/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Mancoo der fælder
Fra : Frk_Laura
Vist : 478 gange
50 point
Dato : 12-03-04 10:29

Hej jeg har en hun kat på 4 år, og den fælder helt vildt.
Det er ikke de almindelige hår, det er mere dun agtigt, og når jeg reder den med en kam, så flyver alle hårene rundt i stuen, det er snart ved at blive udholdligt. Kan det være foderet? jeg foder med Royal Canin Mancoon, eller er der nogen der har en idee til hvilken børste/kam eller desligende jeg kan bruge, for at få bund i pelsen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-04 10:43

Du skal bruge en strigle som man også bruger til at strigle heste med
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-04 10:46

http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm/cms/id=279/sprog=1/item=yes/
Dyr har jo naturlige fældeperioder men hvis ikke det er det der er galt er der en mulighed her

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-04 10:47

Og så får jeg lige at vide i min øresnegl at man kan få en mindre kattestrigle som minder om en karter til at karte garn med
Mvh sune

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 60 point
Dato : 12-03-04 10:52
Kommentar
Fra : Mone

Dato : 12-03-04 12:35

Hej Frk_Laura

Jeg har 2 katte, som havde de på samme måde, og ja, det
er "næsten" u-udholdeligt. Jeg prøvede at skifte foder, og
der gik ikke ret lang tid, før jeg opdagede, at de jo "faktisk"
slet ikke fældede på samme måde mere. Du ved, når problemet
ikke er der længere, så lægger man slet ikke mærke til det

De foder jeg bruger nu, køber jeg herinde på nettet, så du
kan jo overveje om det evt. var noget for dig, du få lige
et link til siden. http://www.olivers.dk/

Med venlig hilsen
Mone

.

Kommentar
Fra : Frk_Laura

Dato : 12-03-04 13:01

Hej Mona
Tak for dit svar, men jeg har prøvet Olivers, og min kat fik meget dårlig mave, og mat pels, jeg var faktisk meget skuffet over foderet, da så mange omtaler det som et godt foder.

Er der nogen der har noget erfaring med Royal canin eller Nutro??

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 12-03-04 13:14

Ja, det er mærkeligt, men der er jo selvfølgelig også
forskel på dyr, og det den ene kan tåle, er jo ikke
sikkert er godt for den anden.

Jeg håber du finder den løsning på dit problem.

Mvh
og god weekend
Mone

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 12-03-04 13:14

Ja, det er mærkeligt, men der er jo selvfølgelig også
forskel på dyr, og det den ene kan tåle, er jo ikke
sikkert er godt for den anden.

Jeg håber du finder den løsning på dit problem.

Mvh
og god weekend
Mone

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 12-03-04 13:16

Hovsa
det var ikke meningen.

Godkendelse af svar
Fra : Frk_Laura

Dato : 15-03-04 19:28

Tak
for begge dine svar, det var et godt råd med børsten, det virker bare

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 20:10

Det bare helt fint Takker og bukker
Mvh Sune

Kommentar
Fra : p306

Dato : 18-03-05 00:27

Du spørger om der nogen som har erfaring med Royal Canin MCO-foder og det har Jeg.
Jeg har to MCO katte og den ene kunne ikke tåle det, hun fik mat pels og blev faktisk noget "slap" generelt.
Jeg skiftede Royal Canin foderet ud med Hills og har ikke haft problemer siden.
Royal Canin indeholder et par skrappe konserveringsmidler (dem med E-numre) Hills indeholder kun naturlige antioxidanter. Hvis du vil have yderligere oplysninger må du gerne skrive til mig.