/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
konvertere film i nero
Fra : grausen
Vist : 337 gange
250 point
Dato : 11-03-04 16:47

Hejsa
Jeg har hørt/læst flere steder at man kan konvertere film i nero, er der nogen herinde der kan komme med en trin for trin vejledning eller kan henvise til et sted på nettet, hvor der er en DANSK vejledning til hvordan man gør, for jeg kan bare ikke få det til at virke.......

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-03-04 16:57

Hvad skal du konverterer til og fra ???
Mvh Sune

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 11-03-04 17:29

fra f.eks avi/mpg til dvd og jeg har nero version 6

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 11-03-04 17:35

Først skal du sikre dig at du har den seneste nye version af Nero.Du kan se vers nr i Nero menuen "help"about
Der kommer hele tiden opdateringer,hentes gratis.Tjek Neros hj side www.nero.com/en/nero-up.php
Så henter du den danske sprogpakke www.nero.com/en/sp_file_main.php vælg danish
Når den er nede klikker du åben,sprogfilerne installeres!Næste gang du åbner Nero er menuer og dialogboxe på dansk

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 11-03-04 17:52

hej ofa
ja, den er jeg med på, men jeg kan stadig ikke få nero til at konvertere, jeg må gøre noget forkert

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 11-03-04 17:58

Så tag en 30 dg prøve af ULEAD DVD MOVIE FACTORY ,der kan det ikke være nemmere at konvertere og så brænd den konverterede fil på elskede Nero

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 11-03-04 18:01

jeg har ulead, men der har jeg nu 2 gange oplevet at den konverterer så filmen fylder for meget til at kunne lægge på en dvd skive, det er derfor jeg ville prøve i nero

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 11-03-04 18:03

og jeg har også cucosoft, men det tager meget laaaaaaaang tid

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-04 19:20

"grausen"

Prøv om denne laver avifilen mindre når du konverterer til DVD
Jeg kan ikke sige dig om den bliver under de 4,5 GB men du kan da prøve

http://www.1stvideoconverter.com/

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 11-03-04 21:55

"refi" nu har jeg prøvet at hente den, problemet er bare at det vil tage 35 timer at få konverteret, men jeg har læst mig til at nero ville kunne gøre det hurtigere, men jeg gør nok noget forkert for virke vil det ikke og derfor efterlyser jeg en vejledning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-04 22:00

Den er meeeeeget lang tid om at konvertere - til gængæld gør den et godt stykke arbejde.
Den kan jo bare køre i baggrunden.

Accepteret svar
Fra : ofa

Modtaget 250 point
Dato : 11-03-04 22:54

Jeg har ingen erfaring med andre rip pogrammer end clone dvd,prøve 30dg,læg den konverterede fil i clone dvd og se om der ikke er noget du kan fravælge,www.slysoft.com med dansk manual

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 11-03-04 22:55

PS
du har jo konverteret den i ULEAD

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 12-03-04 12:52

refi, du har ret i den kan køre i baggrunden men da jeg ikke har verdens hurtigste/største computer bruger den mange kræfter på det, hvis man kan sige det sådan.............

ofa, den konverterede fil har jeg i arrigskab slettet, så nu prøver jeg med cucusoft (som også tager meget lang tid) imens jeg håber på der er en herinde der kan hjælpe mig med nero..............................

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 14-03-04 13:06

ofa, nu har jeg konverteret filmen igen og hentet clonedvd som du foreslår, men jeg synes ikke jeg kan komme til at klippe i filmen, jeg kan godt få den til at vise filmen, så jeg ville prøve at fjerne rulleteksterne, kan du guide mig?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-04 13:13

"grausen"
Blot en sidebemærkning.
Hvis du efterhånden er mere fortrolig med ulead, kan du klippe i den.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 14-03-04 13:18

kan man også det når filmen er konverteret? for det ville jo klart være det nemmeste. Jeg er temmelig ny i "faget" og er ikke så stiv i engelsk, derfor mine mange spørgsmål

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-04 13:25

Ja da
Den film du loader hedder jo bare noget andet nu.
Og det er da også muligt at ulead kommer frem til en anden fillængde.
Prøv at "lege" lidt med det. Det koster jo ikke noget andet end lidt tid, og så lærer man lidt nyt.
Mange gange kan det være en fordel at bruge forskellige programmer til forskellige ting.
De kan alle det samme men nogen er bedre til noget end andre.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 14-03-04 14:24

så er det faktisk bare at lave en mappe f.eks på skrivebordet,kald den FILM el andet.Afhængig af størrelsen på HD,skal du huske at slette efter kopiering
Første billede vælger du hvilken kopi du vil lave,jeg bruger selv den øverste,der fravælger du det du ikke mener du vil have.
Næstøverste og nederste fremgår det af teksten
Andet billede der finder du dit DVD drev og vælger mappen VIDEO_TS,nu til/fra vælger du
Tredje billede viser det du har valgt
Fjerde billede finder du mappen på skrive bordet-----kør

Når indlæsningen er færdig lukker du vinduerne ned,dobb klikker på film ikonet ,og Creator brænder.Prøv de første gange med en RW så går du ikke helt galt i byen
Mvh Ole

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 14-03-04 14:26

Spring det med creator over,det bruger jeg selv.Du sværger jo til Nero

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 14-03-04 14:44

nej jeg sværger ikke til nero, det var fordi den måske kunne konvertere filerne hurtige end de programmer jeg har prøvet.
Jeg har nu fået den til at lave et eller andet i clonedvd, den er færdig om ca 1 1/2 time hvis det ikke er det rigtige jeg har gjort, vil jeg prøve dit forslag og vende tilbage

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 14-03-04 15:17

1 1/2 time?? kan slet ikke forestille mig hvad det skulle være,men held og lykke

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 14-03-04 15:22

ja, men den gør også tingene hurtigere end den først skrev nu er der kun 17 minutter tilbage.
Den er ved at bearbejde filer skriver den, jeg er spændt på om det ender med at blive en film

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-04 15:36

Det bliver det nok

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 14-03-04 20:43

Tak for svaret ofa.
Også 1000 tak til jer andre der hjalp, jeg lukker tråden her.....
Ofa dit råd var udemærket, der er bare lige et lille problem, det er formatet, men det ser ikke ud til man kan ændre det i clone, desværre................
filmen er lavet til videscreenformat og clone har converteret til 4:3 format, så de er noget lange i ansigterne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-04 20:47

Træk lidt i fjernsynet < >

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 14-03-04 21:41

ja det var en mulighed

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 14-03-04 23:07

Ja tak godt det hjalp ,men da du rippede den skulle du i det sidste "billede " have prikket på make iso /?

Kommentar
Fra : IbF

Dato : 09-12-04 23:09

Er der nogle der ved om man kan lave melodier man har liggende på harddisken om til Mp3 filer.
vh ibf

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 10-12-04 06:15

Ja, det kan man godt.
Jeg tror ikke du skal forvente at få yderligere svar i denne tråd,da den jo har været lukket længe