/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Sovs til hovedret
Fra : MSS
Vist : 799 gange
50 point
Dato : 11-03-04 10:11

Hej

Vi skal have en mørbrad med et fyld af oliven, løg og dijonsennep. Dertil babykartofler i ovnen med krydderier - vil en champignon-sauce passe til, eller er der bedre forslag ??

mvh
MSS

Kommentar
Fra : tempraslamse

Dato : 11-03-04 10:17

Hejsa.....

Jeg ville selv tage champignon-sauce til mørbrad... det passer godt sammen, med det andet du skal have..
synd du ik gi'r smags prøve..*SSS*
mvh tempraslamse

Kommentar
Fra : IDEAN

Dato : 11-03-04 10:17

ja, drop de der oliven

Kommentar
Fra : tempraslamse

Dato : 11-03-04 10:20

vil jeg nu også sige, men bare der ik er for mange..*SS*.... men det er jo smag og behag..

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 11-03-04 10:25

hej MSS
Champignon sauce er kanon ,smid evt.et par svampe ind i mørbraden eller soltørrede tomater ,evt 1 skive bacon,frisk basilikum eller rosmarin, pift saucen op med et lille skvat portvin eller cognac.

velbekommen
mvh mcloud

Kommentar
Fra : MSS

Dato : 11-03-04 11:03

Hej

Har I også et forslag til tilbehør ?? En slags grøntsager der passer til ??

mvh
MSS

Kommentar
Fra : tempraslamse

Dato : 11-03-04 11:05

blonkål er en go grønsag ville også tage gulerødder med... og evt bønner

mvh Lamse

Kommentar
Fra : tempraslamse

Dato : 11-03-04 11:06

også for at sætte lift farve på..

Kommentar
Fra : tempraslamse

Dato : 11-03-04 11:07

ihhhh lidt..skulle der stå..*SS*

Accepteret svar
Fra : mcloud

Modtaget 60 point
Dato : 11-03-04 11:20

hej MMS
3-4 pastinakker skæres i tern på 1gange 1 cm. blandes med 3-4 spsk.olivenolie og oregano ,timian,basilikum, og ristes gyldenbrune på panden.

Eller

Jeg ville bage skyllede små kartofler i et fad med 2-3 spsk. olivenolie og 1½ tsk tørret oregano i ovnen i ca 1 time på 180 grader,Lidt salt til sidst.
Et helt hvidløg skåret igennem og penslet med olie lægges ind til kartoflerne ,når det ca 35-40 minutter tilbage af bagetiden ,de små bagte hvidløg spises som tilbehør.
god fornøjelse
mvh mcloud

Godkendelse af svar
Fra : MSS

Dato : 11-03-04 11:22

Tak for svaret mcloud. Det lyder lækkert - kartoflerne havde jeg allerede bestemt mig for, men det lyder lækkert med hvidløg...

mvh
MSS

Kommentar
Fra : alanya

Dato : 11-03-04 11:57

Jeg ville foretrække en lækker paprikasauce smagt til med lidt piskefløde og deri en ds. blendede flåede tomater.
Velbekomme, (hvad tid skal jeg komme og smage *GGG* )

Kommentar
Fra : alanya

Dato : 11-03-04 11:59

Jeg ville også droppe de oliven du skriver om, det er ligesom om det ikke hører til der .

)

Kommentar
Fra : alanya

Dato : 11-03-04 11:59

Jeg ville også droppe de oliven du skriver om, det er ligesom om det ikke hører til der .

)