/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad er forskellen på tip 1328 og 1324 ?
Fra : zonker
Vist : 468 gange
82 point
Dato : 29-04-02 22:27

Jeg har siddet og undret mig en del over Bjarne H's tip og mangel på samme ??

Jeg fandt et godt program, som jeg syntes jeg ville dele med andre :

http://www.kandu.dk/dk/tip/1324

Om et program som kan kontrollere hvilke programmer, som starter automatisk når windows starter. Jeg lagde det derfor ind som et tip..

Derefter fik Bjarne H. den ide at han ville dele et andet tip med os andre :

http://www.kandu.dk/dk/tip/1328

Her fortæller han at citat :

"I tip vedrørende "Kontroller hvad der starter op automatisk" af 29.04.2002 blev der anbefalet følgende link:

http://tucows.inet.tele.dk/system/preview/195893.html

Jeg har prøvet ovennævnte program og kan ikke se at det er bedre end efterfølgende. Og så koster det ovenikøbet penge - så det tidlige tip er kun for dem der har penge nok!"

Og så anbefaler han :

"Nej prøv i stedet Ad-Aware 5.71 som er freeware.
Her et linket til Ad-Aware 5.71 der mindst kan det samme og så endda gratis:

http://www.lsfileserv.com/index.html"

Nu er det så jeg spørger mig selv.... det er 2 vidt forskellige programmer, det ene det jeg selv skriver tips om, kan få et program til at starte op automatisk eller det modsatte.

Hvad i alverden har et tip om spyware og ad-aware, at gøre med det første ?? Spørgsmålet er nu om der er nogen herinde der kan give mig forklaringen på dette ?? Hvis nej, så ville jeg for det andet vide, hvorfor man farer sådan op ??
Hvis ja....så burde man omtale et produkt, som indeholder ALT, som jeg anbefaler og det sidste.... for at gå imod et produkt ved at skrive om et andet som intet har med det første at gøre er da helt hen i hampen...................

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 30-04-02 06:13

Kære Bjarne til dig og andre som åbenbart ikke kan læse dansk !!!!!!!!!

For din skyld skærer jeg det ned til nogle simple spørgsmål, som ikke kan misforstås,
det var dem jeg bad om et svar på :

1) Hvad i alverden har et tip om spyware og ad-aware, at gøre med det første ??
2) Når man skriver et tip hvorfor anmelder man så et produkt, som kan en ting og
ikke det man påstår, kun halvdelen. Hvorfor sviner man så andres tip til ?

Alt din anden udgydelse, som din personfiksering af at folk ikka kan læse eller finde
ud af at oversætte og hvad du ellers kan finde på er simpelthen under lavmålet.
Og fordi du er fornærmet over, nok snarere misundelig, ja det er det rigtige ord, så
burde du være glad for at nogle mennesker gider bruge deres tid på at berige dig.

Jeg og andre selvtænkende individer, kigger nogle gange på top 50, jeg ved ikke om
du kender den ?? Men den fortæller hvormange spørgsmål og tips de har og besvaret.

Jeg selv, Ishoey, briani, als og Parkenns med flere gør en nyttig indsats her, som du
burde være glad for.

Men du mener åbenbart, at en indsats som jeg og andre lægger for dagen er uden
betydning, for du kan klare det hele selv.

Tja når jeg på en måned høster ca. 5000 point så taler det vist helt for sig selv....,
det siger en ting, hvad enten du mener det eller noget andet, at folk er glade for
mine tips og svar.......for elller havde jeg ikke fået 5000 point, det er simpel logik,
som alle kan forholde sig til.

Så kære Bjarne læg krudt og kanel ned i tønden og behold det der, det andet nytter
intet..........du spilder derimod min og andres værdifulde tid........
Jeg gider ikke bruge mere tid på dig, dette er mine sidste ord, resten du måtte komme
med af udgydelser får lov at stå ukommenteret hen....

Til alle jer andre, tak for et nyttigt og godt forum, jeg vil selvfølgelig forsøge at
besvare jeres spørgsmål så godt det nu kan lade sig gøre. Det er trods alt det det er
til.

Og parkenss, hvis du læser disse ord, så opfattede jeg godt det du skrev tidligere om
andre har gjort det er en helt anden snak, dette vil jeg lade stå ukommenteret hen..
Briani, hvis du læser dette savner vi dine visdomsord herinde *S*.

Kommentar
Fra : als

Dato : 30-04-02 14:42

Nå ja og så er der da lige kommet denne her:
tidligere fra Linda
http://www.kandu.dk/dk/tip/1208
og idag fra Bjarne
http://www.kandu.dk/dk/tip/1335
Jeg tror jeg tager til optikeren for jeg ser dobbelt.
Ha' en fortsat god dag!

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 30-04-02 15:05

Hej AlS m.fl.!

Ja de tip de ligner meget hinannden; men med alle de tip der p.t. bliver givet er det lidt svært at holde rede på.

Forskellen består nok bare i, at jeg henviser til et link mere vedrørende brugen samt at der netop i de seneste dage er lagt flere hæfter ud til gratis download.

God fornøjelse hos optikeren - jeg kunne også bruge en tid!

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 30-04-02 15:15

Hej igen Zonker!

AdAware er også et spywareprogram, det er da rigtigt at man ikke i AdAware kan angive hvilke programmer der skal starte op - beklager - jeg kan åbenbart også fejle!

Men denne funktion er jo indbygget i Windows og dermed gratis.

Så er vi jo begge lidt forkert på den!

Men sikken du dog fører dig frem, jeg synes man mangler en funktion her i kandu!

Det kunne jo være dejligt at vi begge kunne sætte nogen på ignorer-liste!

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 82 point
Dato : 30-04-02 15:20

Jeg tilslutter mig helt og holdent Bjarne_H's kommentarer, bl.a. ud fra den overbevisning at man først bør kende til de muligheder ens nuværende system/program kan give en. (Hjælpe-funktionen er nu en god ting). Derefter kan man, hvis man ikke er tilfreds med funktionen/brugerfladen/-venligheden eftersøge andre programmer, som zonker jo netop har gjort, for at teste dem og så videregive ens erfaringer til andre "utilfredse" "())" brugere. Men igen, hvis funktionen findes i "standard-programmet" er det en god at omlyse om det og derefter fortælle om alternativet. (og det gælder også for mig selv, så det er ikke nogen form for skæld-ud til nogen, blot en venlig self-reminder)
hilsen
Catbody

Godkendelse af svar
Fra : zonker

Dato : 03-05-02 11:03

Tak for svaret catbody.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 03-05-02 11:55

til zonker

selv tak, og næste gang vi kommer ind i en lignende diskussion, er det jo godt, at der er oprettet den nye gruppe "om kandu", hvor slige ting bør fremkomme i fremtiden.

God weekend til alle, og la os håbe på nogle strålende dage (men det bliver det jo nok - enten som sol - eller regnstråler)

Catbody