/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Netværksopsætning
Fra : Nubbi
Vist : 217 gange
20 point
Dato : 12-03-04 12:47

Er der nogen som kan rækkefølgen på ledningerne i et netværkskabel, jeg har tang og stik men mangler rækkefølgen.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-03-04 12:55

1. orange -hvid
2. orange
3. grøn-hvid
4. blå
5. blå-hvid
6. grøn
7. brun- hvid
8. brun

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-03-04 13:02

og skal du krydse laver du dette i den anden ende:
1. hvid/grøn
2. grøn
3. hvid/orange
4. blå
5. hvid/blå
6. orange
7. hvid/brun
8. brun

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 12-03-04 14:18

Hvis det evt. ku' hjælpe med visuelt syn...

http://home.cable4u.nl/~freli-f0/utpkabel.htm

/Cooper

Kommentar
Fra : stj

Dato : 12-03-04 17:25
Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-03-04 21:49

Jeg skrev til en anden som havde problemer med kablerne. Se http://www.kandu.dk/dk/spg/31883

Citat:
Du skal være sikker på at det er de rigtige trådpar som du har sat sammen. Kablet består af 4 trådpar, der er snoet med forskellig antal snoninger pr. meter.
Hvis du har byttet om så der hvor du skulle bruge et trådpar til data, istedet har signalet løbende i en leder i hver sit trådpar, så vil signalet ikke kunne bruges i kabler der er meget mere end 1 meter langt.
Du skal huske på, at det er et signal med en høj hastighed, a'la radiosignal. Grunden til at man sender signalet i et snoet trådpar er: Det snoet trådpar virker i retning af et skærmet kabel. Hvis trådparret ikke var snoet, så ville trådene virke som antenner, og signalet ville løsrive sig fra kablet p.g.a. signalets høje hastighed.
Grunden til at de 4 trådpar har forskellig antal snoninger, er at de ikke skal smitte af på hinanden, når de ligger lige op ad hinanden.

1. stik 2. stik
1 orange-hvid orange-hvid (trådpar 1)
2 orange orange (trådpar 1)
3 grøn-hvid grøn-hvid (trådpar 2)
4 blå blå (trådpar 3)
5 blå-hvid blå-hvid (trådpar 3)
6 grøn grøn (trådpar 2)
7 brun-hvid brun-hvid (trådpar 4)
8 brun brun (trådpar 4)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-04-04 22:18

Nubbi - hvor er du?

Fik du løst problemet???

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-07-04 10:13

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-09-04 10:53

NUBBI vil så gerne spare sine 20 point ved at score et billigt svar og ellers glimre ved sit fravær!

Hvis du fortsætter med ikke at lukke dine spørgsmål, når du har fundet løsningen, så vil det virke på os andre som useriøst, og du må derfor ikke forvente at man gider hjælpe dig en anden gang.

Der er i forvejen ALT FOR MANGE ÅBNE / DØDE SPØRGSMÅL her på KANDU.

Ryd op efter dig, din mor er her jo ikke!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-09-04 11:03

Amen! (måtte det ske)

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-11-04 16:01

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-10-05 23:40

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?