller pude måske begge dele? En barnestol måske? Der kommer nok flere og måske bedre ideer.
mvh. Valde.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-03-04 15:12

Hvad med at lave en lille kasse med en pude/hynde i bunden og ben der støtter henholdsvis på bagsæde og bunden imellem sæderne. Sikkerhedsselen kan måske endda anvendes til fastspænding. Måske gitter eller tremmer så den ikke lige hopper rundt. En specialdesignet hundestol Behøver jo ikke at blive særlig kompliceret, men det er i hvert fald vigtigt at hunden er glad og sikker når den er ude at køre.
Bjarne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-03-04 15:26

Her er et tilbud på sikkerhedssele til hund. Tilbuddet gælder kun denne måned.
http://www.zoozity.dk/templates/product.asp?product=5701883007005

mvh ans

Accepteret svar
Fra : lunadc

Modtaget 150 point
Dato : 12-03-04 16:03

En sele pude som man bruger til børn er fin til Hunde, så kan hunden få sin sikkerhedssele på og kan samtidig se ud.
Bodil

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-03-04 16:29

Er den hund så lille, som min kammerat tror? Han påstår hårdnakket, og det her er ikke et forsøg på at være morsom!
Han hævder, at han har set en sådan lille hund sidde i en sok, der var gjort fast til ryglænet!! Tager han gas på mig, eller er det en mulighed?
mvh. Valde.

Kommentar
Fra : KennelKipler

Dato : 12-03-04 20:04

Hej Valde,

Nu kan man jo få sokker i mange størrelser, og cairnterriers er også forskellige i størrelse indtil de er blevet voksne;))

Men en voksen Cairn er nok lidt stor at have siddende i en sok...

MVH Marie.

www.kiplers.dk

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 12-03-04 20:43

Tak for svaret lunadc.

Det er en god idè med en selepude, det prøver vi. Det bliver spændende at se om hunden vil sidde på puden

Snusi