/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
BIRGITTA hundetandpasta
Fra : skingur
Vist : 2584 gange
1 point
Dato : 11-03-04 23:14

jeg er blevet kontaktet af Henrik Biskjær fra Rabatten ang. tippet om hundetandpasta! Han vil gerne vide mere, også hvor man køber tandkridtet!! uddyber du? Så er du en skat. Du kan få hans nummer hvis du hellere selv vil kontakte ham!

mvh Christina

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 12-03-04 07:49
Kommentar
Fra : Frk_Laura

Dato : 12-03-04 10:13

Hunde tandpasta og special tandbørster kan du også købe på www.loppetjansen.dk

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 12-03-04 10:17

Men det er ikke det det handler om!!! Det handler om hjemmelavet hundetandpasta, så man ikke skal betale en trekvart million for et eller andet dyrt produkt med kunstig leversmag, proppet i en fancy indpakning!!!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-03-04 10:26

skingur

Her er tippet, som du skrev for Birgitta http://www.kandu.dk/dk/tip/5088

Tandkridt købes i Matas

mvh ans

Kommentar
Fra : Frk_Laura

Dato : 12-03-04 13:06

Undskyld der var jeg for hurtig og misforstod desværre spørgsmålet..JEg så blot at der var andre der havde linket til en butik, som sælger tandpasta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-03-04 13:49

HiHiHi, jeg behøver sletikke at blande mig...

Tandkridt er et hvidt pulver, der købes i Matas. -Det hedder også "Renset Kridt" eller "Kemisk Rent Kridt". Og da min lille vovse er et lille luxus-dyr, så tilsætter jeg naturligvis smag: -nemlig en lillebitte smule Wolles WoW..... Det er bestemt ikke nødvendigt, ---men hun elsker det, og så er det jo sundt!

Jeg gør selv det, at jeg kommer en lille smule vand i et æggebæger. Så drysser jeg pulveret oveni og rører rundt med enden af en teske til det har konsistens lidt tykkere end ymer. Så kommer der en knivspids WoW i, -og så er den klar til brug. En almindelig juniortandbørste er god nok. -Jeg kommer en klat på børsten med enden af teskeen, børster den ene side, -kommer en ny klat på og børster den anden side. Bagefter får Silke lov til at slikke teskeen, for hun elsker smagen af WoW. -Næste gang kommer jeg bare vand oveni den indtørrede kridt i æggebægret, -så der er ikke noget, der går til spilde.

næNæ, jeg er ikke selv interesseret i at kontakte den gode Henrik Biskjær... Tag du dig bare af det. Jeg er ikke så god med telefoner på grund af min hjerneskade. --Men det kunne da være skægt om tippet også kom i fjernsynet.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 14-04-04 16:00

Hvorfor vil du overhovedet bruge tandpasta til din hund??
Min hund får rå kødben hver dag samt tørfoder m. madrester, - hans favoritben er lammeben. Det er en skrøne at hunde ikke må få ben, det er kun kogte og stegte ben, de ikke kan tåle, og der er masser af supergode nærringsstoffer i knogler og brusk og kød. Da jeg sidst var hos dyrlægen sagde hun, at hun aldrig havde set så sunde og perfekte tænder (min hund er 6 år), og jeg forklarede, at jeg altid giver ham rå ben. Hun sagde, at der ikke var antydningen af tandsten eller andet i hundens tænder.
Bare et godt råd.....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-04-04 17:38

Hej, axelise.
Ikke alle hunde spiser ben. Nogle KAN ikke, andre VIL ikke gnave.
Min Silke har fået tilbudt alverdens ben, okse, kalv, kogt og råt, griseører, oksehud og meget mere. Måske skyldes det, at hun har en dobbelt tandfejl. Måske skyldes det, at hun er ret fintspisende.

Dui har ret i, at nogle hunde kan holde deres tænder rene ved at gnave i forskelligt, men problemet er jo, at man kan ikke vide før hunden er 2-3-4-5-6-7-8 år eller ældre, om den kan blive ved at gnave ben hele livet. -Og det er altså svært at lære en voksen hund at få børstet tænder. Silke nyder det, for hun har fået børstet tænder siden jeg fik hende.

Og jeg ser så tit gamle hunde, som har nogle rigtig grimme tænder, og jeg synes, det er så synd, at folk nærmest viger tilbage fra dem og skubber dem væk fordi deres mund er så ulækker. Det skal i hvert fald ikke ske for min hund.

Mit motto: Hunde er forskellige.