/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
Telefon markedsføringsfirmaer - godt ell~
Fra : Leo.pedersen
Vist : 966 gange
100 point
Dato : 12-03-04 08:15

Jeg er nystartet med en virksomhed som udfører
bogføring
moms-, løn- og årsregnskab
og selvangivelser m.m.
for mindre virksomheder.
www.erhvervsbogforing.dk

Som nystartet, så er det selvfølgende afgørende at finde nogle kunder. Har p.t. kun fundet kunder som dækker 20% af min tid. Vil helst bruge lidt lokal markedsføring og så mund til mund metoden, men må indrømme at det går langsomt, idet de fleste virksomheder allerede har en løsning. Dvs. jeg leder efter virksomheder der
- selv udfører opgaverne, men mangler tiden eller lysten til det
- er utilfredse med deres nuværende løsning
- virksomheder som vokser og således ikke har længere har tid til selv at udføre opgaverne

Bruger p.t. lokal avisannoncer, men det koster og giver kun ringe effekt, idet jeg jo ikke er kendt i forvejen. Dvs. dem som ser annoncen, de kan godt nævne mig for andre, men de kender mig jo heller ikke. Det gælder for mig om, dels at blive kendt og dels om at komme til at tale med mulige kunder, så de kan se mig og dermed selv danne sig et indtryk af, om vi ”passer sammen” og kan samarbejde.

Nu er jeg på 2. hånd blevet opfordret til at bruge et Telefon marketing firma, som hedder TELE-MART (www.tele-mark.dk).

Er der nogle her som har nogen erfaring med dette firma, eller nogle andre telefon marketing firmaer.

TELE-MARK tilbyder mange løsninger, det jeg har talt med dem om, er følgende:

De aftaler med mig, hvad jeg søger af kunder. De udarbejder en "telefonbog" ud fra de oplysninger jeg giver om ønsket kundegruppe. Jeg får "telefonbogen" til godkendelse, hvorefter TELE-MARK ringer rundt og får aftaler med 10 kundeemner, som jeg så får oplyst. Så skal jeg sende en "mødebekræftelse" ud fra de data jeg får fra TELE-MARK, og så blot møde op ved kunden, derfra er det op til mig, at få kunden.

Startpakken koster kr. 7.500 excl. moms.

Efterfølgende kan de tilbyde at ringe rundt i de uger som jeg beder om, og få aftaler med fra 3 til 10 pr. uge. Det koster imellem 250 og 450 pr. møde, alt efter de erfaringer de får om, hvor svært det er at få aftaler med mine kundeemner.

Er ovenstående fornuftige priser?

Jeg er meget interesseret i at få flere kunder, men vil selvfølgelig ikke smide mine penge ud et sted, hvor det ikke giver noget resultat.

Jeg er meget interesseret i kommentarer til ovenstående, samt gode råd om markedsføring af nye mindre virksomheder.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-03-04 08:18

Umiddelbart vil jeg sige, det får du ikke noget særligt ud af. Vi har forsøgspris købt noget der ligner, bare til under halv pris . Det er stort set værdiløst. Jeg har mødt og talt med TELE-MARK. Han er meget overbevisende i hans salgstale, jeg tror bare ikke på det. Muligvis kan du få noget ud af det. Det må komme an på en prøve.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 12-03-04 08:30

Jeg tror heller ikke du får noget ud af dette. Vi bliver stadig opringt av forskellige firmaer, som forsøger og selge noget som ikke har nogen relevans for mit firma. Prisene som opgives fra TELE-MARK virker også høje. Har du snakket med CVU, de kan måske give dig nogle forslag?

Accepteret svar
Fra : jesper6

Modtaget 110 point
Dato : 12-03-04 08:42

Jeg tror der er mange delte meninger om Telemarketingvirksomheder. Hvis jeg skal give dig et rigtig godt råd ville det være som følger: 1) find en telemarketingvirksomhed som virker seriøs (altså en salgsperson som sælger på en måde som passer til din personlighed)(ville feks ikke benytte en "kanonsælger" til dit produkt) - 2) lav en testperiode på 10-15 møder, hvor du kun betaler for de møder du får og som lever op til den standard i har defineret skriftligt. 3) lav aldrig en aftale hvor du betaler et fast beløb for opkald eller betaler for alle møder (det er jo ikke svært at lave møder - men derimod svært at få GODE møder) - til sidst vil jeg nok forslå dig at du inden der bliver ringet op, laver en mailkampagne til de udvalgte kunder. På den måde virker du mere seriøs samt du giver din målgruppe en mulighed for ikka at kunne afvise dig ved at sige at du bare skal sende noget først.

Mine egne erfaringer er: Har selv arbejdet som telemarketingmedarbejder i mange år for en af DKs større virksomheder, booker i dag mine egne møder, på trods af at de fleste i mit type job har mulighed for at benytte telemarketingvirksomheder til det. Jeg syntes bare at det virker mere seriøst. Jge vil meget gerne fortælle dig mere, men det er også en smule svært over en mail. Bla kan jeg måske give dig nogle fif til hvordan du udvælger emner udfra økonomiske kriterier ect.

Du kan evt sende en mail på: jea1@mail.dk

Så kan vi istedet ringes ved og så derefter finde ud af om du kan bruge nogle af din ting jeg selv bruger i mit daglige arbejde.

PS: skal lige sige at det jo ikke er noget jeg skal sælge eller at jeg heller ikke sælger telemarketingydelser. Udelukkende en gratis service

Jesper

Godkendelse af svar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 17-03-04 15:52

Tak for svaret jesper6.

Hej

Tak for alle indlæggene, har besluttet at købe oplysningerne ved www.kob.dk og så selv kontakte mulige kunder.

Hilsen

Leo