/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Bedst brug af markedsføringskroner -tele~
Fra : Leo.pedersen
Vist : 692 gange
100 point
Dato : 12-03-04 08:38

Jeg er nystartet med en virksomhed som udfører
bogføring
moms-, løn- og årsregnskab
og selvangivelser m.m.
for mindre virksomheder.
www.erhvervsbogforing.dk

Jeg er meget interesseret i at få flere kunder, men vil selvfølgelig ikke smide mine penge ud et sted, hvor det ikke giver noget resultat.

Som nystartet, så er det selvfølgelig afgørende at finde nogle kunder. Har p.t. kun fundet kunder som dækker 20% af min tid. Vil helst bruge lidt lokal markedsføring og så mund til mund metoden, men må indrømme at det går langsomt, idet de fleste virksomheder allerede har en løsning. Dvs. jeg leder efter virksomheder der
- selv udfører opgaverne, men mangler tiden eller lysten til det
- er utilfredse med deres nuværende løsning
- virksomheder som vokser og således ikke har længere har tid til selv at udføre opgaverne

Bruger p.t. lokal avisannoncer, men det koster og giver kun ringe effekt, idet jeg jo ikke er kendt i forvejen. Dvs. dem som ser annoncen, de kan godt nævne mig for andre, men de kender mig jo heller ikke. Det gælder for mig om, dels at blive kendt og dels om at komme til at tale med mulige kunder, så de kan se mig og dermed selv danne sig et indtryk af, om vi ”passer sammen” og kan samarbejde.

Nu er jeg på 2. hånd blevet opfordret til at bruge et Telefon marketing firma, som hedder TELE-MART (www.tele-mark.dk).

Er der nogle her som har nogen erfaring med dette firma, eller nogle andre telefon marketing firmaer.

TELE-MARK tilbyder mange løsninger, det jeg har talt med dem om, er følgende:

De aftaler med mig, hvad jeg søger af kunder. De udarbejder en "telefonbog" ud fra de oplysninger jeg giver om ønsket kundegruppe. Jeg får "telefonbogen" til godkendelse, hvorefter TELE-MARK ringer rundt og får aftaler med 10 kundeemner, som jeg så får oplyst. Så skal jeg sende en "mødebekræftelse" ud fra de data jeg får fra TELE-MARK, og så blot møde op ved kunden, derfra er det op til mig, at få kunden.

Startpakken koster kr. 7.500 excl. moms.

Efterfølgende kan de tilbyde at ringe rundt i de uger som jeg beder om, og få aftaler med fra 3 til 10 pr. uge. Det koster imellem 250 og 450 pr. møde, alt efter de erfaringer de får om, hvor svært det er at få aftaler med mine kundeemner.

Er ovenstående fornuftige priser?

Jeg er meget interesseret i kommentarer til ovenstående, samt gode råd om markedsføring af nye mindre virksomheder.

Målet er at jeg ikke bruger for mange/for få markedsføringskroner.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 12-03-04 08:59

Min tidligere arbejdspleds (med ca. 550 medarbejdere) arbejde jeg som sælger. Mit firma brugte telemarkedting - skaffede emner, men efter allerede et par måneder, var kvaliteten af de emner de skaffede uanvendelige - max 3 til 4 ud af ti var seriøse emner. Jeg har derfor ikke specielt gode erfaringer med telemarkedtingselskab. Før hen, hvor vi selv forestod at kontakte kunder havde vi en "fangst" på 8 ud af ti, men en sælger er for dyr til dette arbejde, hvorfor man overlod det til andre, der ikke ved ret meget om, hvad det er de skal "sælge", nemlig en seriøs aftale/emne.
Da jeg startede som selvstændig, fik jeg MANGE henvendelser fra andre firmaer. 8 ud af ti var fra revisorer - de fandt mig gennem registrering hos Tol/skat, hvor man kan søge på virksomhederes kode/branche. så det kunne du måske også prøve. Det er billigere at sende et brev.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-03-04 09:13

En god dynamisk hjemmeside er også en god ting.

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 110 point
Dato : 12-03-04 09:40

Hvad skulle forhindre dig i selv at finde emnerne og ringe til dem??

Jeg har ikke konkret kendskab til det firma du kender, men har tidligere haft meget blandede oplevelser med telemarketing bureauer, det er ofte meget pågående konsulenter de har siddende, med det resultat at de virksomheder de ringer til ofte siger ja til et møde bare for at få fred, det betyder at kvaliteten af de møder du får leveret fra dem kan være yderst svingende.

Jeg mener i øvrigt også at der er større troværdighed i at du selv ringer op.

Jeg kan anbefale dig at melde dig ind i HK/Freelancer (www.freelancer.dk)

Og så kan jeg give dig en smule hjælp.

Jeg har afviklet kurser med titlen "Kunsten at skabe kunder" et kursus der henvender sig til dig og andre som dig.

Og i dag er jeg i godt humør, så hvis du kigger forbi min side (www.betterperformance.dk) og smider en mail, så vil jeg da gerne sende dig materialet fra dette kursus.

Det er en samling redskaber til at styre sin kommunikation, samt en "fuldt færdig" telemarketing strategi, så du er rustet til SELV at udføre opgaverne

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 12-03-04 11:04

> Leo.pedersen
Jeg har selv været ansat i et tele-markering-firma .. UHA .. UHA
Efter 2,5 måned var det fyresedlen, og det gjaldt faktisk også mange andre. Der var tale om en rigtig "svingdørs teknik". Efter 3 måneders "prøvetid" skal man jo have en "rigtig" ansættelse.
Denne oplevelse blev første og sidste "møde" med denne branche !! Der er rigtig mange tele-marketing-firmaer i mit lokalområde, og mine tidligere kolleger havde alle (næsten) været ansat i flere af de andre.
Historien var den samme: Pres-salg, du SKAL have aftalen i hus, og andre useriøse "værktøjer" .. og manglende lønudbetaling.

Med de priser du fortæller, kan regningen meget hurtigt komme op på 15.000, og en pressalgs konsulent, kan hurtigt overbevise dig om, at penge er en god investering, og at du uden betænkeligheder skal bruge endnu 15.000.

Jeg føler, at dit spørgsmål egentlig også giver en del af svaret. Du har fat i den "lange ende", og skal blot have "modet" til at kontakte de firmaer du selv har segmenteret. Jeg giver "alka" helt ret: Er du selv sælgeren, er hit-raten 8/10.

Dette er IKKE en generel fordømmelse af tele-marketing-branchen, men blot lidt "insider viden"

> Better_Performance
Flot tilbud du giver. Jeg kigger også lige på din hjemmeside og smider en mail, så kan du jo selv bestemme om jeg også må få en kopi af materialet.

/PG

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 12-03-04 12:10

prøv www.qxl.dk og se om det er noget for dig...

Godkendelse af svar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 17-03-04 15:50

Tak for svaret Better_Performance.

Hej

Tak for svaret, og det tilsendte materiale.

Hilsen

Leo

Kommentar
Fra : jacobpe